یادداشت/ نقش زنان در پیروزی حق بر باطل

زنان در همه انقلاب ها تأثیر فراوان در پیشبرد اهداف آن داشته اند، همانطور که زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل داشتند.
یادداشت/ نقش زنان در پیروزی حق بر باطل
1402/11/21 - 17:42
تاریخ و ساعت خبر:
189945
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان سمنان، زکیه زکی؛ در آستانه ورود به چهل و ششمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم؛ انقلابی که ملت ایران اعم از زن و مرد در پیروزی آن نقش داشتند.
آری نمی توان در تاریخ مردانه ی ایران، از نقش پررنگ بانوان این مرز و بوم در پیروزی و پیشبرد اهداف انقلاب چشم پوشی کرد. در همة انقلاب ها زنان تأثیر فراوانی در پیشبرد اهداف آن انقلاب داشته اند. انقلاب جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ که اهداف همة انبیا و اولیای الهی به طور کامل در آن تحقق پیدا خواهد کرد ـ نیز از این مطلب مستثنا نخواهد بود و زنان نقش مؤثری در پیروزی حق بر باطل و تحقق دولت کریمة مهدوی ایفا خواهند کرد؛ همانطور که شیرزنان ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اینگونه عمل کردند.
حضور زنان در صحنه ها و میدان های مبارزه و تلاش از یک سو و تشویق و ترغیب همسران و پسران و تلاش در سرنگونی طاغوت و یا صبوری که مادران داغدیده ای که جوانان رشیدشان را در صحنه تظاهرات و راهپیمایی ها علیه رژیم ستمگر شاه از دست می دادند و هیچ شکوه ای نمی کردند این ها حقایقی است که نمی توان هیچ نمونه و همانندی را برای آن در دیگر انقلاب ها یافت.
گواه این ادعاها سخنان گهربار معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) است که فرموده اند؛ «ملت ما عاشق اسلام بود که در همه اطراف با دست تهی سینه‏ های خودشان را سپر کردند، جوانهای خودشان را بردند در میدان، زنها و مردها رفتند و مبارزه کردند و پیروز شدند.»(صحیفه امام،ج12،ص308)
یا می فرمایند: «خانمها برای اینکه یک چیزی مثلًا دستشان بیاید یا یک فرض کنید که صاحب منصب بشوند نمی‏ آیند بیرون، خودشان و بچه هایشان را به کشتن بدهند. این اسلام و قرآن است که خانمها را آورده است بیرون و همدوش مردها بلکه جلوتر از مردها وارد در صحنه سیاست کرده.»( صحیفه امام، ج13،ص26)
امام خمینی که بارها به نقش کلیدی زنان در پیروزی انقلاب تأکید کرده بودند و فرموده اند« در تظاهرات خیابانی زنان ما، بچه‏ های خردسال خود را به سینه فشرده، بدون ترس از تانک و توپ و مسلسل، به میدان مبارزه آمده‏ اند. جلسات سیاسی ‏ای که زنان در شهرهای مختلف ایران، برپا می‏کنند کم نیست، آنان نقش بسیار ارزنده‏ ای را در مبارزات ما ایفا کرده ‏اند. مادران شجاع فرزندان اسلام، خاطره جانبازی و رشادت زنان قهرمان را در طول تاریخ زنده کرده‏ اند. در چه تاریخی این چنین زنانی را سراغ دارید و در چه کشوری؟ » (صحیفه امام،ج4،ص440)
امام خمینی(ره) این حضور پرشور زنان در عرصه سیاسی را معجزه بزرگ اسلامی می دانستند.
شهید مطهری نیز بر نقش سازنده بانوان در انقلاب اسلامی اشاره کرده و فرموده اند؛ «انقلاب اسلامی ایران ویژگی‏هایی دارد که مجموع آن را در میان تمامی انقلاب‏های جهان بی‏نظیر و بی‏رقیب ساخته است یکی از آن ویژگی‏ها ذی سهم بودن بانوان است. بانوان سهم بزرگی از انقلاب را به خود اختصاص دادند» و این حقیقتی است که جملگی بر آن تأکید داشتند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، پیروزی انقلاب، راهپیمایی سرنگونی طاغوت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو