نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان:

تفکر توحیدی تنها تفکر مقابله کننده با فرهنگ غربی است

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه فرهنگ غرب یک طبل توخالی است، گفت: تفکر توحیدی تنها تفکر مقابله کننده با فرهنگ غربی است.
تفکر توحیدی تنها تفکر مقابله کننده با فرهنگ غربی است
1402/11/17 - 10:00
تاریخ و ساعت خبر:
189771
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، حجت‌الاسلام طه توکلی نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان صبح امروز در مراسم دوره استانی تربیت راویان که در بسیج جامعه زنان کردستان برگزار شد اظهار داشت: بعد از انقلاب صنعتی در فرانسه، بشریت فاتحه دین را خواند، چرا که می‌گفتند دین افیون است اما صراحتاً کج‌روی‌ها را اعلام می‌کردند.
وی گفت: مبنای غرب برای دوران معاصر، توجه به همه چیز جزء مفاهیم و مبانی دینی و ارزشی بود و آزادی و لبرالیسم را تقویت کردند و آزادی را در قالب قراردادهای اجتماعی محدود کردند و با همان اعتقاد اولین قراردادهای اجتماعی براساس انسان محوری قرار گرفت و طرز تفکر جهان‌بینی آنها مادی است.
وی افزود: وقتی بحث از هویت و اصالت انسان به عنوان اشرف مخلوقات می‌آید، تربیت و فضایل اخلاقی انسانی مطرح است که وجه مشترک همه بشریت است اما متاسفانه غرب بحران هویت و ازخود بیگانگی را سهم انسان‌ها می‌داند که یکی از نمودهای آ در دوران معاصر اصالت دادن به دیگری است.
حجت‌الاسلام توکلی خاطر نشان کرد: انسان که به مرحله «از خود بیگانگی» رسیده، دارای ویژگی‌هایی است؛ مانند اصالت دادن به دیگران، در واقع انسان از خود بیگانه، در برخی از شئون خود، اصالت را به دیگری داده و امور خود را براساس او می سنجد. در واقع انسان از خود بیگانه تعادل ندارد، زیرا اختیار خویش را در دست فردی نهاده که با مقتضی ساختار او سازگاری نیست، از این رو دچار عدم تعادل می شود. در یک نگاه کلی انسان از خود بیگانه، دچار بی هدفی و بی معیاری شده و اصالت را به مادّه و مادّیات می دهد و حیوانیت را به جای خودِ واقعی خویش می نشانند.
وی گفت: یکی دیگر از نمودهای خودبیگانگی و تغییر هویت برهم خوردن تعادل روحی و اینکه دیگران را بهتر از خود دانستن است که سبک و سیاق زندگی غربی را ترویج می‌دهند.
وی با بیان اینکه فرهنگ غرب تنها یک طبل توخالی است، افزود: یکی از عوامل و نمودهای از خودبیگانگی عدم آمادگی و قدرت بر تغییر وضعیت است که در ذیل این زندگی نباتی، جهان‌بینی الهی با محتوا و انگیزه وجود دارد و عالم وجود خلقت نیز چیزی جز این نیست لذا با بوجود آمدن انقلاب اسلامی، نور در مقابل جهالت قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطر نشان کرد: اصلت دادن به ماده در مقابل اصالت دادن به خدا و فضای دوری از وحی با معرفی عقل از مواردی بود که غرب به آن پایبند بود که انقلاب اسلامی تجلی دینداری شد و جمهوری اسلامی هویت و اصالت را به بشریت داد لذا دین دشمن سرسخت استعمارو جاهلیت نوین است.
اتحاد مردم و انسجام ملی رکن مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود
در ادامه علی اصغر منتشلو معاون اجرایی سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه این مراسم اظهار داشت: در زمان رضاشاه و محمدرضا شاه، آنان خط خود را از استکبار جهانی و انگلیس و آمریکای جنایتکار می‌گرفتند اما انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و منشاء تحولات عظیم در منطقه و بین‌الملل شد.
وی گفت: رژیم صهیونیستی زمانی ادعای دستیابی به قلمرو از نیل تا فرات و از بحر تا نهر را داشتند اما حالا حتی در کرانه باختری با مشکل اساسی روبرو هستند.
وی افزود: انقلاب اسلامی با رهبری داعیانه امامین انقلاب از این معرکه‌ها گذشته و امروز ۴۵مین سالگرد خود را جشن گرفته است و هر روز مقتدرانه به حیات خود ادامه می دهد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا می‌گوییم ایام الله دهه فجر، گفت: این روزها رزهایی است که اتصال به خدا در حد اعلاست چرا که اگر اتصال به خدا همراه با جماعت و امام باشد و کاری که با اخلاص در گفتار و کردار برای رضای خداوند باشد قطعاً نتیجه‌اش پیروزی است.
منتشلو اضافه کرد: اتحاد مردم و انسجام ملی رکن مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود و بقای آن هم در وحدت و اتحاد مردم است چرا که هیچ برنامه و پروژه ملی بدون حضور آگاهانه مردمم محقق نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به روی آوردن دشمنان اسلام به جنگ شناختی اشاره کرد و ادامه داد: جنگ شناختی راهبرد نظامی پیچیده‌ است که ترکیبی از جنگ‌های روانی، سایبری و اطلاعاتی است که شامل ۸ نوع جنگ امنیتی، سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و … است اما بحث شناختی آن دارای اهمیت ویژه‌ای است که دشمن می‌خواهد افکار عمومی را به نتیجه دلخواه خود برساند که راه مواجهه با دشمنان دو خصوصیت بصیرت، صبر و استقامت در میان مردم است.
معاون اجرایی سپاه بیت‌المقدس کردستان تاکید کرد: کسانی در جنگ شناختی برنده هستند که روایت اول را انجام دهند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، تفکر توحیدی ، فرهنگ غربی، مقابله با فرهنگ غربی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو