مشاور، مبلغ مدرس حوزه و دانشگاه

هویت بخشی به زنان از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است

مشاور، مبلغ مدرس حوزه و دانشگاه گفت : زن مسلمان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی ایران ،هویت و جایگاه اصلی خود را در نهاد خانواده و بعد از آن در عرصه اجتماع بدست آورد.
هویت بخشی به زنان از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است
1402/11/14 - 13:50
تاریخ و ساعت خبر:
189666
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - عصمت غزنوی مشاور ،مبلغ و مدرس حوزه و دانشگاه در گففتگو با خبرنگار زنان ایران در خصوص خدمات انقلاب اسلامی به زنان گفت : به جرات می توان گفت که از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که با فراهم کردن بستر لازم زنان ایرانی توانسته اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و ورزشی بدرخشند.
وی افزود: در دوران منحوس رژیم شاهنشاهی زن ایرانی همانند زن غربی، جلوه و مظهر هیجانات جنسی بود و شخصیت او صرفا در جنسیت او خلاصه میشد،اما با انقلاب شکوهمند اسلامی تلاش شد تا از استعداد فکری و توانمندی عظیم زن برای تعالی او و جامعه استفاده شود. پس از انقلاب اسلامی، زن مسلمان ایرانی، هویت و جایگاه اصلی خود را در نهاد خانواده وبعد از آن در عرصه اجتماع بدست آورد و اکنون شاهدیم در نظام جمهوری اسلامی مسئله جنسیت در خدمت رشد و تعالی انسان بکار گرفته شده، نه در خدمت سقوط و نابودی بشر و زوال اخلاقی؛ آنگونه که در دنیای امروز غرب مرسوم است.
غزنوی با تشریح خدمات انقلاب به زنان گفت :در کتاب "صعود چهل ساله" که مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی دارد؛ بر اساس آمارهای بین‌المللی منتشر شده در خصوص پیشرفت‌ها در حوزه زنان به کاهش بی‌سوادی زنان بالاتر از ۱۵ سال نسبت به کشورهای دنیا اشاره شده و همچنین به افزایش نسبت دختران به پسران در تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی اشاره شده است. همچنین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها ۶ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دادند که این آمار اکنون نزدیک به ۵۰ درصد رسیده است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کسب جایگاه های مختلف توسط زنان اظهار کرد: طبق آمار بانک جهانی پیش از انقلاب اسلامی سهم زنان از کرسی استادی دانشگاه حدود یک درصد بود که این رقم اکنون به ۲۱ درصد رسیده است.در حوزه ورزشی ،پیش از انقلاب تنها ۵ مدال آن هم فقط در عرصه رقابت‌های آسیایی سهم زنان ایرانی بود، در حالی که اکنون نزدیک به ۲۰۰ مدال در رشته‌های مختلف از آن بانوان ایرانی است، بانوانی که باحجاب اسلامی بر روی سکوی پیروزی می ایستند و عزتمندانه الگوی زن مسلمان ایرانی را به دنیا نشان می دهند.همچنین طبق آمار ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ،شاخص امید به زندگی در میان زنان در ایران به ۵۷ و شش درصد بوده که اکنون به ۷۷ و یک درصد افزایش یافته است.
تعداد پزشکان متخصص زن در حوزه زنان از ۱۶ درصد به ۹۸ درصد رسیده و همچنین کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر مادران هنگام زایمان را به دنبال داشته است.
تعداد پزشکان زن نیز قبل از انقلاب اسلامی از ۵۹۷ نفر افزایش ۵۰ برابری یافته است.
در عرصه نشر و نویسندگی؛ تعداد نویسندگان زن قبل از انقلاب کمتر از ۱۰ نفر بود که اکنون به بیش از ۴۰۰۰ نفر رسیده است. در زمان رژیم پهلوی، ناشر زن در کشور وجود نداشت، اما اکنون نزدیک به ۸۰۰ ناشر زن در کشور فعالیت می‌کنند.
وی گفت : پیش از انقلاب اسلامی مدیران زن تنها بیش از ۶ درصد را دربرمی گرفته اما اکنون این نقش مدیریتی به بیش از ۴۰ درصد رسیده است .در کنار تمام این پیشرفت‌ها و اثربخشی‌های زنان کشورمان در عرصه‌های مختلف، نقش بانوان در دفاع مقدّس ،مقاومت و صبر ستودنی همسران ،مادران و دختران شهدا و جانبازان، بسیار درس آموز است.
همچنین فداکاری ها و تلاش های بی نظیر بانوان ایرانی ،هم پای مردان در نقش پزشکی و پرستاری و کمکهای پشتیبانی ،درپی شیوع کرونا و برای مبارزه با این ویروس منحوس نیز قابل ستودن و مثال زدنی است.
عزنوی بیان کرد: جایگاه زنان پس از انقلاب اسلامی با قبل از آن قابل مقایسه نیست،از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب ،هویت بخشی به زنان در بخش های فردی ،خانوادگی و اجتماعی بوده است. مقام معظم رهبری در فرمایشاتی در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام در بخشی از بیاناتشان فرمودند: «زن غربی مظهر مصرف، آرایش، جلوه‌گری در مقابل مردان و وسیله‌ی هیجان جنسیِ نوع مرد و جنس مرد است. بقیّه‌ی حرف‌هایی که می‌زنند، مثل قضیّه‌ی عدالت جنسیّتی و این حرفها، همه حرف است و ظاهر قضیّه است، باطن قضیّه آن است. شنیدید که تعداد قابل توجّهی از بانوان صاحب‌مقام غربی، در همین چند ماه قبل از این، یکی پس از دیگری اعلان کردند که در دوران جوانی، در جریان مسائل اداری‌ای که در آنجا‌ها عضو بوده‌اند، با زور و با خشونت مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند؛ این را به زبان آوردند، گفتند. این‌ها زن‌های معمولی نیستند؛ زن‌های برجسته‌ی غربی‌اند.
اسلام به‌وسیله‌ی حجاب در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطه‌ی انحراف برساند بسته؛ اجازه نداده. حجاب اسلامی وسیله‌ی مصونیّت زن است؛ حجاب وسیله‌ی محدودیّت زن نیست».هر چند تا رسیدن به کمال مطلوب فاصله داریم اما زندگی بانوی ایرانی ،هم اکنون خواسته و آرزوی بسیاری از زنان ستم کشیده غربی است که به نام آزادی ،برده و اسیر شعار تساوی زن و مرد،شده اند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هویت زن مسلمان، انقلاب اسلامی ، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، زن در نهاد خانواده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیستان و بلوچستان
V
آرشیو