یک استاد دانشگاه تاکید کرد:

بانوان منزلت توحیدی خود را بشناسند /مادری مرحله ای از رشد حقیقی انسان است

یک استاد دانشگاه گفت: زن با شناخت منزلت توحیدی خود، نقش کارگردانی را دارد که در پشت صحنه تمام بازیگرها را هدایت و مدیریت می کند.
بانوان منزلت توحیدی خود را بشناسند /مادری مرحله ای از رشد حقیقی انسان است
1402/11/18 - 09:41
تاریخ و ساعت خبر:
189815
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین میثم محسنی درخصوص منزلت توحیدی زن گفت: یکی از ویژگی های مهم زن، نقش پنهان اوست. درست مثل کارگردان یا تهیه کننده ای که همیشه پشت دوربین است و معمولا دیده نمی شود اما چهره های اصلی، بازیگران دارای نقشی هستند که قابل رویت اند. ویژگی خانم ها هم همین است. همانگونه که اگر کارگردان یا تهیه کننده نباشد اصلا فیلمی ساخته نمی شود.
وی با اشاره به اینکه اگر زن امروز، قدر خودش را بداند، نقش همان کارگردانی را دارد که در پشت صحنه تمام بازیگرها را هدایت و مدیریت می کند، اظهار کرد: قوام خانواده به حضور زن است. رشد حقیقی وقتی پا می گیرد که انسان از خودش به در آید. مادر مظهر توحید و رشد است چون از خود به در آمده است. او مدیر کل احساسات خانه است.
این پژوهشگر تربیتی با بیان اینکه عشق مادر به فرزند توحیدی است، به داستانی از حضرت موسی(ع) اشاره کرد و توضیح داد: موسی (ع) به مقام کلیم الهی رسیده بود. روزی پای یک کوه نشسته بود تا با خدای خودش خلوت کند. از دور دید که یک پسر جوان جلوتر از یک زن میانسال دارند می آیند. انگار زن به چیزی اصرار می کرد و پسر نسبت به او پرخاش داشت. نزدیکتر که شدند دید که مادر به فرزندش می گوید نرو. مادر آنقدر اصرار کرد تا اینکه پسر آستین او را کشید و دستش به صورت زن برخورد کرد و لبش پاره شد و بر زمین افتاد. پسر همچنان به راه خودش ادامه داد تا اینکه به بالای تپه رسید. یکباره همان زن به سرعت از کنار حضرت موسی(ع) رد شد و بر بالای سر پسرش رسید. شروع کرد به نوازش و بوسیدن او و می گفت پسرم من دوستت دارم و نگرانم که برایت اتفاقی بیفتد. اینکه مادر با وجودی که فرزندش به او ظلم کرده و دچار صدمه شده اما همچنان مهر و محبتش را ابراز می کند چیزی جز رشد حقیقی انسان نیست.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی با اشاره به اینکه مادری مرحله ای از رشد حقیقی انسان است، گفت: انسان در ازدواج و فرزندآوری یاد می گیرد که خودش را زیر پا له کند، همه چیز بر وفق مرادش نباشد و به جای خودخواه بودن، خداخواه شود و خداوند این ویژگی را در زن بسیار برجسته و پررنگ قرار داده است.
وی اظهار کرد: فراغت محل حضور شیطان است. زن اگر از موقعیت خودش به درستی استفاده کند به جایگاه توحیدی بالایی می رسد. در زمان بارش بارش، اگر کاسه را رو به آسمان بگیریم پر از آب می شود اما اگر برعکسش کنیم چیزی نصیبمان نمی شود. زن ظرفیت و توانایی های بسیار زیادی دارد و باید در این سیستم برای رشد خودش تلاش کند.
این مشاور خانواده در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شاید نگرش اکثر جنبش های فمینیستی از ابتدای شکل گیری این نبود که بخواهند به انحراف کشیده شوند بلکه قصدشان احقاق حقوق زنان بود تا بگویند زن ها هم باید دیده شوند و به نیازهایشان توجه شود در حالیکه اهمیتی به آنها داده نمی شد. خواسته زنان این بود که چرا ما مثل مردها دیده نمی شویم و کار نمی کنیم؟
حجت الاسلام والمسلمین محسنی با بیان اینکه زنانی که با بی حیایی، قلب مردهای دیگه را می لرزانند و به انحراف می برند و زندگیشان را از مدار خارج می کنند به باقی خانم ها ظلم کرده اند گفت: فرعون هم نماد ظلم به زن بود، او مادری کردن را از مادرها گرفت درست مثل رژیم جعلی صهیونیست که آرامش را از تمام زنهای سرزمینشان گرفته و به روح و روان آنها آسیب زده است. هر کسی در هر لباسی به زن ظلم کند جزو ظالمین است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوان، بانوی مسلمان، منزلت زن مسلمان، جنبش های فمنیستی ، جنگ علیه خانواده، حقوق زن ، مدعیان حقوق زن،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو