در گفت‌وگویی انتخاباتی مطرح شد،

وزراتخانه‌های مسکن و صمت برای قانون جوانی جمعیت همت بیشتری کنند/مسئولین برای ازدواج فرزندان‌شان مراسم لاکچری نگیرند

رئیس تیم پزشکی رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه اجرای قانونی جوانی جمعیت باید با ترویج ازدواج و تامین مسکن ارزان با همت وزراتخانه های مسکن و صمت تقویت شود، در خطاب بره برخی مسئولین نیز گفت: مسئولین نیز در عمل باید از برگزاری مراسم‌های لاکچری برای فرزندان‌شان پرهیز کنند.
وزراتخانه‌های مسکن و صمت برای قانون جوانی جمعیت همت بیشتری کنند/مسئولین برای ازدواج فرزندان‌شان مراسم لاکچری نگیرند
1402/12/10 - 13:37
تاریخ و ساعت خبر:
190688
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر سید علیرضا مرندی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری ما در خصوص اینکه « با توجه به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، دیدگاه خود در زمینه برنامه های نمایندگان آینده مجلس به خصوص در بحث قانون جوانی جمعیت را بفرمایید» عنوان کرد . بحث جوانی جمعیت یکی از مسائل مهم جمعیت به حساب می رود، جمعیت کشور یک سرمایه عظیم است چرا که ما ملت مسلمانی هستیم و امتحان خود را در تمامی عر صه ها به خوبی انجام داده ایم و از این روز می توانیم الگویی برای ک شورهای مسلمان و حتی کشورهای غیرمسلمان باشیم از این رو حیف است اگر این جمعیت رشد پیدا نکند و پایه مقاومت لنگ بماند .
وزیر اسبق بهداشت با راجع به اینکه خیلی از مسائل باعث کندی رشد جمعیت شده است تصریح کرد : از همه مهم تر مسئله ازدواج است باید ازدواجی صورت گیرد که فرزندی متولد شود مگر ما چند خانواده داریم که به فکر فرزند چهارم تا پنجم باشد در حالی که ما ببن 13 تا 14 میلیون جوان در آستانه ازدواج داریم و باید برای اینها اقدامات جدی و ضروری صورت گیرد تا وسیله ازدواج شان فراهم شود . هر زمان که ازدواجی صورت گیرد ، قطعا فرزندی نیز متولد خواهد شد.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در ادامه این مطلب ا فزود : اساسا فطرت انسان نیاز به ازدواج دارد و نیروی شهوت که خدا به انسان داده برای استفاده ناصحیح و شهوترانی نیست بلکه برای تولید نسل است،اگر سن ازدواج بگذرد کار دشوار خواهد شد.
مرندی در ادامه این مطلب خاطر نشان کرد:متاسفانه خیلی از مسئولین متوجه نیاز جوانان به ازدواج نیستن و جوانی که امکان ازدواج برایش نباشد بدنبال توجیهاتی میرود که بگوید قصد ازدواج ندارد،درصورتیکه تمایل به ازدواج در بشر وجود دارد.
رئیس تیم پزشکی رهبر انقلاب با تاکید براینکه در بحث افزایش جمعیت مسئولان باید به ازدواج جوانان تاکید بسیار داشته باشند،تصریح کرد؛ ابتدا باید شرایط و امکانات اولیه برای تشکیل زندگی یک جوان فراهم شوند وزارت مسکن با برنامه‌‌ ریزی و کار وارد عرصه شوند،فراهم کردن مسکنهای ارزان قیمت،دادن تسهیلات به جوانان میتوانند امر ازدواج آنها را تسهیل کنند،همچنین خیرین و دیگر نهادها نیز مای کار بیاید و به ازدواج جوانان کمک کنند.
مرندی با ابراز تاسف بر اینکه بحث ازدواج و تشکیل خانواده دچار آسیب‌های ظاهری،تجمل‌گرایی،فخر فروشی شده است،گفت:ما باید از خود مسئولین شروع کنیم،متاسفانه برخی از مسئولین در بحث ازدواج ساده و آسان،به دور از تجملات و تشریفات دچار مشکلات شدند و خودشان نیزپایبند به ازدواج آسان و دوری از تجملات نیستند،تشریفات،زرق وبرق افت ازدواجها شده است.اگر چشم و هم چشمی و آفتها در ازدواج ادامه پیدا کند قطعا سن ازدواج بالا خواهد رفت و ازآنطرف در بحث جمعیت و ولادت دچار مشکلات بزرگی خواهیم شد.
این نمایندگی سابق مجلس با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب اسلامی ساده زیستی و دوری از تجملات امری افتخار آمیز بود عنوان کرد؛ امروزه متاسفانه اسیر تجملات و حواشی شده‌ایم،مفاسد غرب نظیر بی‌حجابی،بیعفتی،سگ بازی در جامعه‌ای ایرانی امروز رسوخ پیدا کرده است،اگر ازدواجی صورت نگیرد جوان مشغول و سرگرمی های دیگری برای خود پیدا خواهد کرد و دیگر تعهد نخواهد رفت، در اینجا تاکید میکنم نهادها و وزارتخانه‌ها باید پای کار باشد و خود دولت مستقیما به این نهادها دستور دهد تا امر ازدواج و درکنار آن بحث فرزند‌آوری مورد توجه جدی قرار گیرد.
وزیر سابق بهداشت با اشاره به اینکه با شعار دادن در بحث جمعیت کار به جایی نخواهیم برد،افزود؛ به جایی انجام کارهای زمان بر و هزینه‌بر بدنبال تسهیل ازدواج جوانان سالم برویم که آنها ازدواج کنند و به تبع آن نیز بچه دار شوند،البته کمک به بحث ناباروری مهم هست و خوب،اما وقتی جوان سالم داریم به او کمک شود ازدواج کند و فرزندآوری شود قطعا نتیجه بهتری خواهیم گرفت.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انتخابات، مرندی ، وزیر سابق بهداشت ، جمعیت ، فرزندآوری ، ازدواج بهنگام ، قانون جوانی جمعیت ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاست داخلی
V
آرشیو