یک استاد حوزه علمیه:

زنان فلسطینی باید به عنوان چهره ماندگار تاریخ به خود افتخار کنند

یک استاد حوزه علمیه گفت: بانوان سروقامت فلسطینی، منتقل کننده فرهنگ شهادت، رشادت و مقاومت به نسل های آینده هستند. این زنان باید در برابر نسل های آینده به عنوان چهره ماندگار تاریخ به خود افتخار کنند. شیرزنانی که سوختند اما ماندند و استقامت کردند.
زنان فلسطینی باید به عنوان چهره ماندگار تاریخ به خود افتخار کنند
1402/11/17 - 11:50
تاریخ و ساعت خبر:
189765
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، مرضیه خورشیدی طی یادداشتی در خصوص نقش زنان مسلمان فلسطینی در تربیت نسل مقاوم گفت: زنان فلسطینی به عنوان آینه بردباری در برابر رژیم خون خواه صهیونیست، جایگاهی محوری داشته و دارند. آنها حجاب خود را نوعی مقاومت می دانند و به آن پایبند هستند چرا که دشمن از حجابشان می ترسد زیرا آن را نوعی مقاومت می داند.
در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بار اصلی حمایت از خانواده بر دوش زن است. اوست که ارزش های دین و خانواده در غزه را به رخ جهانیان می کشانَد و با معرفی خود به عنوان یک الگوی عملی اجازه نداد تا سطح جمعیت کشورش کم و سرکوب شود.
زن فلسطینی دین گراست و از این مسیر هم مراقبت می کند. این مراقبت ها باعث می شود مسیر واقعی نسل های آینده را معرفی کند تا طعم پیروزی کشورش برای همه دنیا شیرین و لذت بخش باشد.

نقش این مادران فداکار و همسران شهدا در تربیت جامعه این بود که با فرستادن فرزندان خود به میدان مبارزه و هدیه کردن همسرانشان در راه نهضت فلسطین و ترویج و تبیین روحیه حقیقی صبر و استقامت، روایت گر حوادث انقلابی باشند و حق را از باطل جدا و معرفی کنند.
تلاش صهیونیست برای بی ارزش کردن نقش مادران فلسطینی اما ناکام بوده است زیرا که آنها نقش چشمگیری در خلق انتفاضه داشته اند. این مادران و دختران، پشتوانه قوی برای مبارزان و نیروی محرک آنها در نبرد با اشغالگران بودند. هر کدام به تنهایی یک مربی، معلم و الگو برای دفاع از وطن و نسل های آینده است.
به گفته یکی از بانوان فلسطینی، مادران غزه حتی پس از شهادت فرزندان دلبندشان و در تشییع پیکرشان، پیام خود را می رسانند. پیامشان این است که هزینه های سنگینی را برای آزادی پرداخته اند و هیچگاه عقب نشینی نمی کنند و تا پای فدا کردن خانواده دست از مقاومت برنمی دارند. چقد زیبا و اثر بخش است که تربیت فرزند مبارز معتقد قهرمان بهتر از زندگی با ذلت و خاری باشد.
بانوان نهضت فلسطین به جهانیان فهماندند که مبارزه با داشتن حجاب و صبر هم ادامه دارد و همین تفکر لرزه بر اندام دشمن می اندازد . این زن که الگوی امروز زنان مسلمان عالم شده است در عرصه مبارزه بی همتاست به این دلیل که نماد بخشش، استواری و درسی بزرگ برای جامعه است. نه فقط در رابطه با شهید و شهادت بلکه ثابت کردند که در همه میادین خدمت و مقاومت از هیچ تلاشی فروگزار نیستند.
آنها یکی از راهکارهای موفقیت برای فرزندانشان را پرورش عزت و کرامت نفس می دانند و مسیر آزادی را در موازات با خانواده طی می کنند تا روزی که انتقام خون های پاک ریخته شده را از دشمن بگیرند.
تنها راه زندگی از نظر این مادران فداکار و عزتمند ادامه همین راه مقاومت و مبارزه برای آزادی و آزادگی و آزاد زیستن است. چنین صبر و استقامتی بی شک حاکی از ایمان قوی این مادران است. شخصیت بزرگی که برای تمام مردان و زنان جهان، اسوه و نمونه شده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان فلسطینی ، زنان و کودکان غزه، چهره های ماندگار، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ مقاومت ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو