استاد دانشگاه :

امروزه فضای مجازی جزء لاینفک همه بشر شده است /فضای مجازی تأثیرگذارترین فضا بر افکار،ارزش‌های دینی و معنوی جوانان و نوجوان

ملایی گفت : فضای مجازی دنبال ایجاد شبه‌افکنی است و متاسفانه بخش اعظمی از جامعه فکر می‌کنند آن چه دیده‌اند عین واقعیت است.
امروزه فضای مجازی جزء لاینفک همه بشر شده است /فضای مجازی تأثیرگذارترین فضا بر افکار،ارزش‌های دینی و معنوی جوانان و نوجوان
1402/12/01 - 14:41
تاریخ و ساعت خبر:
190357
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبر گزاری زنان ایران _سیستان و بلوچستان ، احمد ملایی، استاد دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار زنان ایران در خصوص تأثیر فضای مجازی بر بدنه جامعه بیان کرد: مؤثرترین رسانه در حال حاضر فضای مجازی است که درعین‌حال افسارگسیخته‌ترین نوع رسانه است و مدیریت آن به این راحتی نیست، فضای مجازی روی افکار و عقاید و ارزش‌های دینی و معنوی جوانان و نوجوان و حتی بزرگسالان تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: در واقع فضای مجازی را می‌توانیم هم فرصت بدانیم هم تهدید قطعاً هر دو لبه است، در جامعه اگر بپذیریم فضای مجازی یک حقیقت و واقعیت است فرصت‌های آن را باید ببینیم بر مبنای آن چه که می‌تواند جامعه ما را فرهنگ ما را تقویت کند.

استاد دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: فضای مجازی بر بدنه جامعه توانسته تأثیرگذاری بسیاری داشته باشد، باتوجه‌به گستردگی آن و ارتباط با بدنه جامعه طبیعتاً عدم محرومیت‌های رسانه‌های رسمی وجود دارد، بنابراین از فضای مجازی می‌شود استفاده درست کرد.

وی ادامه داد: در فضای رسانه درگذشته دنبال این بودند بتوانند پیام را دنبال کنند؛ اما در حال حاضر فضای رسانه‌ای دنبال چگونگی پیام است؛ یعنی نمادی که پیام منتقل می‌کند، اگر مدیریت بهتری در فضای مجازی شکل بگیرد اصطلاح روایت اول دست کسایی می‌افتد که توانایی این کار داشته باشند.

ملایی اظهار کرد: فضای مجازی دنبال ایجاد شبه‌افکنی است بخش اعظمی از جامعه فکر می‌کنند آن چه دیده‌اند عین واقعیت است همین‌قدر پیچیده و سخت‌ کار را برای مقابله با آن سخت می‌کند و از طرفی وقتی امروزه فضای مجازی جزء لاینفک همه بشر شده است رسالت جهاد تبیین را ارزشمند می‌کند.

وی گفت: وقتی در فضای مجازی با موضوع شبه‌افکنی روبرو می‌شویم لازم است که خیلی قوی و آگاه شویم و بعد مدیریت مصرف رسانه‌ای را انجام دهیم، سواد رسانه‌ای در حوزه فضای مجازی خیلی مهم‌تر از فضای رسانه‌ای و رسمی است. اعتماد آفرینی در فضای مجازی سخت است، در فضای رسمی رسانه را می‌شناسی اما در فضای مجازی رسانه گسترده است در واقع باید بدانی منبعی که خبر را منتشر می‌کند چه کسی است، توسعه‌دهنده آن چه کسی است، با چه دیدگاهی خبر را منتقل می‌کند باید این آگاهی را داشته باشید.

ملایی خاطرنشان کرد: امروزه فضای مجازی در زندگی ما به یک جایگاه بسیار والا تبدیل شده است. همه باید حواسشان باشد هر اخباری که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد چه عقبه فکری قرار دارد در حوزه فضای مجازی به‌راحتی اعتماد نکنیم و اگر این بی اعتمادی باشد قطعاً می‌توانیم در فضای مجازی با تأثیر مثبت بر جامعه افراد را به سمت یک انتخاب مناسب سوق دهیم.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فضای مجازی ، ارزش های دینی ، سبک زندگی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو