مدرس سواد رسانه در گفتگو با «زنان نیوز»:

کودکان آنلاین؛ مادران نگران/ تفاوت نسل‎ها زنگ خطر جدی برای خانواده

مدرس سواد رسانه گفت: کودکان آنلاین و مادران نگران معضل امروز جامعه در سایه ترویج فضای مجازی است.
کودکان آنلاین؛ مادران نگران/ تفاوت نسل‎ها زنگ خطر جدی برای خانواده
1402/12/20 - 15:12
تاریخ و ساعت خبر:
191019
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ محدثه علوی، مدرس سواد رسانه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زنان نیوز» گفت: کودکان آنلاین و مادران نگران معضل امروز جامعه در سایه ترویج فضای مجازی است.
وی ادامه داد: متاسفانه تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و سواد رسانه کودکان از والدین پیشی گرفته و این موضوع باعث شده که پدر و مادر نتوانند نظارت درستی بر فرزند داشته باشند و فقط نگران هستند.
علوی افزود: والدین باید همپای فرزندان دانش رسانه خود را بروز کنند زیرا اگر این مهم محقق نشود، در آینده درگیر آسیب های فضای مجازی می شوند.
این کارشناس تصریح کرد: هم اکنون نیز شاهد شکاف بین نسلی در جامعه هستیم به این صورت که والدین و فرزندان ارتباط خوبی ندارند زیرا حرف همدیگر را نمی فهمند.
وی بیان کرد: والدین بسیار تلاش می کنند که فرزند را از زیست مجازی دور کنند اما نسل آلفا (یعنی دهه نودی ها) به شدت با دنیای مجازی ارتباط برقرار می کنند و پدر و مادر قطعا موفق نخواهند شد.
علوی با بیان اینکه والدین باید مجهز به سواد رسانه شوند، گفت: اگر پدر و مادر دانش رسانه خود را ارتقا ندهند روز به روز فاصله‌شان از فرزند بیشتر شده و در مواقع ضروری ممکن است فرزند خود را از دست دهند.
این کارشناس ادامه داد: سرعت قطار تکنولوژی را نمی توان متوقف کرد اما می توان با سلاح دانش و آگاهی بر این قطار سوار شد تا آسیب های دنیای مجازی به خانواده ورود پیدا نکند.
وی بیان کرد: امروز باید همانند گذشته که ریشه بی سوادی را خشکاندیم، ریشه بی سوادی رسانه را با همگانی کردن دوره های سواد رسانه، بخشکانیم.
علوی در خاتمه خاطرنشان کرد: تفاوت نسل ها کلید زنگ خطر بنیان خانواده را به صدا درآورده است، بنابراین تا فرصت هست والدین خود را بروز کنند، در غیر این صورت اختلافات موجب تزلزل نهاد خانواده می‌شود.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کودک، آنلاین،مادر، نگران، البرز
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو