برگزاری اجلاسیه‌ای به پاس مادر قهرمان‌پرور در سنندج

اینجا کردستان سرزمین مرزداران غیور و مجاهدت‌های خاموش است، سرزمینی که ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم این انقلاب کرد، شهدایی که ثمره مادران قهرمانی هستند که امروز مهمان مجلسی بودند که به نام اجلاسیه مادران قهرمان‌پرور در سنندج برگزار شد
برگزاری اجلاسیه‌ای به پاس مادر قهرمان‌پرور در سنندج
1402/11/03 - 15:01
تاریخ و ساعت خبر:
189405
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، اینجا کردستان سرزمین مرزداران غیور و مجاهدت‌های خاموش است، سرزمینی که ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم این انقلاب کرد، شهدایی که ثمره مادران قهرمانی هستند که امروز مهمان مجلسی بودند که به نام اجلاسیه مادران قهرمان‌پرور در سنندج برگزار شد.
هر چند خمیدگی کمر با چادرهای محجبه‌ این مادران حکایت از آن دارد که مشکلات زیادی را تحمل کردند اما از اینکه فرزندانشان را تقدیم این انقلاب کردند هیچگاه پشیمان نیستند و افتخار می کنند و سرشان بلند است.
یکی یکی مادران آمدند و فرزندان فرمانده‌ایی که این روزها در لباس نظامی و پاسداری مشغول دفاع از این انقلاب هستند برای دست‌بوسی به مقام مادر آمدند و سرشان رابه نشانه احترام بوسیدند.
سردار گشتاسبی فرمانده سپاه‌بیت‌المقدس، سردار آزادی فرمانده نیروی انتظامی کردستان و امیر رحمت پور فرمانده عملیاتی ارتش و بسیاری از مسئولین به احترام مقام زن و مادر مهمان این مجلس معنوی بودند.
مادران قهرمان‌پرور الگوی تمام زنان جهان هستند
در ابتدای این مراسم سردار امان‌الله گشتاسبی ‌فرمانده سپاه بیت با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای مقدس اظهار داشت: رحمت خداوند بر تمام مجاهدانی که جان خود را در راه و اعتلای اسلام عزیز و این انقلاب فدا کردند.
وی گفت: به نیابت از همه همرزمان خود عرض سلام و احترام دارم به تمام مادران قهرمان‌پروری که به حق مادران نمونه در تربیت فرزندان شایسته برای خدمت به این انقلاب هستند.
وی افزود: همه ما واقف بر این امر هستیم که امروز عزت و سربلندی ایران عزیز و پیشرفت آن در طول ۴۵ سال اخیر مدیون جانفشانی فرزندان رشید و شهدایی است که همچون نور می درخشند.
وی با بیان اینکه شهدای این سرزمین همانند هاله نور و نور خورشید می‌درخشند، افزود: یاد و خاطره آن دلاور مردی‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران همواره در دل مردم ایران اسلامی زنده است.
به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان؛ همه توفیقات ما به برکت وجود امامین انقلاب است.
وی خانواده‌های معظم شهدا را پشتوانه‌ اصلی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند و عنوان کرد: ما همواره قدردان رشادت‌های شهدا و ایثار و صبر خانواده‌های این عزیزان هستیم.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به حقانیت راه شهدا و ایثار جانانه آنان در حفظ امنیت کشور ابراز داشت: شهدا مثل چراغ می‌درخشند و به برکت خون پاک شهیدان و پایداری خانواده معظم شهدا، انقلاب اسلامی با وجود تمام توطئه‌ها به راه خود ادامه می‌دهد.
این اجلاسیه دنبال‌کننده دو کلید واژه مادر و قهرمان است
حجت‌الاسلام طه توکلی نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان اظهار داشت: این اجلاسیه دنبال‌کننده دو کلید واژه مادر و قهرمان است، در مدح مادران همین بس که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده بهشت زیر پای مادران است.
وی با بیان اینکه واژه و مفهوم مادر آنقدر ارزشمند است که بارها در قرآن به آن اشاره شده است، گفت: مهربانی و رافت نهفته در دیدگان مادر پرتویی از رحمت و الفت پروردگار است. به تعبیر قرآن مادر همه وجودش را متوجه و فدای فرزندانش می‌کند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: اگر جامعه‌ای سالم و رو به رشد باشد، حاصل زحمات مادرانی است که برای ارتقای جایگاه فرزندانشان، از وجود خود می‌گذرند.
وی با بیان اینکه قهرمان به معنای مبارزه، مقاومت، ایثار و خودگذشتگی است، افزود: مادر نمی‌خوابد تا میوه و نور چشمش بخوابد، کم می‌خورد تا فرزندانش گرسنه نمانند. مادر سپر بلا می‌شود تا ثمره‌اش به خیر و صلاح برسد.
حجت‌الاسلام توکلی با بیان اینکه تجلی ایثار و از خودگذشتگی را در دوران ۴۵ سال گذشته به ویژه دوران دفاع مقدس به وضوح شاهد بودیم، بیان کرد: ایثار به معنای مجاهدت، مقدم کردن هدف بر خود و از خودگذشتگی است.
وی اظهار کرد: مادران قهرمان‌پرور ایران اسلامی علی‌رغم همه سختی‌ها قبل و بعد از انقلاب اما نسبت به اهداف و ماموریت فرزندانشان، خدشه‌ای در پایداری مقاومتشان ایجاد نکردند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به فرموده اخیر رهبری؛ ترغیب و تشویق همه توده‌ها، فرزندان و همسران به انتخابات پیشرو را از انتظارات رهبری از مادران کشور خواند و عنوان کرد: همه با هم برای مشارکت فراگیری و حداکثری در انتخابات تلاش کنیم. نیاز به حضور و مشارکت بالا داریم چراکه این مهم امنیت و قدرت‌آفرین بوده و نظام را بیشتر تثبت کرده و وحدت و اتجاد را حاکم‌ می‌کند.
وی گفت: یکی از وظایف اصلی ما مشارکت حداکثری در انتخابات است که در این رو باروی و نبرد متقارن نیازمند حضوری قدرت آفرین میباشیم که مشت محکمی بر دهان دشمن باشد.
ویپ گفت: کار دشمن دغل بازی و تحریف نسبت به افکار عمومی است که خدمات را نبینیم اما با حضور مادران قهرمان‌پرور از اول انقلاب تا به امروز عهده‌دار این انقلاب بودند.
قدم‌های سست مادر سردار شهید شکیبا سلیمی بر روی صندلی مجلس را نمایان‌تر کرده بود و نوه‌اش و تمام مسئولین به پاس دست‌بوسی به پیشگاه این مادر عزیز رفتند.
قرائت دکلمه سوزناک دختر شهید، اجرای سرود و تجلیل از مادران شهدای استان کردستان از دیگر برنامه‌های این‌ مراسم بود.
در پایان این مراسم از کتاب شهیده فاطمه اسدی به نگارش دکتر نگار حسینی رونمایی شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اجلاسیه ، مادران قهرمان پرور ، کردستان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کردستان
V
آرشیو