چشیدن طعم شیرین عبادت عامل انجام عبادت است

جباری گفت: از مهمترین عواملی که انسان را به سوی انجام عبادات بیشتر فرا می‌خواند، چشیدن طعم شیرین عبادت است.
چشیدن طعم شیرین عبادت عامل انجام عبادت است
1402/11/28 - 13:02
تاریخ و ساعت خبر:
190201
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مرضیه جباری در گفتگو با خبرنگار ما در کبودراهنگ ضمن تبریک حلول ماه شعبان با بیان اینکه چهارم شعبان، ۳۸ سال پس از هجرت رسول گرامی اسلام(ص) فرزندی پاک از سلاله فاطمه زهرا(س) در مدینة النبی به دنیا آمد و چشم شیعیان را روشن کرد، اظهار کرد: نام ایشان علی بود که بعدها به زین‌العابدین و (سجاد) مشهور شد و دو سال پس از تولد، جدش امیرمؤمنان علی(ع) در محراب عبادت، به شهادت رسید و پس از آن به مدت ۱۰ سال، شاهد حوادث دوران امامت عمویش امام حسن(ع) بود.
وی بیان کرد: تولد امام سجاد(ع) همزمان با خلافت بنی‌امیه بود که خیانت‌های زیادی در حق دین اسلام کردند، از این رو امام از کودکی با حکومت مکار معاویه و در ادامه خفقان یزید روبرو بود و در تمام این ایام در دفاع از ولایت آموزش‌های لازم را دیده و در دوران امامت خود نیز با وجود بسته بودن فضای جامعه در حفظ دین تلاش بسیاری کرد.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دوران امامت امام سجاد(ع) با یکی از سیاه‌ترین دوران تاریخ اسلام همراه بود، گفت: بعد از حادثه دلخراش عاشورا و پس از انعکاس این خبر در سراسر کشور اسلامی، رعب و وحشت شدیدی بر جامعه حکمفرما شد و برای مردم مسلم گردید که یزید، پس از کشتن فرزند رسول خدا، که از قداست و عظمت بالایی برخوردار بود و به اسیری بردن زن و فرزندان او، از هیچ ظلم و جنایتی دریغ نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) به خاطر معرفت کامل و عشق وافری که به معبود خویش داشت و مقام الوهیت را به خوبی درک کرده بود، ادامه داد: امام سجاد(ع) در هنگام امور عبادی به پروردگار خود توجه کامل پیدا می‌کرد و نسبت به تمام امور اطراف خود بی‌توجه می‌گشت، آن چنان قلب او سرشار از یاد و ذکر خدا می‌شد که فضای دل را بر دیگر مخلوقات تنگ می‌کرد.
جباری با بیان اینکه کتاب صحیفه سجادیه حاوی ادعیه و مناجات‌های چهارمین پیشوای شیعیان است، عنوان کرد: این کتاب یکی از بزرگترین و مهمترین گنجینه‌های حقایق و اسرار الهی به شمار می‌رود به همین خاطر به القابی چون «انجیل اهل‌بیت(ع)» و «زبور آل محمد(ص)» و «اخت القرآن» مشهور گشته است.
وی با بیان اینکه از مهمترین عواملی که انسان را به سوی انجام عبادات بیشتر فرا می‌خواند، چشیدن طعم شیرین عبادت است، خاطرنشان کرد: اگر انسان به مرتبه‌ای از کمال برسد که حلاوت عبادت را در اعماق وجود خود حس کند، هرگز وقت خود را در امور دیگر صرف نخواهد کرد، به همین منظور باید یکی از خواسته‌های ما از درگاه خداوند، این باشد که (واذقنی حلاوة ذکرک) (پروردگارا) حلاوت و شیرینی یادت را به من بچشان».
✍️سمیراسبزی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عبادت، طعم شیرین، امام سجاد(ع)، ولادت امام سجاد(ع)
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
دین و اندیشه
V
آرشیو