یادداشت

عید مبعث عید اخلاق است

رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله فرمودند: هدف از بعثت من همان اخلاق بود.
عید مبعث عید اخلاق است
1402/11/19 - 13:46
تاریخ و ساعت خبر:
189861
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در همدان سرهنگ علی مختاری مسئول عقیدتی سپاه ناحیه همدان به بهانه مبعث پیامبر طی یادداشتی نوشت: وقتی به آیات الهی هم نگاه می کنیم می بینیم که بهترین شخص با اخلاق که می تواند الگوی همه ی ما باشد رسول گرامی اسلام است. لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ اُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کانَ یَرجُوا اللهَ وَ الیَومَ الأخِر؛ وقتی ما به زندگی شهدا نگاه می کنیم کلید واژه ای به نام اخلاق برمی خوریم.
یکی از صفات ارزشمند همه انسان‌های الهی به ویژه پیامبران و ائمه(ع) و تمام شهدا بحث اخلاق می باشد‌ اخلاق رمز رستگاری و موفقیت انسان ها می باشد. انسان های الهی اخلاق مدارند و مسیر زندگیشان اخلاق است . اگر نیم نگاهی به زندگی اهل بیت و امامان(ع) و علمایی چون امام راحل و آیت الله بهجت و آیت الله نخودکی و شهدایی چون شهید سلیمانی عزیز و ...داشته باشیم می بینیم که مسیر زندگیشان اخلاق بوده است. انسان بدون اخلاق می شود آمریکا و رژیم صهیونیستی که کارشان ظلم و جنایت و آدم کشی است. نمونه آن در افغانستان، عراق، سوریه، یمن و فلسطین و ...
انسان با اخلاق یعنی حضرت امام راحل شهید سلیمانی و همه شهدا که مسیر زندگی شان اخلاق است. انسان با اخلاق، نگاهش، حرکتش، سخنش، عملش رضایت خداوند است. انسان با اخلاق روحیاتی چون : فداکاری، گذشت، امیدواری، خوش رویی، نشاط، دستگیری از فقرا، صداقت، ساده زیستی، با حیا و پاکدامن، مهربان، امید آفرینی، وفای به عهد و رعایت احترام را دارد.
نتیجه اینکه مسیر الهی یعنی آدرس های درست که باعث می شود که انسان به رستگاری برسد و عاقبت بخیر بشود ‌و مسیر الهی یعنی آدرس های درست است، آدرس های درست همان مسیر خدا، مسیر اهل بیت و مسیر شهدا می باشد.
شهدا چند ویژگی داشتند با خدا ، ولایت مدار، با قرآن مانوس بودن، با اخلاق بودن و به پدر و مادر و دوستان و کودکان بسیار مهربان بودند. اگر مسیر مسیر غیر خدایی بود و آدرس های غلط وارد زندگی مان شد آن وقت زندگی رنگ و بوی خدایی نداشته و رنگ بوی زندگی مان می شود شیطانی . پس تلاش کنیم به احترام امروز که عید مبعث و عید اخلاق رسول گرامی اسلام بود در مسیر خدا قدم برداریم و حرکتمان نگاه‌ مان ، تصمیم گیری مان سخن مان ،فقط خدایی باشد.
الگوی ما رسول خدا و معصومین علیهم السلام باشند که الگوی امام و شهدا حضرات معصومین علیهم السلام بود.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عید مبعث، بعثت، اخلاق، پیامبر اکرم(ص)
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو