مدرس سواد رسانه در گفتگو با «زنان نیوز»:

مادران باید مجهز به سواد رسانه شوند/ افزایش آمار کودکان آنلاین

مدرس سواد رسانه گفت: والدین به ویژه مادران باید سواد رسانه خود را ارتقا دهند زیرا رسالت بسیار مهم تمدن سازی را بر عهده دارند
مادران باید مجهز به سواد رسانه شوند/ افزایش آمار کودکان آنلاین
1402/11/15 - 14:53
تاریخ و ساعت خبر:
189696
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سمیه سرمدی، مدرس سواد رسانه در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: سن استفاده از گوشی تلفن همراه در سایه پیشی گرفتن سواد رسانه کودکان و نوجوانان از والدین، کاهش یافته است.
وی ادامه داد: متاسفانه سرعت حرکت قطار تکنولوژی هر روز بیشتر از قبل است و شما چه بخواهید و نخواهید باید سوار بر این قطار شوید.
سرمدی افزود: دشمن شبانه روز تلاش کرده تا با جنگ شناختی، نسل آینده کشور را از ما بگیرد و برای رسیدن به این هدف بر روی ذهن کودکان ونوجوانان متمرکز شده است.
این مدرس سواد رسانه تاکید کرد: برخی از والدین برای پرکردن زمان اوقات فراغت فرزندان خود به اشتباه، برای آنها گوشی و تبلت مستقل تهیه می کنند و از همین زمان کلید تفاوت نسل‌ها در خانواده رقم می خورد.
وی گفت: متاسفانه قانوان صیانت از کودکان آنلاین در کشور به درستی رعایت نمی شود و خروجی آن اعتیاد کودکان و نوجوانان به این فضا است، در صوتی که در کشورهای پیشرفته دنیا این قانون به صورت سفت و سخت انجام می شود.
سرمدی ادامه داد: فضای مجازی حقیقی تر از دنیای واقعی شده است و آسیب های آن نیز به زندگی حقیقی تسری پیدا کرده است.
این مدرس سواد رسانه بیان کرد: والدین به ویژه مادران باید سواد رسانه خود را ارتقا دهند زیرا رسالت بسیار مهم تمدن سازی را بر عهده دارند و اگر امروز با آموزش جلوی آسیب ها را نگیریم، باید در آینده با صرف هزینه چند برابر آسیب های این فضا را جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: فضای ولنگار مجازی توجه و تمرکز ویژه بر روی نسل آینده کشور انجام داده و در فتنه سال گذشته نیز فضای مجازی نقش بی‌بدیلی داشت.
سرمدی گفت: سن تهیه گوشی مستقل برای فرزندان 18 سال است و اگر والدینی زیر این سن برای کودک و نوجوان خود تلفن همراه و تبلت مستقل تهیه کنند، به این فرزند ظلم کردند و خودشان نیز درگیر این تصمیم اشتباه می‌شوند و فرزندان باید زیر 18 سال از تلفن همراه والدین استفاده کنند.
این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: فضای مجازی همانند چاقو عمل می کند و والدین باید متوجه زیست فرزندان خود در دنیای آنلاین باشند.

انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سواد رسانه، کودکان آنلاین، مادران آفلاین، فضای مجازی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
البرز
V
آرشیو