کارشناس امور بانوان زاهدان :

زنان، شاخص های انتخاب درست را با ایجاد فضای تفکر و گفتگو به خانواده و فرزندان انتقال دهند

یک کارشناس امور بانوان گفت: زنان فرزانه و اندیشمند و متعهد با نقش محوری و الگویی که درخانه دارند، می توانند شاخص های انتخاب درست را با ایجاد فضای تفکر و تعقل و گفتگو با افراد خانواده در اختیار سایر اعضای خانواده و فرزندان قرار دهند.
زنان، شاخص های انتخاب درست را با ایجاد فضای تفکر و گفتگو به خانواده و فرزندان انتقال دهند
1402/12/03 - 11:47
تاریخ و ساعت خبر:
190418
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - _سیستان و بلوچستان، مریم غزنوی کارشناس امور بانوان زاهدان در گفتگو با خبرنگار زنان ایران اظهارکرد: احمدرضاشاه پهلوی، به رغم موافقت ظاهری با حضور اجتماعی زن، به هیچ عنوان با حضور زن در عرصه سیاست موافقت نداشت و مصاحبه با خبرنگار ایتالیایی برخلاف ادعایش در مورد تساوی حقوق زنان و تایید سخنان توهین آمیزش زنان را حتی در آشپزی ناتوان اعلام کرد و ادعا کرد برای همسرش فرح پهلوی به عنوان شخص دوم مملکت هیچ اهمیتی قائل نیست. در دوره پهلوی، اگرچه برطبق آمار در برخی از عرصه ها وضعیت زنان ارتقا پیدا کرد، اما در واقع به علت تفکر استبدایی شاه فقط زنان خاص و همسران و وابستگان حکومت پهلوی حق اظهارنظر داشتند و هیچ حق نظری برای عامه زنان ایران لحاظ نشده بود.
وی افزود : از سال ۱۳۵۰ به بعد جامعه ایران شاهد شتاب افزاینده مردم در بازگشت به مذهب و آرمان های امام راحل بود، بسیاری از زنان در میدان ژاله درجمعه سیاه درکنار مردان علیه حکومت پهلوی شعاردادند و کشته شدند.
کارشناس امور بانوان ادامه داد: بامخالفت امام خمینی (ره)، باطرح ۶ماده ای محمدرضاشاه، موضوع استفاده ابزاری از زنان در پست ها و مقام های رسمی برای نمایش دموکراسی بیشتر روشن می شود. امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مدافع سرسخت زنان و خواستار شرکت آنان در انتخابات بود.
غزنوی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی شورانگیز خود، ۲۰ روز بعد از پیروزی انقلاب در مدرسه فیضیه فرمودند: (زن باید در سرنوشت خود دخالت داشته باشند. زن ها در جمهوری اسلامی باید رای بدهند. همان طور که مردان حق رای دارند، زن ها حق رای دارند.)
وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسترهای مناسبی برای پیشرفت زنان در عرصه های مختلف خانوادگی، علمی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و .... فراهم شد که آمارهای داخلی و بین المللی حکایت از صدق این ادعا دارد و به جرات میتوان اعلام کرد زنان در انقلاب اسلامی به هویت اصلی خود در خانواده و اجتماع دست یافته اند و هم اکنون به عنوان الگوی سوم زن ایرانی برای زنان آزاده جهان، برنامه و نقشه راه دارند.
غزنوی افزود : باتوجه به جایگاه یک زن در خانه به عنوان همسر و مادر و میزان اثرگذاری اش، حضورش در میدان انتخابات و انتخاب فردشایسته و اصلح غیرقابل انکار است. زنان فرزانه و اندیشمند و متعهد با نقش محوری و الگویی که درخانه دارند، می توانند شاخص های انتخاب درست را با ایجاد فضای تفکر و تعقل و گفتگو با افراد خانواده در اختیار سایر اعضای خانواده و فرزندان قرار دهند.
غزنوی در پایان خاطر نشان کرد: زنان در دوران پس از انقلاب اسلامی با ایستادگی، ایثار و مدیریت بی نظیر خود در تمام دوران جنگ و بعد از آن ثابت کردند بانوی معتقد و مسلمان ایرانی، مسئولانه در تمام میدان ها حضوری پویا و آگاهانه داشته اند.
انتهای پیام*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان ، انتخابات، فضای انتخاباتی ، مشارکت حداکثری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو