طرز تهیه غوره پلو، یک غذای اصیل و خوشمزه

یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ که طعم آن برای همیشه زیر زبانتان خواهد ماند همین غوره پلوی مازندرانی است! ترکیب طعم غوره در کنار مرغ همیشه دلنشین و جذاب است و کمتر کسی از آن روگردان می‌شود!
طرز تهیه غوره پلو، یک غذای اصیل و خوشمزه
1402/12/12 - 14:10
تاریخ و ساعت خبر:
190714
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ که طعم آن برای همیشه زیر زبانتان خواهد ماند همین غوره پلوی مازندرانی است! ترکیب طعم غوره در کنار مرغ همیشه دلنشین و جذاب است و کمتر کسی از آن روگردان می‌شود!
مواد لازم
زعفران دم کرده
به مقدار لازم
برنج
4 پیمانه
پاپریکا و پودر سیر
به مقدار لازم
زرشک تفت داده شده
نصف پیمانه
غوره
نصف لیوان
خلال پسته برای تزئین
1/3 پیمانه
لوبیا چیتی از قبل پخته شده
نصف پیمانه
فلفل سیاه
به مقدار لازم
سینه یا ران مرغ یا ترکیبی از هر دو
۵۰۰ گرم
پودر سوخاری
۲ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه
به مقدار لازم
رب گوجه رقیق شده
۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
پیاز
۱ عدد











طرز تهیه:
از آنجا که در مواد اصلی این غذا لوبیا چیتی به چشم می‌خورد بهتر است از قبل آن را خیس کرده و بپزید که زمان زیادی از شما نگیرد. از مدل کنسروی آن هم می‌توانید استفاده کنید البته حتما آب آن را به خوبی بگیرید و سس لوبیاها را هم بشویید که طعم کنسروی آن غالب نشود! پس لوبیایی لازم داریم که در نهایت پختگی قرار داشته باشد!
مرغ ما لازم است که از استخوان جدا شود و بافت کامل گوشتی داشته باشد برای اینکه می‌خواهیم آن را در مخلوط کن ریخته و میکس کنیم! می‌توانید از چرخ گوشت هم استفاده کنید. پیاز را بعد از شستشو و پوست گرفتن به مرغ اضافه کنید تا آن هم در مخلوط کن حسابی خرد بشود و طعم آن با مرغ ترکیب شده و بوی زهم مرغ را تحت تاثیر قرار بدهد! ادویه‌ها را هم به کار بگیرید.
پودر سوخاری را هم به این مواد اضافه کنید و باز هم مخلوط کنید. چیزی که مقابل شما قرار دارد یک بافت نرم و منسجم از مرغ خواهد بود! این مواد را دستکم نیم ساعت در یک ظرف دردار قرار داده و در یخچال بگذارید تا استراحت کند.
در این فاصله به سراغ برنج بروید.
در یک قابلمه آب و نمک بریزید و وقتی جوش آمد برنج شسته شده را به آن اضافه کنید و به مرحله آبکش کردن که رسید این کار را انجام بدهید. برنج نباید کامل بپزد و درحد نیم پز که شد آن را آبکش کنید.
کف قابلمه را روغن ریخته و از ته دیگ دلخواهتان آن را پر کنید. حالا برنج را روی آنها بریزید و در قابلمه را ببندید و اجازه بدهید که بخار کند. بعد از اینکه بخار را در قابلمه مشاهده کردید مقداری روغن روی برنج بریزید و شعله گاز را کم کرده و چند عدد سوراخ در بافت برنج ایجاد کنید و دمکنی بگذارید تا پلوی شما دم بکشد.
دوباره به سراغ مرغ بروید!
از موادی که داخل یخچال قرار دادید به اندازه یک گردوی بزرگ بردارید و در دستتان به آن شکل داده و در یک ماهیتابه حاوی روغن که خوب هم داغ شده است آنها را سرخ کنید. به این وسیله تمام مواد گوشتی را به شکل کوفته‌های یک اندازه درآورده و سرخ کنید و کنار بگذارید.
بعد از اینکه تمام کوفته‌ها آماده شدند همه را به تابه منتقل کنید و زعفران دم کرده روی آنها بریزید و با حرارت گاز و در بسته‌ی تابه اجازه بدهید آرام بپزند و حسابی مغزپخت بشوند.
نوبت به لوبیا چیتی می‌رسد!
لوبیاها را داخل یک تابه بریزید و کمی تفت بدهید. رب گوجه فرنگی را به آنها اضافه کرده و بعد از 2-3 دقیقه تفت خوردن که خامی رب از بین رفت کوفته‌ قلقلی‌های مرغ را به همراه غوره به آن اضافه کنید و آرام آرام ترکیب کنید تا همه با هم به خوبی مخلوط شوند.
برای سرو این غذا در ابتدا توی دیس پلو بریزید و از مخلوط کوفته‌ها و لوبیا روی آن قرار داده و با زرشک و زعفران و در صورت تمایل خلال پسته تزیین بفرمایید.
یک غذای منحصربه فرد و با طعمی تکرار نشدنی پیش روی شماست. نوش جان بفرمایید!
راهنماتو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زعفران، شعله، گوشت، سینه، بافت ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آشپزی و تغذیه
V
آرشیو