مصاحبه با نخبه علمی _قرآنی از اصفهان؛

دو بال موفقیت جوانان تلاش و تقویت ایمان است/ برای پزشک خوب بودن تلاش می کنم

کشور ما پر است از جوانان اندیشمند و نخبه ای که سری در جهاد تبیین و حمایت از نظام اسلامی دارند و قطعا این گنجینه های مهم می توانند الگوی خوبی برای آنهایی باشد که تمایلشان به غرب بر زندگی شان می چربد، زهرا شاهرجبیان دانشجوی سال چهارم پزشکی که حافظ ۲۰ جزء قرآن است یکی از این الگوهای است.
دو بال موفقیت جوانان تلاش و تقویت ایمان است/ برای پزشک خوب بودن تلاش می کنم
1402/12/21 - 11:11
تاریخ و ساعت خبر:
191051
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از اصفهان، پس از 11 اسفندماه و عبور از انتخابات مجلس دوازدهم، آنچه توجه من را به خود جلب کرد، حضور جوانان پای صندوق رای بود و این موضوع به خوبی شکوه حضور این قشر مهم از جامعه اسلامی ایران را به تصویر می کشد. یکی از ستارگان درخشان اصفهانی که پیش از این در جشنواره ی ستاره ها و معرفی نخبه های محجبه استان اصفهان نیز او را می شناختم، توجه من را به خود جلب کرد و در جریان کنکاش مصاحبه با این دختر دهه هفتادی، برآن شدم تا تنظیم خبر مذکور را به بعد از 8 مارس بگذارم.
کشور ما پر است از جوانان اندیشمند و نخبه ای که سری در جهاد تبیین و حمایت از نظام اسلامی دارند و قطعا این گنجینه های مهم می توانند الگوی خوبی برای آنهایی باشد که تمایلشان به غرب بر زندگی شان می چربد.
در هوای نسبتا سرد اسفندماه به منزل زهرا شاهرجبیان رفتیم تا یک ساعتی پای صحبت این دختر جوان اصفهانی بنشینیم.
زنان نیوز: رزومه ای از خودتان بگویید؟
زهرا شاهرجبیان و دانشجوی سال چهارم پزشکی، حافظ ۲۰ جزء قرآن و متاهل هستم و تا امروز تلاش کرده ام تا بتوانم از فرصت های خود استفاده مفیدی داشته باشم.
زنان نیوز: به نظر خودتان تا کنون به چه میزان از فرصت جوانی استفاده کرده اید؟
سعی کردم هیچ فرصتی را به بطالت نگذرانم و هیچ فرصتی را از دست ندهم؛مرتب یا در بحث درس مشغول بوده ام یا حفظ قرآن و زمان هایی را برای با خانواده بودن و تفریحات سالم
زنان نیوز: دشمن درصدد است تا جوانان را از راه مستقیم به انحراف بکشاند، شما به عنوان جوان موفق ایرانی چه عاملی را در خنثی کردن ترفند دشمنان میدانید؟
بصیرت افزایی از طریق بالابردن میزان مطالعه و تلاش برای رسیدن به سطوح بالای علمی برای ارتقای سطح علمی فرهنگی و دینی کشور
زنان نیوز: از موفقیت های خودتان بگویید؟
اول اینکه در راه مسیر قرآن بودن را یکی از بالاترین موفقیت های خودم میدانم زیرا بالاترین آرامش و امنیت در لوای قرآن است و در این راه رتبه های زیادکشوری استانی و شهرستانی را در حفظ قرآن داشته ام.
دومین موفقیت بنده کسب رتبه بالا و قبولی در رشته پزشکی بدون داشتن سهمیه و یا درس خواندن در مدرسه خاص بوده بنده دانش آموز یک دبیرستان دولتی در شاهین شهر بودم و حتی یک کلاس کنکور هم نرفتم با لطف خدا و حمایت خانواده و تلاش خودم توانستم در رشته پزشکی قبول شوم بنده حتی مشاوره تحصیلی هم نداشتم و خودم برنامه ریزی درسی را انجام دادم.
موفقیت دیگر در رشته پینگ پنگ چندین رتبه در سطح شهرستان و استان داشته ام .
زنان نیوز: نقش خانواده در موفقیت جوانان چه میزان موثری است ؟
نقش خانواده به عنوان حمایت گری بسیار زیاد است.
زنان نیوز: امروز کشور با تبلیغات بسیار زیاد دشمن علیه توسعه همه جانبه ایران، مواجه است، نقش شما در این خصوص چیست؟
ما جوانان با تبلیغات فضای مجازی تشویق و ترغیب و حضور خود در صحنه های مهم نظیر انتخابات، راهپیمایی هایی ملی، می توانیم نقش موثری داشته باشیم.
زنان نیوز: به جوانان چه توصیه ای دارید؟
توصیه من به جوانان اول با خدا و اهل بیت بودن و جدا نشدن از این کشتی های امن و نجات است دوم اینکه در خط ولایت فقیه بودن در این برهه پر خطر دشمن
سوم بصیرت داشتن دشمن شناسی و دشمن هراسی و دشمن ستیزی است.
زنان نیوز: باتوجه بت اینکه جوانان همیشه عنوان می‌کنند که فرصت برای موفقیت آنها فراهم نیست؟
به نظر من کسانی این صحبت ها را می‌کنند که اولا خدای خود را درست نشناخته اند و توک به خدا ندارند و ثانیا این اشخاص آرمان گرای بی هدف و بی تلاش هستند والا جوانان بسیاری را دیده ایم که تلاش کرده اند توکل هم داشته اند به درجات بالایی ا علم و معرفت و معنویت هم رسیده اند.
انتهای پیام/ زهرا شجاعی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
الگوی سوم زن مسلمان ایرانی، زنان فرهیخته ، زنان طراز انقلاب اسلامی، زهرا شاهرجبیان ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو