اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان در اسدآباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد گفت: طرح «زندگی با آیه‌ها» فضایی مساعد برای اجرای طرح ملی «مسطورا» است، این طرح با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌ها در راستای اقامه جها‌د تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی، تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه‌ قشرهای مردم و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا، از ماه مبارک رمضان آغاز به کار می‌کند.
اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان در اسدآباد
1402/12/22 - 08:20
تاریخ و ساعت خبر:
191057
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت‌الاسلام علی اصغر طالبی، در گفت‌وگو با خبرنگار ما در اسدآباد، با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار تبلیغات اسلامی برنامه جامعی برای عملیات ماه رمضان طراحی کرده است، اظهار کرد: این برنامه با مجموعه‌های مختلف فرهنگی به اشتراک گذاشته است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با صداوسیما، اوقاف و مجموعه‌های فرهنگی دیگر به امضاء رسیده و بناست مجموعه‌های دیگر هم در اجرای این برنامه فراگیر ملی، سازمان تبلیغات اسلامی را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه طرح «زندگی با آیه‌ها» فضایی مساعد برای اجرای طرح ملی «مسطورا» است، عنوان کرد: این طرح با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌ها در راستای اقامه جها‌د تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی، تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه‌ قشرهای مردم و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا، از ماه مبارک رمضان آغاز به کار می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد با بیان اینکه این عملیات بسیار فراگیر بوده و بناست که همه فعالان در حوزه فرهنگی، مبلغان، مبلغات، هیئات مذهبی و فعالان قرآنی، مجموعه‌های بانوان و تشکل‌های دینی، همگی پای اجرای این عملیات باشند، گفت: در ماه نزول قرآن، توجه ویژه‌ای به قرآن داشته باشیم تا با اجرای این طرح، از مهجوریت قرآن کم شود.

وی افزود: این عملیات بر اساس چهار سطح طراحی شده و این چهار سطح براساس کلیات نظام اندیشه انقلاب اسلامی در قرآن بوده که مقام معظم رهبری در تدوین آن نقش داشتند.

طالبی با بیان اینکه در سطح اول، گفتمانی کردن زندگی با آیه‌ها مدنظر است، گفت: با بُرش کشوری و استانی که ایجاد شده، باید یک سوم جمعیت شهرستان را مخاطب برنامه‌ها قرار دهیم و اساس کار بر مبنای گزاره و مفهوم «قرآن زنده است» درنظر گرفته شده است؛ یعنی اگر کسی به قرآن رجوع کند، به نیازهای او در زندگی امروز پاسخ داده می‌شود.

وی مطرح کرد: مقرر شده در این زمینه با استفاده از ابزارهای مختلف مثل استفاده از نماهنگ، متن، سرود، موشن‌گرافی در خانه‌های قرآن، پایگاه‌های بسیج، مساجد و کانون‌های فرهنگی- هنری و یا از طریق نصب بیلبوردهای شهری، ۱۶ هزار نفر از جمعیت ۳۶ هزار نفری اسدآباد را برای ایجاد این گفتمان پوشش دهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد با بیان اینکه در سطح دوم، ایجاد انس عمومی مردم با فرازهای قرآنی با اجرای ۵۰ فراز مد نظر است، ابراز کرد: این مهم با جزءخوانی‌ها و جلسات قرآن و برگزاری مسابقات روزانه در کانال‌ها و گروه‌ها و از طریق صداوسیما، برگزاری محافل خانگی و محافل انس با قرآن در مسجد این اتفاق رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه در سطح سوم از عملیات «زندگی با آیه‌ها» ایجاد انس عموم مردم با الفاظ و فرازهای قرآنی، حفظ و انگیزه‌سازی و تسهیل فرازهای قرآنی به کمک کتابچه، برگزاری آموزش‌های ویدئویی و مسابقاتی مدنظر است، تاکید کرد: این محتواها از قبل آماده شده‌ در کانال اداره تبلیغات موجود است و فعالان قرآنی و فرهنگی به آنها دسترسی دارند.

طالبی با اشاره به اینکه در سطح چهارم این عملیات کنشگری با «محوریت تعلیم و عمل به آیات» توسط ۲۰۰ نفر اتفاق خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: این افراد به عنوان کنشگران و فعالان قرآنی در ادامه حرکت ایجاد نظام اندیشه‌ای و فکری در زمینه تعلیم کتاب براساس کتاب، طرح کلی و عمل به قرآن برای مجموعه‌های دیگر، دوره‌ها را به صورت آنلاین در ماه رمضان اجرا می‌کنند و از طریق مسابقات این اتفاق را رقم می‌زنند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آیه های زندگی، قرآن، ماه رمضان، گفتمان سازی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو