سرپرست پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان تهران:

نقش بی نظیر زنان در تحقق و تداوم حرکت انقلاب / بانوان کلیدی ترین پاسداران حافظ فطرت انقلاب اسلامی اند

سرپرست پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان تهران گفت: زنان مسلمان به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین پاسداران فطرت انقلابی و اسلامی، نقش بی‌نظیری در تحقق و تداوم تحولات مربوطه و جلوگیری از هرگونه انحراف و نفوذ استکبار جهانی است، امروز موج بیداری اسلامی واقعیتی انکارناپذیر است و مسلمانان احساس می کنند که می توانند بر جهان، وضعیت جوامع انسانی و سرنوشت مسلمانان تأثیر بگذارند، وقتی این احساس در بین ملت ها به نقطه ای برسد، خود را نشان می دهد و به واقعیتی بیرونی تبدیل می شود.
نقش بی نظیر زنان در  تحقق و تداوم حرکت انقلاب / بانوان کلیدی ترین پاسداران حافظ فطرت انقلاب اسلامی اند
1402/11/21 - 13:29
تاریخ و ساعت خبر:
189937
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شراره سادات سرسرابی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران از خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروزه واقعیت های خاصی در جهان وجود دارد که غیرقابل انکار است، اظهار کرد: اولین واقعیت، بیداری جهان اسلام است و هیچ کس نمی تواند این واقعیت را منکر شود.
وی تصریح کرد: امروزه مسلمانان در سراسر جهان چه آنهایی که در کشورهای اسلامی زندگی می کنند و چه آنهایی که کشورهایی دیگر در اقلیت هستند گرایش شدیدی به اسلام از خود نشان می دهند و احساس می کنند هویت اسلامی شان در حال احیاء است.
سرپرست پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان تهران، تاکید کرد: بدون شک با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و روی کار آمدن حکومتی مستقل از غرب و شرق با پیشبرد سیاست مقاومت در برابر مستکبران، مهمترین منبع امید ملت های جهان در گذشته بوده است.
وی با اشاره به اینکه این واقعیت ها باعث امیدواری مردم جهان به ویژه مسلمانان شده است، گفت: این واقعیت ها مردم جهان را بیدار کرد و این را خدا از قبل مقرر کرده بود، مسلمانان باید متحد شوند و بر اختلافات جغرافیایی، محلی، زبانی و نژادی خود فائق آیند و به سوی اهداف بزرگ اسلامی حرکت کنند.
سرسرابی، با تاکید بر اینکه اسلام زن و مرد را یک جوهر می داند که از یک نفس آفریده شده است، اظهار کرد: قرآن در خطاب به مؤمنان، غالباً از تعبیر «مرد و زن مؤمن» برای تأکید بر تساوی زن و مرد در وظایف، حقوق، فضایل و شایستگی هایشان استفاده می کند، پس زن یکی از عوامل اولیه و تأثیرگذار در پیروزی اسلام است، به شرطی که نقش خود را با شجاعت و فداکاری کامل ایفا کند، دلایل فراوانی وجود دارد که اهمیت حضور زنان در نهضت های بیداری اسلامی را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه زنان از همان آغاز در نشر حقایق اساسی اسلام نقش اساسی داشته اند، افزود: از فداکاری های سمیه گرفته تا جمع آوری سخنان مقدس درباره حضرت فاطمه(ع) و حضرت زینب(س)، زنان در شکوفایی و گسترش افکار اسلامی نقش به سزایی داشته اند اما متأسفانه در دوران احیای اسلامی از ضعف‌ هایی در کادر شایسته خود رنج می‌برند که گسترش آن را محدود می‌کند و کار را به گروهی از فعالان نخبه‌گرا محدود می‌کند و تلاش‌های محدودی برای آموزش متمرکز بر زنان است.
سرپرست پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان تهران، با اشاره به اینکه این روزها مردم یمن، بحرین و مصر و سایر نقاط جهان پیرو راه و تعالیم پیشوایان الهی هستند که حتی به قیمت جان خود و عزیزانشان محکم و استوار در مقابل ظالمان قیام می کنند، تصریح کرد: یقیناً در این شرایط سرنوشت ساز، زن یکی از عوامل اولیه و تأثیرگذار در پیروزی اسلام است، به شرطی که با کمال شجاعت و فداکاری به نقش خود عمل کند، موج بیداری اسلامی و تحولات رخ داده در گستره جغرافیایی جهان اسلام حاکی از وقوع رویدادهای سیاسی و عقیدتی و نیز رویدادهای برخاسته از ارزش ها و مفاهیم اصیل اسلامی است.
وی تاکید کرد: نقش‌آفرینی زنان مسلمان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بازیگران پاسداری از فطرت انقلابی و اسلامی، نقش بی‌نظیری در تحقق و تداوم تحولات مربوطه و جلوگیری از هرگونه انحراف و نفوذ استکبار جهانی دارد، امروز موج بیداری اسلامی واقعیتی انکارناپذیر است و مسلمانان احساس می کنند که می توانند بر جهان، وضعیت جوامع انسانی و سرنوشت مسلمانان تأثیر بگذارند، وقتی این احساس در بین ملت ها به نقطه ای برسد، خود را نشان می دهد و به واقعیتی بیرونی تبدیل می شود.
سرسرابی، با اشاره به نقش زنان در نهضت های اسلامی، بیان کرد: زنان به عنوان نیمی از جامعه، وظایف بیشتری نسبت به نیمی دیگر بر عهده دارند، زیرا این زنان هستند که مورد هجوم و استثمار استعمارگران جهانی قرار می گیرند که در بهره برداری از نیروهای استعماری موفق بوده اند، با این کار نیمی دیگر که مردان هستند مورد اعتراض قرار
می گیرند و در نهایت جوامع غارت و استعمار می شوند، دلیل آن هم این است که زن و مرد مکمل هم در تحول جامعه هستند و در تداوم و پاسداری از انقلاب اسلامی ما مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.
وی در ادامه افزود: برای حل مشکلات باید دیدی کلی از تاریخ قبلی خود داشته باشیم و همچنین بررسی چگونگی استثمار قدرت های حاکم از جامعه، به ویژه توده های زنان در همان جامعه، ضروری است، با این کار ممکن است متوجه شویم راه حل بهتر و راه ممکن است روشن تر شود.
سرپرست پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان تهران، با اشاره به دلایل اهمیت مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: زنان در برقراری ارتباط با زنان دیگر نسبت به مردان توانایی بیشتری دارند، زنان معمولاً بیش از مردان تحت تأثیر گفتار، کردار و رفتار زنان دیگر قرار می گیرند و زنان توانایی بیشتری در شناخت ویژگی ها و مشکلات مربوط به آموزش و پرورش زنان دارند.
وی در ادامه افزود: زنان بهتر می توانند جهت گیری کار بیداری زنان را درک کنند و آنها به بهترین نحو می توانند ترتیب اولویت ها را تشخیص دهند، زیرا با این حوزه بیشتر آشنا هستند و زنان آزادتر از مردان در برقراری ارتباط با زنان دیگر هستند، چه به صورت انفرادی برای فعالیت های بیداری و چه برای یادگیری زنان و سایر انجمن ها و مکان های ملاقات.
سرسرابی، با اشاره به اینکه بسیاری از زنان مسلمان که نیاز به راهنمایی و آموزش دارند، فاقد حضور مردانی هستند که بتوانند این خدمات را ارائه دهند، تصریح کرد: بنابراین منطقی است که زنان واجد شرایط در جامعه این خدمات را ارائه دهند چون نیاز آموزشی و تربیتی زنان بیشتر از مردان است، آنها باردار می شوند، زایمان می کنند و از بچه ها پرستاری می کنند و فرزندان بیشتر از پدرانشان به آنها گره خورده اند بنابراین زنان با پسران و دختران خود در خانه می مانند و بنابراین می توانند آنها را هر طور که می خواهند بزرگ کنند.
وی با اشاره به اینکه زنان تأثیر زیادی روی همسر خود دارند، اظهار کرد: اگر آنها اعتقاد و شخصیت قوی داشته باشند، شانس بسیار خوبی برای کمک به قوی شدن شوهرشان نیز دارند و همچنین زنان دارای ویژگی های زیادی هستند که بر اهمیت نقش بیداری آنها تأکید می کند.
این بانوی فعال فرهنگی حوزه زن و خانواده افزود: زنان این توانایی ذاتی را دارند که آنچه را که در قلبشان واقعی است، قویاً به اشتراک بگذارند، یک محقق خاطرنشان می کند که "زنان به طور کلی از نظر توانایی های کلامی و احساسات قوی تر هستند، زنان گاهی اوقات فاقد قدرت اراده و احساس جهت هستند و بنابراین برای دادن نیرو و انگیزه به کمک زنان دیگر نیاز دارند.
وی با تاکید بر اینکه مشارکت زنان در امور اجتماعی، سیاسی و مذهبی فواید بسیاری را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: هنگامی که خانواده ها با همفکری به فرهنگ خود علاقه مند شوند و شخصیت مستقل خود را بشناسند، نمی توان فرهنگ بیگانه و آداب و رسوم بیگانه را بر آنان تحمیل کرد، پس خانواده به عنوان پایه گذار جامعه و زن به عنوان رهبر این جامعه کوچک می توانند استقلال این کشور را حفظ کنند.
سرسرابی با اشاره به احیای اصول و اجرای ارزشها و اهداف اسلامی بر اساس قرآن کریم و شریعت اسلامی، بیان کرد: این موضوع پیامدهای مثبتی مانند: احیای عزت ملی و اسلامی کشورهای اسلامی، استقرار قدرت بین‌المللی اسلامی و تمدن نوین اسلامی بر اساس دین و حکمت و علم و اخلاق،
فراهم آوردن فرصت‌های ارتباطی و تعاملی میان روشنفکران، چهره‌ها، جنبش‌ها و تبادل تجربیات بین جنبش‌ها را در پی خواهد داشت.
سرپرست پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان تهران، خاطرنشان کرد: باید به قدرت اسلام توجه کرد و فرزندان با فضیلت تربیت کنیم و‌ از دخالت و تأثير جبهه استکبار و کفر در ايجاد نظام سياسي مدرن جلوگیری کنیم، ارائه الگوی دموکراسی اسلامی به جای غربی و مبارزه با ظلم و یک جانبه گرایی استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی همراه با تقویت روحیه عزت نفس و خوداتکایی ملی در جنگ روانی و رسانه ای حسابداری مستکبران از دیگر اقدامات موثر در این‌ زمینه است و باید حرکت را به همان شکلی که به آن کمک کردیم تا به این نقطه برسد، بگیریم تا به نقطه پایانی برسد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، انقلاب اسلامی ، تداوم انقلاب اسلامی ، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو