هنرمند صنایع دستی:

استان البرز ظرفیت بی‌بدیلی در کسب و کار‌های خانگی دارد

هنرمند صنایع دستی گفت: در استان البرز بانوان بسیاری در کنار خانه داری برای خود کسب و کاری راه‌اندازی کردند و شناسایی این بانوان و استفاده از ظرفیت آن‌ها می‌تواند رشد تولید را رقم بزند.
استان البرز ظرفیت بی‌بدیلی در کسب و کار‌های خانگی دارد
1402/11/28 - 12:47
تاریخ و ساعت خبر:
190204
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ مریم عسگری، هنرمند صنایع دستی که ۸ سالی است در استان البرز در کنار خانه داری به یافت گلیم مشغول است، وی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «زنان نیوز» گفت: من همیشه دوست داشتم در کنار خانه داری برای خود درآمدی داشته باشم و بتوانم در مایحتاج خانه به همسر خود کمک کنم.
وی ادامه داد: یک روز که به مسجد رفته بودم، تبلیغ آموزش‌های گلیم بافی نظر من را به خود جلب کردم و در این کلاس‌ها ثبت نام کردم.
عسگری افزود: حدود ۶ ماه به طور مداوم زیر نظر مربی آموزش‌ها و فوت و فن‌ها را یاد گرفتم و بعد از ۶ ماه به طور مستقل گیلم می‌بافتم.
این هنرمند تصریح کرد: دو ماه به طور مداوم گلیم بافتم و سه سفارش از‌فامیل دریافت کردم و این استارت کار من شد.
وی بیان کرد: علاقه در شروع هر کسب و کاری لازم و ضروری است و خوشبختانه من نیز با علاقه این هنر را آموختم و کارم را شروع کردم.
عسگری تأکید کرد: الان در خانه در کنار امور خانه داری گلیم می‌بافم و با یک مغازه گلیم فروش کار می‌کنم و این مغازه کار‌های من را می‌خرد و دستمزد را به من می‌دهد.
این هنرمند گفت: ‌امیدوارم بتوانم کسب و کارم را توسعه دهم و یک کارگاه اجاره کنم و بتوانم به صورت عمده آثار را بفروشم.
وی ادامه داد: بانوان حتماً برای رشد خود وقت بگذارند زیرا امروز اگر نسبت به رشد خود بی‌تفاوت باشند از گردونه پیشرفت عقب می‌مانند و مادری خوبی نخواهند بود.
عسگری افزود:‌امیدوارم مسئولین به کسب و کار‌های خانگی اهمیت بیشتری دهند و ما بتوانیم با فراغ بال بیشتری به هنر ادامه دهیم.
این هنرمند در خاتمه خاطرنشان کرد: در استان البرز بانوان بسیاری در کنار خانه داری برای خود کسب و کاری راه‌اندازی کردند و شناسایی این بانوان و استفاده از ظرفیت آن‌ها می‌تواند رشد تولید را رقم بزند.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استان البرز، کسب و کار خانگی، رشد تولید، گلیم بافی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
البرز
V
آرشیو