گفتگو با کارشناس سیاسی

4 کارکرد مهم کنشگری اجتماعی بانوان برای شرکت در انتخابات / فعالیت انتخاباتی به عنوان شهروند، دختر و همسر و مادر خانواده

کارشناس سیاسی گفت: اگر دشمنان ما تلاش می کنند که ما در انتخابات شرکت نکنیم بانوان ما باید هم خودشان شرکت کنند و هم دست فرزندان خود را بگیرند و با دست آن ها را رای خود را داخل صندوق بیاندازند و همسران خود را به رای دادن تشویق نمایند.
4 کارکرد مهم کنشگری اجتماعی بانوان برای شرکت در انتخابات / فعالیت انتخاباتی به عنوان شهروند، دختر و همسر و مادر خانواده
1402/12/09 - 11:30
تاریخ و ساعت خبر:
190647
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر علی میرزایی در گفتگو با خبرنگار ما در اسدآباد با بیان اینکه دین ما برای افزایش و احترام اجتماعی و افزایش وزن اجتماعی بانوان تاکید داشته که حجاب داشته باشند و مراقب حرفای خود باشند و ارتباط آن ها با نامحرم باید اصولی باشد تا احترامشان بالا رود، اظهار کرد: دین اسلام برای ارتقای منزلت زن آمده است به همین دلیل شهید مطهری می گوید که آقایان حجاب محرومیت نیست بلکه ایجاد مصونیت است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن این است که بانوان ما را در حوزه ی حجاب دچار تزلزل نماید غربی ها به این نتیجه رسیده اند اگر می خواهید ایران را فتح کنید باید دو گروه جوانان و بانوان رو مورد هدف قرار دهید، عنوان کرد: ما برای صیانت از خودمان و کشورمان و برای اینکه پرچم فاطمی را بلند کنیم در دنیا با اعلان حجاب کامل اسلامی باید به دشمن پیام دهیم که ما مغلوب شما نمی شویم.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) برای تربیت فرزندان که مسئولیت اصلی آن دست خانم ها است فرمود تربیت سه مرحله دارد، بچه ها در هفت سال مولا هستند هر کاری خواستند جز کارهای خطرناک اجازه دهید انجام دهند، اگر اشتباه هایی کرند که قابل اغماض بود از آنان بگذرید، گفت: مادرها بسیار نقش مهمی در این هفت ساله اول دارند، پایه اصلی بچه ها در این هفت سال اول تربیت می شود.
وی با بیان اینکه هفت تا چهارده سال یعنی هفت سال بعدی باید بنده باشد، یعنی حرف گوش کن باشد و رعایت دیگران را نماید یعنی در این هفت سال فرزند باید هنجار سازی را یاد بگیرد و بپذیرد که باید با قانون های جمعی سازگار شود، تاکید کرد: این دوره مهم ترین سن فرزندان است چون آن ها در این سن به بلوغ می‌رسند.
میرزایی با اشاره به اینکه از سن چهارده تا بیست و یک سالگی هم بچه ها وزیر هستند، وزیر یعنی این که باید مشاور خانواده باشند با آنان در مسائل و موضوعات مختلف مشورت کنید در تصمیم گیری هایتان آنان را دخالت دهید، ادامه داد: فرزندان باید در این سنین دیده شوند و احساس کنند که شخصیت دارند و عضو یک خانواده هستند اگر شما به این سه مرحله درست عمل کنید یا حداقل به ۸۰ درصد نکات عمل نمایید فرزند شما به یک آدم نرمال و طبیعی و باشخصیت تبدیل می شود و در تمام شغل هایی که در آینده به دست می آورد انسان با ادب و با شخصیتی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بعد از انقلاب خانم ها را وارد یک مرحله ای کردند که در تاریخ ما سابقه نداشته است ، تصریح کرد: بانوان فعال در اجتماع هستند و خودشان به عنوان یک عضو معمولا در کنار همسرانشان تا کنار آنان کمک حال خانواده باشند.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه خیلی از شهیدانی که برای دفاع از میهن خانه و خانواده خود را ترک کردند و به جبهه رفتند مثل شهید همدانی، شهید سلیمانی این ها اگر همسران شان با آنان همکاری نمی کردند قطعا موفق نمی شدند‌، عنوان کرد: کنار هر مرد موفق یک زن موفق هست پس اولین وظیفه یک خانم کنشگر بودن و فعال بودن در اجتماع می باشد یعنی این که یک خانم آدم موثری هست و به موقع عمل می نماید مثلا حجابش را به موقع رعایت می کند، نمازش را به موقع مي خواند، فرزندش را به موقع تربیت می کند و از همه مهم تر در اسفند ماه با رعایت تمام جوانب با افتخار به صندوق های می رود و رای می دهد.
وی با بیان اینکه بانوان باید کنشگر اجتماعی باشند همسرانشان و خانواده خود را و تمام افراد جامعه را باید برای شرکت در انتخابات دعوت و تشویق نمایند، مطرح کرد: بنابراین زنان چهار کارکرد مهم دارند اولا به عنوان یک زن و بعد به عنوان یک دختر و بعد به عنوان یک همسر و بعد به عنوان یک مادر پای صندوق های رای می روند و دیگران را نیز با خود همراه می‌کنند.
میرزایی با بیان اینکه امروزه این آزادی و امنیت زنان در جامعه به برکت انقلاب و خون هزاران شهیدی است که در راه اسلام و مسلمین ریخته شده استُ یادآور شد: اگر امروز دشمنان ما بانوان را تشویق به شل حجابی می کنند شما بانوان باید در مقابل شان مقاومت کنید و به عنوان یک وظیفه ملی حجاب خود را رعایت نمایید، اگر دشمنان ما تلاش می کنند که ما در انتخابات شرکت نکنیم بانوان ما باید هم خودشان شرکت کنند و هم دست فرزندان خود را بگیرند و با دست آن ها را رای خود را داخل صندوق بیاندازند و همسران خود را به رای دادن تشویق نمایند.
وی با تاکید بر اینکه در انتخابات تمام دنیا نظاره گر این است که ایران چکار می کند و شیعه چگونه عمل می نماید، آیا در این چهل و پنج سال از ادامه راه امام حسین(ع) و امام علی(ع) خسته شده است؟ از رویه حضرت زهرا خسته شده است؟ یا نه پر قدر ت به این مسیر ادامه می دهد، ابراز کرد: اگر ادامه دادیم که ما پیام محکم به دشمن می دهیم یعنی تو نمی توانی حریف ما باشی، باید کوتاه بیایی ولی اگر خدای نکرده ضعیف عمل کنیم دشمن فشارهایش را ده برابر خواهد کرد هم اقتصاد وضعش خراب تر می شود و هم امنیت روز به روز کمتر می‌شود و هر روز بمب گذاری ها و ترورها بیشتر می شود و هم ممکن است حتی به ما حمله نظامی شود بنابراین ما باید به دشمنان بفهمانیم که ما راه مان را ادامه خواهیم داد و با شرکت در انتخابات از خون شهدای کشور عزیزمان دفاع خواهیم کرد.
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: که امروز عدم شرکت یا شرکت ضعیف در انتخابات خواسته دشمنان دیرینه ایران است پس شرکت و تشویق به شرکت در انتخابات وظیفه ملی و مذهبی ما است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انتخابات، حضور حداکثری بانوان، حضور با خانواده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو