اولین دوره تربیت راویان جایگاه و تبیین نقش زن مسلمان در استان تهران برگزار شد

دوره تربیت راویان تبیین جایگاه و نقش زن در اسلام و مقایسه آن با غرب، با هدف آموزش و شبکه سازی تبیین‌گری هویت اسلامی زن مسلمان به مدت ۲ روز در استان تهران برگزار شد.
اولین دوره تربیت راویان جایگاه و تبیین نقش زن مسلمان در استان تهران برگزار شد
1402/11/25 - 08:47
تاریخ و ساعت خبر:
190149
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دوره تربیت راویان جایگاه و نقش زن در اسلام و مقایسه آن با غرب به همت بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا استان تهران با حضور اساتید برجسته کشوری و کنش‌گران فرهنگی و تربیتی در حوزه زن و خانواده، اساتید، فرهنگیان و طلاب از سراسر شهرستان‌های تهران به مدت ۲ روز برگزار شد.
سمیه ناصریان، مسئول بسیج جامعه زنان استان تهران با تاکید بر مطالعه سیاست‌های کلی نظام (ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در سال ۹۵) بیان کرد: مقام معظم رهبری به محور قرار دادن خانواده در قوانین، سیاست‌ها و برنامه ریزی ها تاکید کرده‌اند که یکی از اقدامات کنش‌گران در این راستا می‌بایست، مطالبه و تحقق این سیاست ها از نمایندگان مجلس و کمیسیون امور زنان خانواده باشد که آیا قوانین تصویب شده با محوریت خانواده صورت گرفته است یا خیر؟
وی با تاکید بر لزوم تحقق ابلاغ مقام معظم رهبری در حوزه خانواده افزود: یکی دیگر از موارد مبتلا به جامعه، ارتباط کمرنگ جوانان با مسجد و نماز است که می‌تواند از فحشا جلوگیری کند. همچنین نهضت فراگیر تسهیل و ترویج ازدواج آسان، فرزندآوری و کرامت خانه داری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر مسائلی است که فعالان فرهنگی باید به آن بپردازند و در مقابل تاریخ سازی های دشمن روشنگری کنند.
دکتر فرشته روح افزا، پژوهشگر حوزه زنان با تبیین جایگاه زن در اسلام و غرب تصریح کرد: جایگاه متعالی زن مسلمان با دیدگاه فمنیستی زن غربی که قادر به تشکیل خانواده و ازدواج نیست و ثبات عاطفی ندارد، اصلا قابل مقایسه نیست.
وی افزود: زن اسلامی اندیشه، هنر، قدرت سازندگی، عفت و نجابت دارد و وقتی دین به پیامبر عرضه می شود به تعبیر آیه «انا اعطیناک الکوثر» خیر کثیر به وی عطا شده است که اشاره به مقام والای زن در قرآن دارد.
شایان ذکر است، سرفصل‌های آموزشی این دوره شامل: مخاطب شناسی در حوزه روایت گری، جنگ تصویر سازی، چگونگی روایت گری مؤثر، زبان رسانه ای و هنری، جایگاه زن در اسلام و تمدن اسلامی، روایت الگوهای زن موفق اسلامی، جایگاه زن در غرب و تمدن مادی، مقایسه جایگاه زن در اسلام و غرب، الگوهای منحط و ویژگی آنها، روایت الگوهای عملی زن در انقلاب اسلامی و در پایان جلسه، پاسخ به شبهات در حوزه جایگاه زن در اسلام و غرب است.
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دوره تربیت راویان جایگاه زن در اسلام، دوره تربیت راویان استان تهران، تربیت راویان فرهنگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تهران
V
آرشیو