آیت‌الله خاتمی: مردم با رای ۴۱ درصدی در انتخابات مشتی محکم به دهان دشمنان زدند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه به فضل خدا انتخابات در فضایی گرم برگزار شد، تاکید کرد: دشمنان القاء می‌کردند که حضور حداکثری ۱۰ الی ۲۵ درصد است، اما به کوری چشم آنها مردم آمدند و با رای ۴۱ درصدی، مشتی محکم به دهان آنها زدند.
آیت‌الله خاتمی: مردم با رای ۴۱ درصدی در انتخابات مشتی محکم به دهان دشمنان زدند
1402/12/18 - 14:04
تاریخ و ساعت خبر:
190962
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های سیاسی نمازجمعه امروز (۱۸ اسفند) تهران به ارایه تحلیلی درباره انتخابات پرداخت و گفت: انتخابات دارای ۳ بخش است؛ یکی مربوط به قبل از انتخابات است، بخش دوم حین انتخابات و بخش سوم مربوط به مسائل بعد از انتخابات است.
وی با بیان اینکه «از حضور مجاهدانه و هدفمند مردم در انتخابات تشکر می‌کنم»، افزود: مردم با حضور در پای صندوق‌های رای با امام و شهدا بیعت کردند و بار دیگر به جمهوری اسلامی رای آری دادند که کاری ستودنی بود.
امام جمعه موقت تهران با تقدیر از عوامل برگزاری انتخابات گفت: مقام معظم رهبری ابتدای سال ۴ راهبرد درباره انتخابات اعلام کردند که یکی از آنها امنیت انتخابات بود و خدارا شاکریم که انتخابات در فضایی امن برگزار شد و مشکلی در این زمینه نداشتیم. موضوع دوم مورد نظر رهبری سلامت انتخابات بود که به لطف خدا در اکثر موارد انتخابات با سلامت کامل برگزار شد؛ تخلفاتی گزارش شده که شورای نگهبان با تیم تخلفات عادلانه و قاطعانه رسیدگی می‌کند و حق را به حق ‌دار می‌رساند.
خاتمی ادامه داد: رهبری فرمودند انتخابات رقابتی باشد که به حمدالله انتخابات کاملا رقابتی بود و در همه حوزه‌ها همه سلایق حضور داشتند و این حرف پشت صحنه‌ای نیست و چیزی است که مردم عزیز مشاهده کردند.
وی با تاکید بر اینکه مشارکت ۴۱ درصدی مردم مشارکت قابل قبول بود، گفت: آنهایی که با انقلاب و نظام خوب نیستند، اعم از داخلی و خارجی، به خاطر این ۴۱ درصد به نادرست به مردم و نظام سرکوفت می‌زنند؛ درحالی که در این چند ماه منتهی به انتخابات بمباران تبلیغاتی بود و رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی آنها تلاش کردند تا با هزار زبان به مردم بگویند که پای صندوق رای نیایید و التماس و درخواست کردند و دروغ گفتند، اما با این بمباران تبلیغاتی این میزان مشارکت قابل قبول است.
عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه اظهار کرد: همچنین دشمنان القاء می‌کردند که حضور حداکثری ۱۰ الی ۲۵ درصد است، اما به کوری چشم آنها مردم آمدند و با رای ۴۱ درصدی، مشتی محکم به دهان آنها زدند. با این حجم مشکلات اقتصادی، معیشتی با وجود اینکه مردم در متن گرانی‌های فزاینده‌ای که امان نمی‌دهند، هستند، چون نظام و انقلاب خود را دوست داشتند و دوست نداشتند که دشمن شاد شود، آمدند و ۴۱ درصد مشارکت در این شرایط یعنی جهادی ستودنی.
خاتمی با بیان اینکه «هیچگونه اجباری برای مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند وجود نداشت»، اظهار کرد: برخی آمار مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند را با انتخابات با برخی کشورها مقایسه می‌کنند درحالی که در آن کشورها مشارکت در انتخابات اجبار است و مردم در صورت عدم مشارکت در انتخابات جریمه می‌شود؛ قیاس انتخابات آزاد با انتخابات در جایی که انتخابات اجباری است.
وی با تاکید بر اینکه ۴ راهبرد مقام معظم رهبری درباره انتخاب تحقق پیدا کرد، گفت: این انتخابات یک پیروز و برنده حقیقی و یک شکست خورده و بازنده حقیقی داشت؛ برنده واقعی ملت بودند، اما بازنده واقعی انتخابات در حقیقت دشمنان ملت و آنهایی هستند که امیدها داشتند که انتخابات در فضایی سرد و بی‌رمق برگزار شود، اما به فضل خدا انتخابات در فضایی گرم برگزار شد. اگر این همه شیطنت‌ها نبود چه بسا شاهد حضور بیشتر می‌شد، اما این میدان جنگ و جهاد بود و در این میدان جهاد مشارکت ۴۱ درصدی قابل تقدیر و تشکر است.
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: حضور مردم یک پیام به مسئولان دارد و آن این که «ما آمدیم و تحت تاثیر بوق‌های دشمن قرار نگرفتیم، اما حق ما این است که جلوی گرانی‌های افشار گسیخته را بگیرید»؛ مردم وفادارند و وفاداری خود را نشان دادند. باید بر قیمت‌ها نظارتی دقیق وجود داشته باشد.
خاتمی با بیان اینکه «انتخاب منتخبان مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی امتحان است» اظهار کرد: من نفهمیدم و فکر کنم که تا آخر عمرم هم نفهمم که کسی که میلیاردی خرج می‌کند، این پول‌ها را از کجا می‌آورد؛ اگر ۴ سال مجلس را هم حساب کنیم این پول‌های میلیاردی به دست نمی‌آید. امیدوارم مجلسیان که در معرض امکانات هستند، تقوای الهی داشته باشند، به مردم خدمت کنند و نصیحت‌های رهبری را بشنوند؛ چراکه مجلس جدید، نشاط جدید و جشن است و نباید با دعوا و جار و جنجال و تنش این جشن را تلخ کنند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به درگذشت آیت‌الله محمد امامی کاشانی گفت: او بزرگی بود که حدود ۵۰۰ خطبه نماز جمعه در تهران خواند؛ او عالم حوزوی بود که رهبری درباره او فرمودند «متقی» و «خدوم»؛ آیت‌الله امامی کاشانی از هسته‌های اولیه جامعه روحانیت مبارز و انقلابی قبل از انقلاب بود که تا آخر هم ولایتی ماند و ارادتی ویژه به مقام معظم رهبری داشت.
وی همچنین با اشاره به روز احسان و نیکوکاری و سالروز تشکیل کمیته امداد اظهار کرد: این روز در سال جاری همزمان شده است با عید رمضان که می‌طلبد امسال شاهد احسان و نیکوکاری بیشتر به ویژه در خصوص سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان باشیم. در این زمینه مسئولان خوب و به سرعت به صحنه آمدند و مشاهده کردیم که رئیس جمهوری با چه شوق و علاقه‌ای به مناطق سیل زده رفتند.
خاتمی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز بزرگداشت شهدا تاکید کرد: در کنار همه احترامی که باید به شهدا و خانواده‌های شهدا داشت، قرآن می‌گوید که حتی در گویش خود نیز باید دقت کنیم و شهید را «مرده» ندانیم و حتی توهم آن را هم نداشته باشیم، بلکه باید برای شهدا و به تبع آن برای خانواده معظم شهدا حریم نگه داریم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «امروز سومین روز از ششمین ماه هجمه به غزه است»، عنوان کرد: در غزه دو تابلو به نمایش گذاشته شده است که یکی از آنها اوج وحشیگری و جنایت و طفل کشی و زن کشی و ویرانه کردن یک منطقه مظلوم توسط رژیم صهیونسیتی و حامیان آن که رژیم صهیونسیتی در راس آن قرار دارد، است و تابلوی دیگر تابلوی اوج مقاومت و شجاعت است که از مردم غزه مشاهده کردیم.
وی اضافه کرد: خانمی محجبه می‌گوید که اگر مردم غزه می‌خواستند کشف حجاب کنند آمریکا، انگلیس و فرانسه همه به حمایت از آنها می‌رفتند یا آنکه اگر مردم غزه می‌خواستند گناه دیگری را مرتکب شوند دنیا به حمایت از آنها می‌رفت، اما غزه جنگ ایمان و کفر است و جنایتکاران دنیا می‌خواهند کفر را تقویت کنند اما به اهالی غزه می‌گویم که اطمینان می‌دهم به شما که شما پیروز صحنه هستید و جلادان رژیم صهیونسیتی و حامیان آنها به زودی از بین خواهند رفت.
وی در پایان با اشاره به انفجار نماز جمعه تهران در سال ۱۳۶۳ گفت: هفته آینده سالگرد انفجار در نماز جمعه تهران توسط منافقان کوردل و جنایتکار است؛ این اقدام واقعاً عجیب بود؛ چراکه اولاً اوج خباثت و جنایت از خدا بی خبران بود و ثانیا نمازگزاران تکه‌های بدن عزیزان‌شان را در دیوارها و درختان نماز جمعه دیدند، اما نرفتند بلکه گفتند «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» و خطیب قهرمان آن روز نماز جمعه و مقام معظم رهبری امروز شجاعانه به خطبه‌اش ادامه داد و با آرامش اقامه نماز کرد؛ ما به این امام جمعه و رهبر و مردم افتخار می‌کنیم.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نماز جمعه سيداحمد خاتمي انتخابات ۱۴۰۲
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو