ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب در حوزه زن و خانواده

یک فعال فرهنگی و اجتماعی بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه زنان و خانواده تأکید کرد.
ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب در حوزه زن و خانواده
1402/11/21 - 18:36
تاریخ و ساعت خبر:
189954
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهره درزی حرفه، فعال فرهنگی و اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در استان سمنان اظهار کرد: در ایام‌الله پیروزی انقلاب قرار داریم ما از انقلابی صحبت می‌کنیم که از آغاز پیروزی آن تثبیت و تداوم آن همه به‌واسطه انسان‌های شریفی به هم وصل شد که اعم از زنان و مردان و کودکان و حتی نوجوانان و جوانان بوده است.
وی اظهار کرد: نقش زنان ما در کشور به قبل از انقلاب یعنی در سال ۱۳۴۲ و در اعتراض به قیام ۱۵ خرداد در قم پس از انتشار خبر دستگیری امام، بازمی‌گردد.
این فعال فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه وقتی خاطرات ایام‌الله دهه فجر را مرور می‌کنیم، ایام 17 شهریورماه سال 1357 به یادمان می‌گذرد و از ذهنمان عبور می‌کند، افزود: 17 شهریوری که در صف مقدم تظاهرات آن روز زنان ما قرار داشتند و در پشت سر آن مردان و دیگر اقشار جامعه.
وی با اشاره به حماسه 13 آبان ادامه داد: و یا باز مرور می‌کنیم 13 آبانی را که جوانان ما آن محقق کردند و به پیروزی رساندند.
این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: جوان و نوجوان امروز باید بداند که در شب پیروزی انقلاب چه کسانی در میدان بودند و حکومت نظامی را شکستند؛ این خانواده‌ها، جوان‌ها و زنان و مردان ما بودند که به خیابان‌ها هجوم بردند و توانستند حکومت نظامی را بشکنند و فردای آن روز اعلام پیروزی انقلاب شد.
درزی حرفه گفت: اگر بخواهیم درباره محقق شدن انقلاب صحبت کنیم و از آن مسیری که انقلاب طی کرد باید توجه داشته باشیم به انسان‌هایی که این روند را شکل دادند و باید بگوییم این انسان‌ها در بستر خانواده رشد پیدا کردند، در بستر خانواده‌هایی که متشکل از زن و مرد و فرزندان بودند خانواده‌هایی که تفکرشان بر این بوده است که خانواده باید یک دژ محکمی در مقابل نبایدها داشته باشند و برای بایدها باید تلاش کرد.
وی با اشاره به نقش چشمگیر زنان در پیروزی انقلاب گفت: حضرت امام خمینی فرمودند از دامن زن مرد به معراج می‌رود و امروز پیام حضرت آقا در روز ولادت حضرت زهرا (س) تأکید بر این است که بانوان نهاد خانواده را گرامی بدارند و تا آنجا که می‌توانند در محیط اجتماع هم نقش‌آفرینی کنند.
این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: زنان این مرز و بوم نه تنها نقشی مؤثر در پیروزی انقلاب داشتند بلکه پس از آن و در زمان تثبیت انقلاب نیز حضوری فعال در عرصه‌های مختلف داشتند و با افزایش آگاهی‌های سیاسی، اجتماعی و فردی خود به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافته‌اند و این راه همچنان ادامه دارد.
درزی حرفه یکی از مؤثرترین و مهم‌ترین نقش زنان در برهه کنونی را با توجه به هجمه گسترده دشمنان در فضای مجازی و تسخیر ذهن و فکر نسل امروز تربیت دینی و نگاهبانی از نهاد اصیل خانواده عنوان کرد.
وی تأکید کرد: باید دستاوردهای انقلاب در حوزه پیشرفت بانوان در عرصه‌های مختلف تبیین شود.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دستاوردهای انقلاب، زن و خانواده، زهره درزی حرفه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو