نقش مؤثر زنان در تبیین اهمیت روزهد اری و ایجاد همدلی و وحدت در خانواده

نقش مؤثر زنان در تبیین اهمیت روزهد اری و ایجاد همدلی و وحدت در خانواده
1402/12/26 - 11:13
تاریخ و ساعت خبر:
191182
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهرا مختاری کارشناس رشته الهیات و معارف اسلامی در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز در خصوص نقش زنان در تبیین ارزش ها و پیامدهای معنوی ماه مبارک رمضان گفت: زنان باروزه داری وتلاوت قرآن مخصوصاباشرکت درجلسات ختم قرآن به صورت جزخوانی میتوانندبه اهمیت تلاوت قرآن وروزه داری درماه رمضان اهتمام ورزیده واعضای خانواده راهم به این امرتشویق کنند.
وی با بیان اینکه از آنجا که زنان هم نقش همسر و هم نقش مادری دارند، میتوانند نشان دهندکه می شود در تبیین اهمیت روزه داری نقش داشته باشند گفت: و هم می توان کانون گرم خانواده را درماه مبارک رمضان با اجرای فرامین الهی رنگ خدایی بخشید.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه روزه داری زنان و تلاوت قرآن و شرکت در نمازجماعت و اهتمام به اوقات سحر و افطار برای اعضای خانواده می تواند راهکار مناسبی برای تقویت تقوا باشد، افزود: درعین حال که یک زن ویایک مادربه وظایف اصلی خودکه همسرداری ومادری است عمل میکند میتواندیک انسان وارسته برای انجام فرامین الهی باشدو با روزه داری و خواندن نماز شب و تلاوت قرآن و حفظ حجاب برای همسر و فرزندان خود منشا تقویت تقوا باشد.

مختاری درباره نقش زنان در ماه مبارک رمضان در ایجاد همدلی و وحدت خانوادگی گفت: قطعا ماه رمضان و رسومات آن تاثیر به سزایی در استحکام بنیان خانواده دارند.خانواده یاد میگیردکه برای اینکه هرعملی به درستی انجام گیرد باید با وحدت و همدلی خانواده توام باشد.
زن در واقع نقطه اصلی بنیان خانواده است و از آنجا که همه نگاه ها و هجمه ها به سوی زن در یک خانواده است می تواند با وحدت و همدلی خود نشان دهد که تاوقتی خودش نخواهد هیچ جریان و یا هجمه ای نمی تواند بنیان خانواده را متزلزل کند.

انتهای پیام/*


4- آیا زنان می‌توانند در اشاعه ابعاد مختلف ماه رمضان عمل کنند؟

بله همین که باروزه داری و وحدت وهمدلی وحفظ حجاب وشرکت درنمازجماعت وتلاوت قرآن به اشاعه فرمان خداعمل میکندمیتواندنمونه ای ازاشاعه ابعادمختلف ماه رمضان باشد.
چه بساکه یک زن میتوانددرقالب فعالیت های اجتماعی وانجام روزه داری نشان دهدکه اشاعه فرامین الهی مختص خانواده نیست ودرجامعه هم میتوان به این امراهتمام ورزید

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، ماه مبارک رمضان، وحدت و همدلی خانواده،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
قزوین
V
آرشیو