کارشناس حوزه زن و خانواده :

زن تراز انقلاب اسلامی در همه تحولات اجتماعی و سیاسی حضور دارد

یک کارشناس الهیات و فعال در حوزه زن وخانواده گفت : الگوی زن محجبه، عفیف و شریف جز خوانش‌های انقلاب ما در الگوی سوم زن مسلمان است که در همه تحولات حضور دارد.
زن تراز  انقلاب اسلامی در همه تحولات اجتماعی و سیاسی حضور دارد
1402/12/10 - 10:07
تاریخ و ساعت خبر:
190592
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فیروزه رضایی کارشناس ارشد الهیات در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز در رابطه با حضور زنان در انتخابات اظهار داشت : الگوی زن محجبه، عفیف و شریف جز خوانش‌های انقلاب ما در الگوی سوم زن مسلمان است که در همه تحولات حضور دارد.
وی درباره اقتضای شرایط امروز جامعه که بحث مشارکت مردم در مسائل سیاسی مطرح است گفت : باعث شد مقام معظم رهبری این موضوع را بیشتر و پررنگ تر از گذشته مطرح کنند ولی ایجاد خط مشی سیاسی یک مساله کاملا اکتسابی است یعنی اینکه کسی لحظه تولد مشی سیاسی به دنیا نمی‌آورد بلکه در محیط خانواده یاد می‌گیرد چگونه به مسایل اجتماعی نگاه کند و حضور داشته باشد.

وی افزود : اگر روح اجتماع حضور زنان را مطالبه کند و زنان در کف اجتماع قدرت‌های خود را در ایجاد جریان‌های اجتماعی ثابت کنند می‌توانند به قدرت واقعی خود به بالادست بروند.
رضایی با بیان اینکه سهم زنان در تصمیم‌گیری‌ها بستگی به این دارد که معیار کمی یا کیفی باشد اظهار داشت : اما با توجه به اینکه در خانواده مادر به تنهایی می‌تواند افکار فرزندان خود را مدیریت ‌کند و از این قبیل مسائل لذا باید دید اثر وضعی کیفیت حضور بانوان در تصمیم‌گیری‌ چقدر عمیق است.
این کارشناس ارشد الهیات بیان کرد : امروز وقتی می‌خواهیم قانون حقوق زنان را مطرح کنیم باید کاغذهای فرسوده قدیمی ۴۰ سال قبل را ورق بزنیم، طبیعی است با توجه به شرایط موجود قانون جوابگو نیست لذا نیاز به متمم، تبصره و نگاه اندیشمند به روز داریم که حقوقدان واقع‌بینامه و روشنفکرانه مباحث دین و روز دنیا را کنار هم داشته باشد، تلفیق زیبایی از این بحث اگر اتفاق بیفتد این مشکلات برطرف می‌شود. لذا تاکید می‌کنم قانون فی نفسه فاقد نقص بوده و مهم اجرا و عمل به قوانین است، اگر قوانین اکنون در اجرا دچار نقص هستند چون در گذر زمان امکانات و شرایط تغییر کرده اما قوانین کهنه باقی مانده است.
وی با توجه به نقش زنان اظهار داشت : به میدان آوردن مردم شاید در گذشته حاکمیتی بوده و مردم با دعوت حاکمیت به طور مستقیم ورود می‌کردند اما اکنون مردم به بلوغ فکری رسیده‌اند و شرایطی در جامعه ایجاد شده که نقش رسانه‌های حاکمیتی مانند صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در این زمینه بسیار مهم است. اکنون آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری، دولت، مجلس همچنین خط مشی اصلی حاکمیت است استفاده از حضور مردم برای تشویق مردم پای صندوق‌های رای است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضور زنان - انتخابات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو