اسرائیل با سیاست کثیف گرسنگی به جان کودکان غزه افتاد/ اشک تمساح بایدن برای جنایات فاجعه بار متحدش

در نتیجه مسدودسازی راه های ارتباطی به غزه که دارو و غذا و مواد بهداشتی به این منطقه نمی رسد برخی از کودکان فلسطینی به شهادت رسیدند و اوضاع برای دیگر کودکان این منطقه خطرناک توصیف می شود.
اسرائیل با سیاست کثیف گرسنگی به جان کودکان غزه افتاد/ اشک تمساح بایدن برای جنایات فاجعه بار متحدش
1402/12/26 - 12:09
تاریخ و ساعت خبر:
191184
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رژیم صهیونیستی که در غزه نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند؛ با سیاست فشار و گرسنگی سعی دارد مردم مظلوم این منطقه را تحت فشار قرار دهد. صهیونیست ها تا جایی مسیرهای ارتباطی به غزه را مسدود کرده اند و از ارسال کمک به این منطقه جلوگیری می کنند که حالا آمارها نشان می دهد که 80 درصد از گرسنه ترین مردم دنیا در نوار غزه حضور دارند.
رسانه های غربی گزارش داده اند که امدادرسانی دریایی به غزه با موانع بزرگی روبروست. امدادرسان‌ها از رژیم صهیونیستی درخواست کرده‌اند که گذرگاه‌های جدیدی را در شمال غزه برای تسهیل ورود به غزه بازکنند اما به نظر می رسد که این رژیم سعی دارد با اعمال سیاست گرسنگی اهدافی را در این منطقه علیه حماس عملیاتی کند.
اعمال گرسنگی و مسدودسازی راه های غزه به خوبی نشان دهنده میزان ضعف اسرائیل در برابر حماس است. این رژیم که ماه هاست که بر سر مردم مظلوم غزه انواع بمب های مختلف را سرازیر کرده است حالا موج جدیدی از بمباران غزه را نیز آغاز کرده است. بعد از چند روز از گذشت جنگ اسرائیل علیه غزه یکی از کهنه نظامیان آمریکایی برآورد کرد که به اندازه کل جنگ آمریکا علیه افغانستان این رژیم بر سر مردم بیگناه غزه بمب ریخته است.
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که متحد اصلی این رژیم است اخیرا مطرح کرده که این رژیم برای رسیدن به اهداف خود نمی تواند 30 هزار انسان بی گناه دیگر را بکشد. این درحالی است که اگر حمایت های مختلف آمریکا از اسرائیل از جمله در سازمان ملل، لجستیکی، دیپلمات، نظامی و ... نبود کار اسرائیل به جاهای باریک می کشید و حتی ممکن بود که نابودی را قبل از 25 سالی که رهبر انقلاب بدان اشاره فرمودند، مشاهده کند. این سخنان بایدن از سوی کارشناسان غربی مورد تمسخر واقع شد و این کارشناسان مطرح کردند که آمریکا در سیاستی دوگانه درحالی که می تواند هزاران محموله غذا و دارو به غزه ارسال کند، برای مردم این منطقه اشک تمساح می ریزد.
گرسنه نگه داشتن مردم غزه سیاست سیاه اما آشکاری است. مایکل فخری گزارشگر سازمان ملل در امور غذایی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره تاکید کرد که اسرائیل به عمد محموله‌های کمک‌های انسان دوستانه در غزه را هدف حملات موشکی خود قرار می‌دهد. اشغالگران اسراییلی نمی‌خواهند هیچ کمک انسانی به افراد نیازمند برسد و جنگ آنها برای گرسنه نگه داشتن ملت غزه کاملاً مشهود است.
در نتیجه مسدودسازی راه های ارتباطی به غزه که دارو و غذا و مواد بهداشتی به این منطقه نمی رسد برخی از کودکان فلسطینی به شهادت رسیدند و اوضاع برای دیگر کودکان این منطقه خطرناک توصیف می شود.
در همین راستا «سلیم عویس»، سخنگوی منطقه‌ای صندوق یونیسف اعلام کرد که کودکان غزه بیشترین هزینه جنگ را می‌پردازند. وی ابراز داشت که عدم رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به شمال غزه باعث وخامت اوضاع بهداشتی کودکان این منطقه شده است.
اخیرا بیش از صد نفر فلسطینی گرسنه در شمال غزه در حالی که منتظر کامیون های غذارسانی بودند هدف آتش ارتش اسراییل قرار گرفته و کشته و ۷۶۰ نفر زخمی شدند.
وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به اینکه قربانیان سوء‌تغذیه و کم‌آبی در نوار غزه به ۲۵ شهید رسید، تاکید کرد: تعداد اعلام شده شهدای ناشی از سوء‌تغذیه و کم‌آبی تنها منعکس کننده مواردی است که به بیمارستان‌ها رسیده است.
اواخر هفته گذشته نیز نهاد‌های بشردوستانه ۳ مرگ بر اثر قحطی را ثبت کردند؛ احمد وائل، کودک ۳ ساله و همچنین کودکی ۱۵ ساله در مجتمع پزشکی الشفاء که هنوز هویت وی مشخص نیست بر اثر گرسنگی و کم‌آبی به شهادت رسیدند.
نهاد‌های بین‌المللی هشدار دادند که به همین دلیل، صد‌ها هزار نفر از ساکنان در خطر واقعی و قریب‌الوقوع مرگ بر اثر گرسنگی و کم‌آبی هستند و این شامل هزاران زن باردار و دارای نوزاد، کودکان، افراد بیمار، نوزادان و افراد مسن است.
«عادل خضر»، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا به تازگی در بیانیه‌ای، گفت: این مرگ‌های غم‌انگیز و هولناک ساخته دست بشر، قابل پیش‌بینی و کاملا قابل پیشگیری است.
آفریقای جنوبی نیز به‌تازگی یک درخواست فوری به دیوان دادگستری بین‌المللی ارائه و از این دادگاه درخواست کرد اقدامات جدیدی را انجام دهد و اقدامات قبلی خود را برای جلوگیری از قحطی در نوار غزه تقویت کند.
صهیونیست‌ها در نوار غزه انواع و اقسام شنیع ترین و فاجعه بارترین جنایت های ضدبشری را انجام می دهند اما بسیاری از کشورهایی که داعیه دار حمایت از حقوق بشر هستند سکوت کرده و حتی از این رژیم کودک کش حمایت می کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جنگ غزه، شهادت کودکان فلسطینی ، گرسنگی کودکان غزه ، قحطی در غزه، سیاست گرسنگی ، بایدن ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو