یادداشت

مقام بزرگ زن در اسلام

خداوند متعال در جامعه‌ای که زن به عنوان موجود پست و بی‌ارزش به حساب می‌آمده است نسل آخرین پیامبر خود را در یک دختر قرار می‌دهد و از آن دختر به عنوان خیر کثیر یاد می‌کند و دشمنش را ابتر می‌خواند.
مقام بزرگ زن در اسلام
1402/11/28 - 13:00
تاریخ و ساعت خبر:
190200
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی؛ وقتی پیامبر گرامی اسلام در جزیره العرب به رسالت رسید زن هیچ جایگاهی نداشت. در بررسی تاریخ می‌بینیم که بسیاری از اعراب دختران خود را جز فرزندان به حساب نمی‌آوردند. وقتی از آنها می‌پرسیدی چند فرزند داری تنها تعداد فرزندان پسر خود را ذکر می‌کردند و عده‌ای دختران خود را زنده به گور می‌کردند.
خداوند متعال هم دقیقاً دست روی نقطه ضعف این‌ قوم گذاشته و در جامعه‌ای که زن به عنوان موجود پست و بی‌ارزش به حساب می‌آمده است نسل آخرین پیامبر خود را در یک دختر قرار می‌دهد و از آن دختر به عنوان خیر کثیر یاد می‌کند و دشمنش را ابتر می‌خواند.
نبی مکرم اسلام نیز چنان احترامی از دختر بزرگوارش می‌نماید که تا آن زمان نه کسی دیده و نشنیده است. ایشان وقتی دختر نازنین خود را می‌دیدند از جا برخاسته، دست دختر را می‌بوسیدند و در جایگاه خود می‌نشاندند.
همچنین خداوند متعال در قرآن سوره‌ای ویژه به نام نساء برای زنان قرار داده است و در بخش‌های مختلفی از قرآن کریم به حق و حقوق زنان پرداخته است. سوره‌ای ویژه برای یک زن به نام حضرت مریم سلام الله علیها فرستاده است.
حتی وقتی می‌خواهد برای اهل ایمان مثال بزند از دو زن یاد می‌کند؛ از حضرت مریم سلام الله علیها و حضرت آسیه سلام الله علیها.
در حادثه مهم غدیر هم زنان مانند مردان با گذاشتن تشت آبی با امیرالمومنین علی علیه السلام بیعت کردند.
از این دست شواهد بسیار است اما دشمنان اسلام سعی دارند با پیش کشیدن مسئله حجاب و نداشتن آزادی زن مسلمان را زنی عقب مانده و در پس پرده و موجودی که درجه دوم است معرفی نماید.
امید است زنان ما با مطالعه و آگاهی وشناخت جایگاه خود راشناخته وارزش حقیقی خود را درک کنند.
یادداشتی از: زهره رسولی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مقام زن، اسلام، پیامبر اسلام،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو