مسئول امور زنان و خانواده ستاد کل نیروهای مسلح:

بانوی ایرانی عنصر اثرگذار و تمدن‌ساز است / زنان محور اقتدار نظام اسلامی

مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیروهای مسلح گفت: بانوی ایرانی به عنوان عنصر فعال، اثرگذار و تمدن‌ساز وظیفه خودش می‌داند نقش‌آفرین باشد.
بانوی ایرانی عنصر اثرگذار و تمدن‌ساز است / زنان محور اقتدار نظام اسلامی
1402/12/04 - 12:54
تاریخ و ساعت خبر:
190455
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان تهران: مینو اصلانی، مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به نقش پررنگ بانوان در عرصه‌های مهم تاریخی، سیاسی و اجتماعی کشور، اظهار کرد: با حضور یک زن در انتخابات، خانواده نیز در این عرصه حضور پیدا می‌کند و در واقع با دلگرمی حضور یک زن، خانواده به استحکام و اعتماد به نفسی می‌رسد که در عرصه‌های مختلف به نقش‌آفرینی بپردازد.
وی بیان کرد: زن برانگیزاننده غیرت جامعه برای دفاع از کشور برای آینده بهتر و روشن‌تر فرزندان است، از این‌رو مسئولیت یک مادر تنها در حیطه خانواده خودش تعریف نمی‌شود بلکه او مسئولیتی سنگین‌تر در برابر نسل‌های آینده هم دارد.
این مسئول با بیان اینکه اثرات تصمیم امروز یک مادر تا نسل‌های بعد باقی می‌ماند، عنوان کرد: حضور زنان در عرصه‌های مختلف مانند انتخابات از دو جنبه بسیار حائز اهمیت است، نخست نقش‌آفرینی به عنوان یک فعال و کنشگر اجتماعی و کسی که برای سرنوشت کشورش اهمیت قائل است.
اصلانی تأکید کرد: با این تفاسیر الگوی زن در کشور ما الگوی زن شرقی نیست که رد پایی از حضورش در جامعه و تاریخ وجود نداشته باشد، بلکه عنصر فعال، اثرگذار تاریخ و تمدن‌ساز است، پس وظیفه خودش می‌داند در انتخابات که یک موضوع محوری برای تاریخ و پیشرفت کشور است، نقش خود را ایفا ‌کند.
وی افزود: اما از جنبه دیگری و با توجه به نقش محوری زنان در خانواده و نقش برانگیزانندگی در جامعه، آنان از دو بُعد مسئولیت دارند که این حضور را به رخ جهانیان کشیده و نشان دهند زن ایرانی با درایت، تدبر، هوشیاری، آگاهی و بصیرتی خود دشمن را ناامید خواهد کرد، چرا که انتخابات پرشور، امنیت بیشتر برای کشور رقم می‌زند.
مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت حضور بانوان در پای صندوق‌های رأی، تصریح کرد: ما توانایی این را خواهیم داشت که در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، چرا که حضور مردم در این عرصه سیاسی، به مثابه اقتدار نظام است و زنان محور این اقتدار هستند.
اصلانی با اشاره به عبور از چهل و پنجمین بهار انقلاب، به اهمیت نظام اسلامی در خصوص ایفای نقش بانوان در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به اهداف، راه و آرمان‌هایی که ترسیم کرده در خصوص جامعه زنان، رنگ عینیت بخشیده است.
وی به اراده بسیار محکم نظام اسلامی برای زمینه‌سازی حضور زنان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ساختارسازی، بیش از ۲۰۰ قانون تصویب، حمایت‌های جدی از زنان در عرصه‌های مختلف مدنی، حقوقی و قضائی نشان دهنده آن است که در نظام اسلامی یک اراده بسیار قوی برای مشارکت و حضور زنان در جامعه وجود دارد که این در دنیا بی‌نظیر است، دنیا شعار می‌دهد اما انقلاب و نظام اسلامی این را در عمل پیاده‌سازی کرده است.
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوی ایرانی عنصر اثر گذار، زنان محور اقتدار انقلاب، حضور زنان پای صندوق های رای، نقش آفرینی زنان در انتخابات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زنان و سیاست
V
آرشیو