در عرصه ورود به انتخابات

خانه بهترین مرکز تبیین گری و مادر تأثیرگذارترین مربی جهاد تببین

بانوان در عرصه های مختلف سیاسی ، نقش جریان سازی را برعهده دارند آنان می توانند با روایت گری و روشنگری در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در خانواده و اجتماع ، شور دیگری به مهم ترین رخداد سیاسی کشور که انتخابات است تزریق کنند
خانه بهترین مرکز تبیین گری و مادر تأثیرگذارترین مربی جهاد تببین
1402/12/09 - 10:00
تاریخ و ساعت خبر:
190644
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از سیستان و بلوچستان، سیده زهرا اسلامی در یادداشتی پیرامون نقش بانوان در روشنگری اعضای خانواده برای شرکت در انتخابات نوشت: بانوان در نظام اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و نقش آنان در اجتماع و خانواده بی بدیل است . بانوان در عرصه های مختلف سیاسی ، نقش جریان سازی را برعهده دارند . بانوان محور هدایت خانواده به سوی انتخاب اصلح هستند و حضور حداکثری آنان در انتخابات و حضور چشمگیر در عرصه های مختلف انقلاب و نظام بی مانند است . زنان در شکل گیری انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و ترغیب جوانان و همسران به حضور در میدان دفاع از میهن و در همین سالهای نه چندان دور نیز مادران و همسران جوان در دفاع از حرم اهل بیت علیها سلام نقش بی نظیر و الگو سازی را ایفا کردند .
بانوان در توسعه و پیشرفت کشور از همان سالهای ابتدایی انقلاب مؤثر واقع شدند.و بلوغ فکری خود را در عرصه های علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی نشان دادند و پا به پای مردان مشارکت خود را در سازندگی و اقتدار کشور ادامه می دهند . انقلاب اسلامی این زمینه را فراهم کرده است که بانوان نقش تأثیر گذاری در آینده کشور داشته باشند. مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود در جمع بانوان ، نقش زنان را سنگین توصیف کردند ،که نه تنها خودشان رأِی دهند بلکه خانواده خود را نیز به حرکت درآورند و این نقش کلیدی زنان را در سازندگی و پیشرفت کشور یادآور می شود .
افراد در محیط خانواده یاد می گیرند چگونه به مسائل اجتماعی نگاه کنند و از آن جا که خط مشی سیاسی کاملا اکتسابی است یعنی در کنار خانواده است که انسان می آموزد و به مسائل پیرامون خود حساس می شود و برای خود حقی در اجتماع طلب می کند ؛ می آموزد که چه خط مشیی را بر گزیند و چه نگرشی داشته باشد ؟ مادر است که فرزندش را نسبت به اجتماع وپیرامونش متعهد بار می آورد و نسبت به ارزشها و نگه داشت آنها معتقد می سازد . این گونه است که هویت سازی می کند و طرح ریزی صحیح و درستی از بنیان فکری یک فرد انقلابی در وجودش شکل می گیرد . مادر است که می تواند با کودکش ، با نوجوان و جوانش ، با زبان مادرانه و عاشقانه صحبت کند و از معضلات و دردها و ضرورت های اجتماعی و سیاسی بگوید و تأثیر گذار باشد .این تربیت و ایجاد خط مشی سیاسی در خانه و خانواده ، کار مادری است که می داند درمیدان هایی مانند انتخابات ، حضور او و همسر و فرزندانش در کنار هم به آن ها هویت می بخشد و آن جا تلاش هایش ثمر خواهد داد .
از آن جا که نقش زنان در اجتماع ، نه به طور کامل ولی کم رنگ تر از مردان است و اهمیت حضور زنان در صحنه های سیاسی ، اجتماعی نسبت به مردان کمتر می باشد اما باید گفت ایجاد شور انتخاباتی آغازش از نقش مادر در خانواده است و سپس اجتماع، و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست . مادر در درون خانواده با بصیرت افزایی و دقت و نکته سنجی در انتخاب اصلح به شور آفرینی و حضور حداکثری پای صندوق های رأی کمک شایانی خواهد کرد ، همچنین بانوان می توانند با روایت گری و روشنگری در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در خانواده و اجتماع ، شور دیگری به مهم ترین رخداد سیاسی سال تزریق کنند . از آن جا که زنان پیشران و پشتیبان جامعه در همه مسائل کشور بوده اند و زنان مسلمان در تاریخ اسلام حماسه ساز وتأثیر گذار بوده اند ؛ از نقش حضرت زهرا س ،حضرت خدیجه س و حضرت زینب س، گرفته تا زنان شجاع عصر حاضر نباید غافل ماند . زنان در اسلام انسان سازند و معمار کبیر انقلاب اسلامی بر وجود این جایگاه برای زنان مباهات می نمودند . اکنون نیز بانوان و مادران در عرصه مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نقش آفرینی کنند و در تبیین و روشنگری و تشویق به حضور حداکثری همه مردم بهتر از گذشته نقش ایفا نمایند .که حتما همین گونه خواهد بود .

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سیستان و بلوچستان، انتخابات ، خانواده ، مادر ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو