نشانه‌هایی که تجربه آنها زنان را خجالت‌زده می‌کند

در مطلب زیر با رایج‌ترین «نشانه‌های آشکار زنانگی» آشنا شوید.
نشانه‌هایی که تجربه آنها زنان را خجالت‌زده می‌کند
1402/12/09 - 15:53
تاریخ و ساعت خبر:
190531
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - پژوهش تازه ای در انگلیس بر روی ۴ هزار زن نشان داد که تجربه ی برخی علائم موسوم به «نشانه های آشکار زنانگی» همچون گر گرفتگی، تعریق زیاد، درد پریود شدید، نشت خون پریود یا نوسانات خلقی، ۹۸ درصد این زنان را خجالت زده یا معذب کرده بود.
این نشانه های آشکار زنانگی که همگی واکنش های طبیعی بدنی هستند، ۱۲ درصد از زنان شرکت کننده در این پژوهش را به لغو برنامه های اجتماعی خود واداشته بودند.
همچنین از هر ۲۰ زن شرکت کننده در این پژوهش یک نفر به دلیل همین علائم به کلی از بیرون رفتن خودداری کرده بود.
دو سوم از زنان شرکت کننده در پژوهش در زمان وقوع این علائم با اظهارنظر دیگران مواجه شده بودند، امری که باعث معذب، مضطرب و حتی خجالت زده شدن آن ها شده بود.
نشانه‌هایی که تجربه آنها زنان را خجالت‌زده می‌کند
این پژوهش همچنین نشان داد علیرغم تلاش هایی که در سال های اخیر برای آگاهی بخشی در این زمینه صورت گرفته، ۵۷ درصد از زنان شرکت کننده در پژوهش هنوز احساس می کردند که سلامت زنان کماکان موضوعی تابو محسوب می شود.
۳۲ درصد از زنان شرکت کننده در پژوهش هم به طور کلی با صحبت درباره ی این موضوع یا علائمی که ممکن بود تجربه کنند، احساس راحتی نمی کردند.
دکتر سامانتا وایلد، پزشک انگلیسی که با تلاش های پیشگامانه اش در رابطه با سلامت زنان شناخته می شود، درباره ی این پژوهش می گوید: «در بسیاری از موارد، علائم موسوم به “نشانه های آشکار زنانگی” واکنش های طبیعی بدنی هستند که می توانند گهگاه رخ دهند و هیچ نکته ی خجالت آوری درمورد آن ها وجود ندارد. هنوز نگاه بدی درمورد مسأله ی سلامت زنان وجود دارد و به همین دلیل هم هست که زن ها هنگام تجربه ی این علائم تا این حد احساس خجالت می کنند. اما صحبت درباره ی این تجربه ها، چه با دوستان و خانواده و چه با شریک عاطفی خود می تواند به شکسته شدن این تابو و عادی شدن نشانه های آشکار زنانگی کمک کند.»
او در ادامه می گوید: «با این حال، وقتی این نشانه ها زندگی روزمره، مثل رفتن به سر کار، ورزش کردن یا معاشرت با دیگران را تحت تأثیر قرار دهند و باعث ایجاد نگرانی هایی شوند که بسیاری از زنان شرکت کننده در این پژوهش به آن ها اشاره کردند، حتماً باید به پزشک مراجعه کرد تا او ببیند که این علائم عادی هستند یا به بررسی بیشتر نیاز دارند و شما را برای دریافت درمان مناسب راهنمایی کند.»
بر اساس این پژوهش، فهرست زیر رایج ترین «نشانه های آشکار زنانگی» است:
۱- تعریق
۲- نوسانات خلقی
۳- گر گرفتگی
۴- درد پریود شدید
۵- اسهال
۶- سرگیجه یا از حال رفتن
۷- جوش
۸- نشت خون پریود به روی لباس
۹- نشت ادرار
۱۰- استفراغ

روزیاتو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خانواده، درمان، رابطه، پریود، درد پریود،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهارتهای زندگی
V
آرشیو