نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی خنثی کننده توظیه فرهنگی دشمن/ هدف دشمن از آسیب به زنان از بین بردن کانون خانواده است

مسئول بسیج جامعه زنان استان بیان اینکه در طول تاریخ زنان با هویت فرزند داری در کنار خانه داری و شوهرداری، همواره نقش آفرین بوده و فرزنداوری و تربیت نیروی انسانی و اجتماعی بر عهده آنان گذاشته شده بود گفت: دشمن با هدف قرار دادن سبک زندگی ایرانی اسلامی درصدد بر آمد تا با هدف قرار دادن نقش زن و مادر، خانواده را دچار اختلال کند و مسئولیت فرزنداوری و فرزند پروری و در نتیجه گرم نگاه داشتن کانون خانواده را از فرهنگ زنان ایرانی بزداید.
نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی خنثی کننده توظیه فرهنگی دشمن/   هدف دشمن از آسیب به زنان از بین بردن کانون خانواده است
1402/10/28 - 13:02
تاریخ و ساعت خبر:
189414
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - طاهره عاشوریان امروز در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از گیلان با اشاره به اینکه زن و خانواده در طول تاریخ اسلام همواره مورد تاکید و توجه اسلام بوده و زنان به عنوان یکی از ارکان مهم نهاد خانواده نقش غیر قابل انکاری در کانون گرم خانواده دارند،اظهار کرد: به دلیل نقش غیر قابل انکار خانواده در فرهنگ ایرانی اسلامی است که دشمن با هدف قرار دادن خانواده دنبال آسیب زدن به این نهاد مقدس است.
وی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان با محور قرار دادن نقش زن و خانواده در صدد توانمندسازی بانوان در جایگاه های مختلف اجتماعی و خانواده است، گفت: محور قرار دادن نقش زن و خانواده از مهم ترین ماموریت های بسیج جامعه زنان است.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه توجه به نیازمندی ها، احصاء مطالبات زنان و پیگیری آن از مجازی قانونی و مطالبه از دستگاه های زیربط جهت رفع مشکل از دیگر ماموریت های بسیج جامعه زنان محسوب می‌شود، افزود: بسیج جامعه زنان ملجأ و مامنی برای زنان جامعه بوده تا با پیگیری مطالبات آنان و رفع دغدغه آنان، جایگاه واقعی زنان مورد تاکید قرار گیرد.
عاشوریان با بیان اینکه ترویج ارزش‌ها و فرهنگ‌ زن و خانواده که در جنگ نرم دشمن مورد آسیب قرار گرفته از دیگر ماموریت های بسیج جامعه زنان است، خاطر نشان کرد: با نهادینه کردن فرهنگ هایی چون، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرزند آوری که در جنگ نرم دشمن مورد هدف قرار گرفته باید به تقابل با جنگ نرم دشمن رفت.
به گفته مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان هرچه دشمن تلاش خود را مبنی بر آسیب زدن به نهاد خانواده بیشتر می‌کند، بسیج جامعه زنان نیز با اجرای برنامه های هدفمند و موثر درصد خنثی نمودن توطئه های دشمن است.
اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری
عاشوریان کم رنگ نمودن انتخابات ایران را از دیگر توطئه های دشمن دانست و افزوذ: مشارکت حداکثری در انتخابات نوعی وفاق ملی و اتحاد بین نیروهای داخلی را نشان می‌دهد که دشمنان را ناامید می‌کند و علاوه بر آن مسئولیت نمایندگان را چند برابر می‌کند.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه انتخابات حداکثری تأثیرات گسترده‌ای در رشد و پیشرفت کشور ایجاد می‌کند، گفت: انتخابات هم امید را در جامعه افزایش داده و هم جامعه را از رکود رها می‌کند.
وی با اشاره به اینکه هر کشوری بنا بر سازو کارهای مربوط به خود عوامل تصمیم گیر تصمیم سازی دارد، تصریح کرد : در ایران اسلامی مردم رکن اصلی تصمیم سازی و تصمیم گیری هستند چرا که عوامل تصمیم گیر و تصمیم ساز با انتخاب آنان در جامعه نقش آفرینی می‌کنند از این روست که می‌گوییم مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح در بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه موثر و اثر گذار است.
به گفته عاشوریان اگر مسئولان خود را به مردم نزدیک کرده و در کنار مردم باشند می توانند بخش عمده ای از مسائل و مشکلات مردم را مرتفع کنند و اگر مردم مسئولان را در کنار خود حس کنند، همراه بوده و دوشادوش آنان مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف میکنند.
عفاف و حجاب در ادارات و نقش بسیجیان
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حجاب و عفاف به عنوان یکی از موضوعات هویتی در ایران اسلامی بسیار مهم و اثر گذار است، گفت: رعایت قانون عفاف و حجاب به عنوان یکی از مولفه های الزام بخش ادارات، مبحث غیر قابل انکار ادارات است از این رو، تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات موظف به توجه به مسئله حجاب و عفاف هستند و در این میان بسیجیان در دستگاه‌های اجرایی نقش هدایت‌گری و حمایتی نسبت به حجاب و عفاف دارند و نقش آفرین باشند.
وی با تاکید بر اینکه تبیین قانونی بودن مولفه حجاب در ادارات از دیگر مولفه های مهمی است که بسیجیان باید در ادارات به آن پرداخته و نقش آفرینی کنند، افزود: در قانون لزوم رعایت حجاب اسلامی در جامعه اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است و فردی که بدان پایبند نباشند چون مرتکب بی قانونی شده متخلف محسوب می‌شود.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بازخوانی لزوم حجاب به عنوان مولفه هویتی ایرانی اسلامی و مولفه قانونی و الزام آور شاغلین دستگاه ها لازم و ضروری است، گفت: حجاب قانونی الهی است و هویت ایرانی و اسلامی نیز برآن پایبند است.
فرزندآوری و جوانی جمعیت

عاشوریان به مقوله فرزند آوری و افزایش جمعیت نیز اشاره کرد و افزود: کاهش نیروی جوان به عنوان یکی از مسائل تامل برانگیز پیش روی کشور ماست که باید به فوریت برای آن چاره اندیشی کرد.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ زنان با هویت فرزند داری در کنار خانه داری و شوهرداری، همواره نقش آفرین بوده و فرزنداوری و تربیت نیروی انسانی و اجتماعی بر عهده آنان گذاشته شده بود گفت: دشمن با هدف قرار دادن سبک زندگی ایرانی اسلامی درصدد بر آمد تا با هدف قرار دادن نقش زن و مادر، خانواده را دچار اختلال کند و مسئولیت فرزنداوری و فرزند پروری و در نتیجه گرم نگاه داشتن کانون خانواده را از فرهنگ زنان ایرانی بزداید.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجه در مسئله فرهنگ خانواده و فرزنداوری مسئله فرهنگی و بازخوانی سبک زندگی ایرانی اسلامی است تا هویت حقیقی زنان در جامعه دوباره نهادینه شود، افزود: علاوه بر پرداختن به موضوعاتی چون اقتصاد، اشتغال، و آرامش خاطر بانوان در محدود نشدن از فعالیت های اجتماعی، ترویج فرهنگ مادری و همسری بسیار مهم است تا با ایجاد انگیزه فردی و اجتماعی، بانوان خود را از مادر شدن محروم نکرده و از طرفی در بستر اجتماع ترویج این فرهنگ، اختلال ایجاد شده در مقوله جمعیت را تیز برطرف کند
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسئول بسیج جامعه زنان گیلان، خانواده، دشمنان ، جنگ علیه خانواده ، فرزندآوری ، ازدواج بهنگام
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو