ورود سامانه بارشی به کشور از جمعه/ کاهش دما از یکشنبه

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور از جمعه (۴ اسفند) و ابرناکی، بارش باران ، وزش باد و در برخی مناطق بارش برف خبرداد.
ورود سامانه بارشی به کشور از جمعه/ کاهش دما از یکشنبه
1402/12/03 - 10:00
تاریخ و ساعت خبر:
190444
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - صادق ضیاییان ، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: پنجشنبه (۳ اسفند) در قالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است؛ در کلان شهرهای صنعتی تهران، اصفهان و مرکزی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و غبار محلی به ویژه در اوایل شب پیش بینی می‌شود. در ضمن در ارتفاعات البرز رگبار پراکنده باران و برف و وزش باد دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: جمعه (۴ اسفند) به تدریج با نفوذ جریانات سرد به قلب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران و وزش باد در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود و در شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.
ضیاییان اضافه کرد: شنبه (۵ اسفند) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و برف وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود؛ همچنین بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور همچنین در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان ابرناکی و بارش آغاز می‌شود. طی این روز در گیلان و غرب مازندران بارش، شدت خواهد داشت.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: یکشنبه (۶ اسفند) گستره فعالیت سامانه در کل کشور است به طوری که در نواحی شرق اصفهان، جنوب سمنان و خراسان رضوی و شمال یزد وزش باد شدید پدیده غالب است و در سایر مناطق کشور بارش باران و برف و کاهش دما پیش بینی می‌شود. در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت؛ در استان‌های تهران، البرز، قزوین مرکزی، قم، غرب اصفهان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و جنوبی بارش به صورت برف خواهد بود.
وی افزود: دوشنبه (۷ اسفند) گستره بارندگی در نیمه شرقی کشور و این سامانه در اواخر وقت از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. قابل ذکر است که در بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته روند افزایشی دما انتظار می‌رود. از بعد از ظهر شنبه و روز یکشنبه کاهش محسوس دما به ویژه در نوار شمالی پیش بینی می‌شود. همچنین امروز مرکز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم است.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۴ اسفند) قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر در بعضی ساعت‌ها وزش باد و از بعد از ظهر با افزایش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ همراه است. همچنین طی شنبه (۵ اسفند) نیمه ابری به تدریج ابری گاهی بارش پراکنده و افزایش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ همراه است.
ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶- و ۷- درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها هستند.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بارش برف و باران بارش برف محیط زیست
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو