دستور پخت پاستای زمستانی نایجل اسلیتر

برای پخت پاستای پاپاردله (پاستای بزرگ، بسیار پهن و صاف) با کنگر فرنگی و لیمو ابتدا کنگر فرنگی را در کمی روغن زیتون گرم می‌کنیم. سپس سبزیجات خرد شده (جعفری و ریحان) را به همراه لیمو و پنیر پارمزان رنده شده را روی آن می‌ریزیم. مقداری فلفل سیاه خرد شده نیز روی ان بریزید. زمان پخت آن ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد.
دستور پخت پاستای زمستانی نایجل اسلیتر
1402/12/07 - 12:29
تاریخ و ساعت خبر:
190528
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ۱-پاستای پاپاردله (پاستای بزرگ، بسیار پهن و صاف) با کنگر فرنگی و لیمو
مواد مورد نیاز:

پاپاردله (۱۲۵ گرم)
لیموترش ۱ عدد
جعفری (به میزان لازم)
ریحان (۱۰ گرم)
پنیر پارمزان رنده شده (۶ قاشق غذاخوری)
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
برای تهیه این غذا ابتدا کنگر فرنگی را در کمی روغن زیتون گرم می‌کنیم. سپس سبزیجات خرد شده (جعفری و ریحان) را به همراه لیمو و پنیر پارمزان رنده شده را روی آن می‌ریزیم. مقداری فلفل سیاه خرد شده نیز روی ان بریزید. زمان پخت آن ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد.
برای پخت پاستای پاپاردله آن را در آب جوش نمک زده شده به مدت ۴ تا ۵ قیقه بپزید. در نهایت مایه آماده شده کنگر فرنگی را به آرامی با پاستا ترکیب کنید.
۲-کاواتلی (پاستای صدفی) با کلم ترش، خامه ترش و سوسیس
مواد مورد نیاز:

پیاز، ۱ عدد متوسط تا بزرگ
قارچ (۲۰۰ گرم)
سوسیس ضخیم گیاهی (۴۵۰ گرم)
روغن زیتون ۲-۳ قاشق غذاخوری
کاواتلی (پاستای صدفی) و یا پاستای در ابعاد کوچک مشابه (۱۵۰ گرم)
کلم ترش (۲۰۰ گرم)
شوید ۲ قاشق غذاخوری، خرد شده
خامه ترش ۳ قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. قارچ‌ها را خرد کرده و سوسیس‌ها را به قطعات ضخیم برش دهید. یک قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه کم عمق بزرگ گرم کنید سپس پیاز را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم نرم شود سپس قارچ‌ها و سوسیس خرد شده را اضافه کنید. پختن را ادامه دهید تا رنگ قارج تغییر کرده و طلایی شود. کلم ترش را به تابه اضافه کنید و آن را در میان قارچ و پیاز قرار دهید. قابلمه‌ای جداگانه را برای درست کردن پاستا اختصاص دهید. اجازه دهید تا آبی که به آن نمک افزوده شده درون قابلمه به جوش بیاید. سپس پاستا را به آن بیافزایید. پخت پاستا ۹ دقیقه به طول می‌انجامد. پاستا آبکش شده را در مایه‌ای که پیش‌تر توضیح دادیم ترکیب کنید. برای مزه دار کردن نمک، فلفل و شوید خرد شده را به آن بیافزایید سپس خامه ترش را با قاشق‌های بزرگ به ان اضافه نمایید.
۳- خورش قارچ و پاستا
مواد مورد نیاز:

قارچ خشک (۱۰ گرم)
آب جوش (۵۰۰ میلی لیتر)
پیاز ۲ عدد متوسط
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
هویج ۱ عدد متوسط
کرفس ۲ عدد
سیر ۳ حبه
انواع قارج تازه (۵۰۰ گرم)
فلفل دلمه‌ای بزرگ
گوجه فرنگی (۴۰۰ گرم)
آب سبزیجات (۲۰۰ گرم)
سرکه بالزامیک ۱ قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
قارچ‌های خشک را درون آب جوش بریزید و بگذارید ۲۰ دقیقه بپزد. پیاز‌ها را پوست گرفته و خرد کنید. روغن زیتون را در یک تابه عمیق روی حرارت ملایم گرم کنید. پیاز‌ها را تفت داده و بگذارید به آرامی بپزد و هر از گاهی آن را هم بزنید تا نرم و چسبنده شود. هویج و کرفس را به صورت مکعبی خرد کنید و در پیاز‌های نرم شده هم بزنید. سیر را پوست گرفته و ریز خرد کنید و به پیاز‌ها اضافه کنید. قارچ‌های بزرگ را به ورقه‌های ضخیم برش دهید. فلفل دلمه‌ای را به مواد بیافزایید. اجازه دهید تا مخلوط به جوش بیاید سپس گوجه فرنگی، آب آن و قارچ خشک را اضافه کنید. حرارت را کاهش دهید و کمی فلفل سیاه و نمک را به ان اضافه نمایید و بگذارید درون ظرفی که در آن گذاشته شده به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.
در قابلمه‌ای جداگانه آب به همراه نمک را برای پخت پاستا به جوش آورید. پاستا را درون آن بریزید و حدود ۹ دقیقه صبر کنید. نگذارید پاستا کاملا نرم شود. پاستا را آبکش کرده و داخل قارچ‌ها بریزید. سرکه بالزامیک را را به آن افزوده و مخلوط را هم بزنید و در نهایت غذای آماده شده را در کاسه‌های با عمق کم سرو کنید.
فرارو
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پاستا آشپزی تغذیه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آشپزی و تغذیه
V
آرشیو