پیامبر اسلام، پایه گذار بزرگترین تمدن بشری است

جباریبا بیان اینکه پیامبراسلام، پایه گذار بزرگترین تمدن بشری است، افزود: پیامبر اسلام با قرآن توانست جامعه را از جهالت و گمراهی نجات دهد و پایه‌گذار بزرگ‌ترین تمدن بشری شود.
پیامبر اسلام، پایه گذار بزرگترین تمدن بشری است
1402/11/19 - 13:44
تاریخ و ساعت خبر:
189862
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مرضیه جباری در گفتگو با خبرنگار ما در کبودراهنگ اظهارکرد: بهترین هدیه خداوند در طول تاریخ حیات انسان، بعثت پیامبر گرامی اسلامی (ص) است.
وی با بیان اینکه پیامبراسلام، پایه گذار بزرگترین تمدن بشری است، افزود: پیامبر اسلام با قرآن توانست جامعه را از جهالت و گمراهی نجات دهد و پایه‌گذار بزرگ‌ترین تمدن بشری شود.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین هدف مبعوث شدن پیامبران، تکامل عقلانی بشر است، گفت: از این رو باید عقل و دانش هر پیامبری، از عقل و دانش امّت وی بالاتر و برتر باشد. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله می‌فرماید: (وَ لَا بَعَثَ اللَّهُ نَبِیاً وَ لَا رَسُولًا حَتّی یسْتَکمِلَ الْعَقْلَ وَ یکونَ عَقْلُهُ أَفْضَلَ مِنْ عُقُولِ جَمِیعِ أُمَّتِه) خداوند، هیچ پیامبر و رسولی را جز بر تکمیل خرد، مبعوث نفرمود، و خرد او بالاتر از عقول امّت وی است.
وی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) باید چند تحول را سبب می‌شد، نخست اینکه هم دین و هم دنیای مردم را متحول می‌کرد.خرده فرهنگ‌ها را به یک فرهنگ غنی که می‌توانست مردم را به سعادت برساند تبدیل می‌کرد، ادامه داد: مردم باید در می‌یافتند که طرز فکر، گفتار، رفتار و اعمالشان، نه تنها در این دنیا بلکه در جهان دیگری نیز مؤثر خواهد بود و بر همین اساس اولویت‌های زندگی خود را تعیین می‌کردند.
جباری با بیان اینکه برپایی حکومت الهی را از اهداف بعثت می‌توان شمرد، عنوان کرد: برای انبیا وظایفی در نظر گرفته شده است، مبارزه با طاغوت، اقامه عدل و قسط، رشد علمی و اخلاقی مردم و جامعه و امور مهم دیگری که تماماً با مبسوط الید بودن انبیا، ممکن و شدنی است؛ خداوند در آیه ۲۵ سوره حدید، برپایی قسط را از وظایف انبیا می‌داند (لیقوم الناس بالقسط) قسط به معنای استقرار عدالت اجتماعی در جامعه است که بدیهی است در پرتو یک حکومت الهی محقق می‌شود.
وی در پایان گفتگو با اشاره به فرمایشی از پیامبر رحمت (ص) خاطرنشان کرد: نخستین سخن پیامبر اکرم(ص) با مردم این بود که(قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا)ای مردم بگویید: (لا إله إلا الله) تا رستگار شوید. بنابراین علاوه بر اینکه انگیزة بعثت انبیا در درجه اول رهانیدن انسان‌ها از شرک و بت‌پرستی به توحید و یگانه پرستی بوده، لذا همواره(لا إله إلا الله) محوری‌ترین شعار پیامبران خدا بوده است، همچنین حضرت در نخستین روزهای دعوت خود از مردم مکه خواست تا شرک را کنار نهاده بندگی خدای یکتا را بپذیرند و در کنار آن به فلاح و رستگاری تاکید نمودند.
✍️سمیراسبزی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عید مبعث، بعثت، تمدن بشری، پیامبر
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو