مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان :

زنان با ایجاد یک سبک زندگی اقتصادی می توانند تصمیم گیر و تصمیم ساز باشند/ مهم ترین رکن اقتصاد مقاومتی، پایه ریزی فرهنگ اقتصادی است

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: زنان می توانند یک سبک زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی را در جامعه پیاده سازی کنند و نشان دهند که بانوان تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند.
زنان با ایجاد یک سبک زندگی اقتصادی می توانند تصمیم گیر و تصمیم ساز باشند/ مهم ترین رکن اقتصاد مقاومتی، پایه ریزی فرهنگ اقتصادی است
1402/10/25 - 17:29
تاریخ و ساعت خبر:
178996
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، سمانه جمال پور در خصوص اهمیت نقش زنان در شاخص های اقتصاد مقاومتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ اقتصادی عنوان کرد: سال 86 از نظر سطح اقتصادی برای کشور ما یکی از بهترین سال ها بود چرا که همزمان، کشورهای غربی در بحران های مالی به سر می بردند در حالیکه ایران توانسته بود با فروش مقدار قابل توجهی از نفت، خود را در چرخه مناسبی قرار دهد.
وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در سال 89 در جمع کارآفرینان بر اجرای یک الگوی اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی و توانمندسازی درونی اقتصاد است که باید از خانواده شروع و تا جامعه گسترش یافته باشد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان عنوان کرد: سال 92 پس از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی، سه شاخصه الگوسازی اسلامی ایرانی پیشرفت، جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی به عنوان مجموعه فکری منسجم در باب اقتصاد مطرح شد.
جمالپور استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت را به عنوان مبانی شروع کار در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: نظام اقتصادی اسلامی، پایه اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی را باید به عنوان یک فرهنگ در نظر بگیریم که ضرورت دارد به صورت انسجام یافته در بطن جامعه نمود پیدا کند، ادامه داد: مهم ترین رکن اقتصاد مقاومتی پایه ریزی فرهنگ اقتصادی چه در حوزه تولید، مصرف و یا رفتار مدیران در طرح ریزی اقتصاد است.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان تاکید کرد: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را در بر می گیرند، می توانند در فرهنگ سازی اقتصادی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک کننده باشند. زنان نقش همسری و مادری در خانواده ها دارند و سعادت و پیشرفت هر جامعه ای در گرو ماهیت خانواده هایی است که بتوانند ارزش ها و فرهنگ ها را به سطح جامعه بیاورند.
جمالپور بر تولید نیازمندی های جامعه تاکید کرد و ادامه داد: جلوگیری از اصراف و عدم مصرف کالاهای بی فایده و جلوگیری از احتکار می تواند جهاد اقتصاد مقاومتی را به دنبال داشته باشد.
وی بیان کرد: نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی ضروری است. بانوان می توانند در تولید محتوا، گفتمان سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی، مدیریت مصرف خانواده، اشتغال خانگی، افزایش تولیدات داخلی و شناسایی نیازمندی ها و توسعه کسب و کار سهم به سزایی داشته باشند.
انتهی پیام

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان ، سمانه جمال پور، اقتصاد مقاومتی ، فرهنگ اقتصادی ، زنان و اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تشکل های بانوان
V
آرشیو