کارشناس ارشد مطالعات زنان و خانواده و استاد دانشگاه :

بانوان محور هدایت خانواده به سمت انتخابات اصلح هستند

نوری صادق گفت: طیف گسترده نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی نشان از اعتماد شهروندان به زنان در عرصه نمایندگی دارد.
بانوان محور هدایت خانواده به سمت انتخابات اصلح هستند
1402/12/04 - 13:41
تاریخ و ساعت خبر:
190458
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سیستان وبلوچستان، شمسیه نوری صادق کارشناس ارشد مطالعات زن و خانواده و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار زنان ایران در خصوص نقش موثر بانوان در افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت : امروزه حضور حداکثری بانوان در بطن جامعه نیز کاملا محسوس و قابل مشاهده است که قطعا نقش موثری در ارتقای جایگاه تاثیرگذاری آنها در جامعه ایفا می‌کند و طیف گسترده نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی نشان از اعتماد شهروندان به زنان در عرصه نمایندگی دارد. امروزه مردم برای این قشر جایگاه بالایی قائل بوده و حاضر هستند نظرات و دیدگاه‌های آنها را به عنوان نظر برتر بپذیرند و سبک زندگی خاص مردم ایران و بنیان‌های اجتماعی موجب شده تا زنان به عنوان یک قشر تاثیرگذار نقش موثری در افزایش مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای ایفا کنند.
وی افزود : بانوان محور هدایت خانواده به سمت انتخابات اصلح هستند و قطعا بانوان فرزانه، اندیشمند و متعهد در بنیان خانواده می‌توانند برای تبیین این شاخص‌ها اقدام کنند و با توجه به لزوم تبیین معیارهای نماینده مطلوب و انتخاب درست در خانواده، زنان به عنوان محور و الگوی خانواده وظیفه دارند شاخص‌های انتخاب درست را در اختیار فرزندان و سایر اعضای خانواده قرار دهند تا آنان انتخابی اصلح را داشته باشند . زنان با توجه به اینکه ٥٠ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند ،باید به سرنوشت خود و کشور حساس بوده و با مشارکت حداکثری درانتخابات زمینه شکست دشمنان و پیروزی ملت ایران را فراهم سازند.
نوری صادق اظهار کرد: برای بررسی مشکلات و مسایل زنان باید راهکار موثر در افزایش مشارکت سیاسی بانوان، مشکلات و مسائل زنان در جامعه باید دیده شود تا زمینه و بستر حضور و مشارکت فعال آنها در عرصه‌های سیاسی و انتخاباتی فراهم شود. ناآگاهی زنان از حقوق اجتماعی یکی از مشکلات این قشر است چون زنانی که بار علمی و تعهد داشته باشند مشکلات را از نزدیک درک کرده و می‌توانند در جهت دهی به افکار جامعه و خانواده و هدایت آن به سمت مسیر درست اثر گذار باشند.
کارشناس ارشد مطالعات زن و خانواده گفت : یک مادر خانواده با آگاهی از حقوق اجتماعی می‌تواند معیارهای انتخاب درست ،توجه به تجربیات و توانمندی‌های افراد را در بین اعضای خانواده خود تشریح کند و سپس اجازه دهد افراد بر اساس سلایق و نگاه‌های متفاوت خود انتخاب کنند.
وی با اشاره به نیازهای امروز جامعه افزود : تعهد، تخصص و وعده صادق به مردم نیازهایی است که امروز جامعه به آن حساس شده و باید مادران با آگاهی از حقوق اجتماعی و پیش شرط‌های لازم برای تشریح آنها نزد اعضای خانواده اقدام کنند.
نوری صادق با اشاره به اینکه بانوان نقش کلیدی در انتخابات به عنوان مدیران خانواده دارند گفت : زنان با توجه به اینکه مدیر خانواده هستند نقش بسیار مهمی در انتخابات دارند و با ایجاد فضای تفکر و تعقل در خانواده و بحث و گفت و گو با بقیه افراد می‌توانند در شناساندن و معرفی کاندیداها موثر واقع شوند
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف در خصوص انتخاب گفت: شاخصه‌هایی از قبیل امانتداری، پاکدامنی، دوری از فساد، کارآمدی در مدیریت اجرایی کشور، تعهد، تخصص، امانت داری، پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، پایبندی به تعهدات مطرح شده و اخلاق مداری ،دانستن نیازهای جامعه و مردم، هوشمندی و با برنامه بودن را به عنوان ویژگی‌های یک نماینده اصلح شناسایی کرد که باید توسط زنان و مادران برای اعضای خانواده تشریح شوند.
نوری صادق اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی بر سر راه حضور مردم در انتخابات، توجه به سلایق گوناگون سیاسی است و هر سلیقه و نگاه سیاسی که در چهار چوب قانون و نظام حاکمیتی کشور مانعی برای فعالیت در ساختار سیاسی ندارد، باید در نظام سیاستگذاری جایگاهی برای عرضه داشته باشد این مهم علاوه بر تحقق مفاهیم چون مردم سالاری می‌تواند به عنوان یک انگیزه و عامل در حضور حداکثری مردم تاثیر بسزایی داشته باشد که باید از سوی مادران و زنان جامعه برای فرزندان به ویژه افراد جوان‌تر تبیین و تشریح شود و متاسفانه در بسیاری از مواقع به دلیل فقدان روشنگری مادران و زنان در جامعه با نوعی بن بست فکری در نسل جوان و اعضای یک خانواده مواجه می‌شویم که موجب می‌شود خیلی راحت دشمنان با هیاهوی رسانه‌ای به اهداف مورد نظر خود دست یافته و جوانان را به سمت خود جذب کنند.
وی در پایان با اشاره به نقش اثر گذار و غیر قابل انکار بانوان در تمامی دوران های حساس از ابتدا تا کنون افزود : زنان در توسعه و تثبیت سرمایه‌های اجتماعی در جامعه ایرانی و اسلامی نقشی اثرگذار و غیر قابل انکار دارند و قطعا زنان فعال و اندیشمند ایران اسلامی با انتخابی درست و هدایت خانواده به سمت این جریان، نقش خود را در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات به خوبی ایفا خواهند کرد.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انتخابات ، انتخاب اصلح، انتخابات مجلس شورای اسلامی، زنان و انتخابات ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو