تنبلی تخمدان در زنان و کمبود اسپرم مفید در مردان شایع ترین بیماری های مؤثر بر فرزندآوری / زوجین فاصله بین ازدواج تا فرزندآوری را کوتاه کنند

متخصص زنان و زایمان گفت: فاصله‌ای که زوجین از ازدواج تا فرزندآوری ایجاد میتواند و بیماری هایی که ممکن است از آن بی خبر باشند باعث بروز مشکلات ناباروری می شود که بعضا بخاطر ازدواج در سنین بالا می تواند خطر بزرگی برای رشد جمعیت به حساب آید.
تنبلی تخمدان در زنان و کمبود اسپرم مفید در مردان شایع ترین بیماری های مؤثر بر فرزندآوری / زوجین فاصله بین ازدواج تا فرزندآوری را کوتاه کنند
1402/11/18 - 10:03
تاریخ و ساعت خبر:
189816
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رویا رایگان استادیار دانشگاه های پزشکی پیشوا و تهران و متخصص زنان و زایمان در مورد فرزندآوری و جمعیت و آسیب هایی که جامعه را تهدید می کند ، با بیان اینکه یکی از تأثیرگذرترین علل عدم تمایل زوجین برای فرزندآوری عدم ثبات اقتصادی و مسکن می باشد، گفت : تبلیغات می تواند نقش موثری در ایجاد فرزندآوری در بین زوجین داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بالا رفتن سن ازدواج و ایجاد فاصله زیاد بین ازدواج تا فرزندآوری زوجین نیز از دلایل سخت فرزندآوری زوجین است، گفت: با توجه به تجربه ۳۲ ساله خودم در این زمینه ، می توانم بگویم که مهمترین مشکل شایع دز زوج ها تنبلی تخمدان در زنان و کمبود اسپرم مفید در آقایان است آن هم به جهت تحرک و یا غالبا عدم تحرک می باشد.
این کارشناس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه فاصله‌ای که زوجین از ازدواج تا فرزندآوری ایجاد می کنند،باعث می شود نتوانند متوجه بیماری هایی ممکن است به آن مبتلا باشند ، نشوند گفت : معمولا زوج ها به دلیل عدم تمایل به فرزندآوری از برخی بیماری ها یا ضعف های خود در زمینه فرزندآوری بی خبر هستند که این مهم می تواند در بروز مشکلات ناباروری در سن بالا خطر بزرگی برای رشد جمعیت به حساب بیاید.

این متخصص زنان و زایمان تأکید کرد: بهترین راهکار برای ایجاد روحیه فرزندآوری و تمایل بیشتر زوج ها،ایجاد فضای بدون استرس و فشار روانی بین آنها با بوجود آوردن شرایط ثبات اقتصادی مناسب، مسکن و امنیت شغلی مناسب است.
وی گفت : طب سنتی می تواند در درمان خیلی از مشکلات ناباروری در کنار علم پزشکی،کمک کند و چه بسا که تاکنون موفقیت آمیز بوده است.
این کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: بانوان قدیم مشکلات کمتری در ارتباط با ناباروری داشتن که بزرگترین علت ها را می توان به تحرک زیاد،عدم استرس که ناشی از ایمان و اعتقادشان بود، همچنین سبک زندگی سالم و در نهایت تغذیه سالم دانست.
این کارشناس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به اینکه زوج ها برای داشتن بدنی سالم و پیشگری از ناباروری از خوردن غذاهای ناسالم مثل فست‌فودها خودداری کنند و به تحرک و ورزش روی بیاورند چرا که سبک زندگی سالم،کنترل وزن و دوری از استرس می تواند در داشتن بدنی سالم و فرزندآوری بی دغدغه به آنها کممک کند .
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بارداری ، علل عدم باروری زنان، تنبلی تخمدان، درمان ناباروری ، سبک زندگی ، تغذیه سالم، ازدواج بهنگام، فرزندآوری به هنگام
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو