تلاش بانوی خیاط آبدانانی و اشتغال آفرینی برای 80 جویای کار/ از آموزش رایگان مددجویان تا رتبه یک نمایشگاه غرفه های عشایری و روستایی کشور

عبدی بانوی کارآفرین آّبندانانی است که توانسته است که امسال توانسته است در نمایشگاه غرفه های عشایری و روستایی کشور رتبه یک کشوری را کسب کند وی با ایجاد کارگاه خیاطی برای 20 بانوی همشهری خود به صورت مستقیم و برای 50 نفر دیگر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی داشته باشد.
تلاش بانوی خیاط آبدانانی و اشتغال آفرینی برای 80 جویای کار/ از آموزش رایگان مددجویان تا رتبه یک نمایشگاه غرفه های عشایری و روستایی کشور
1402/12/28 - 16:57
تاریخ و ساعت خبر:
191238
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از ایلام : در جهان زنان هر روز نقش بزرگتری در اقتصاد کشور خود دارند، و در گذشته استفاده از نیروی کار زن آن گونه که در مورد مردان صورت گرفته، پیشرفت و فراگیری چندانی نداشته است، به طوری که اغلب زنان حتی زنان تحصیل کرده نیز آمار بالایی از بیکاری را به خود اختصاص می‌دهند.
اما امروزه نقش زنان در ایجاد کسب و کارهای جدید مورد توجه قرار گرفته و سهم وسیعی از زنان از همین طریق وارد بازار کار شده‌اند. در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه زنان به عنوان امیدی برای ارتقای خانواده‌ها و رشد و توسعه کشورهای خود به حساب می‌آیند.
در این میان زنان کارآفرین با بهره‌گیری از خلاقیت و ریسک‌پذیری خود می‌توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند یکی از این زنان کارآفرین خانم مریم عبدی است که با وجود مشکلات و دغدغه های زیاد که در این راه با آنها مواجه شده است اما هیچ وقت از تلاش برای کسب اهداف عالی خود دست نکشیده و اکنون به عنوان زنی کارآفرین نقش بسیار پر رنگی در جامعه دارد .

خانم عبدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت :از همان دوران راهنمایی علاقه ی زیادی به کارهای دستی داشتم و این علاقه من را به سمت رشته های فنی چون خیاطی در دوره دبیرستان سوق داد ودردانشگاه رشته کاردانی فرش بافی و کارشناسی رشته گیاهان دارویی را انتخاب کردم
وی افزود :این رشته های دانشگاهی نیز نتواستند استعدادهای من را کشف کنند بنابراین به سمت کارهای دستی سوق داده شدم و در نظر دارم ارشد رشته بافندگی را ادامه دهم .

این بانوی کارآفرین به بیان مشکلات خود در این راه اشاره و گفت:ابتدا همسرم مخالف این رشته و کار من بود ولی چون میدانست من به آن علاقه وافر دارم با ادامه کار من مخالفت نکرد و اکنون که پیشرفت من را دیده تا حدودی با من موافق است.
خانم عبدی با بیان اینکه در طی دو سال اخیر به صورت حرفه ای در حال انجام کارهای اشتغالزایی است،اظهار داشت:برای حدود 20 نفربه صورت مستقیم و 50 نفر غیر مستقیم در کارهای دستی و بافندگی شغل ایجاده شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 70کارآموزدارد،بیان داشت:سه دوره آموزشی به صورت رایگان برای مددجویان بهزیستی کلاس های آموزشی برگزار نموده به گونه ای که هم اکنون بعضی از این افراد به کار بافندگی روی آورده اند .

خانم عبدی عمده ترین مشکل خود را نداشتن بازارفروش و صادرات محصولات دستی دانست و بیان داشت:بعضی از نمایشگاه های که به صورت آزاد در سطح کشور برگزار می شوند چون هزینه شرکت در این نمایشگاه ها بسیار بالا است امکان حضور و معرفی محصولات غیر ممکن است.

این بانوی کار آفرین آبدانان بیان داشت:تاکنون یک بار تسهیلاتی به مبلغ 380میلیون تومان از میراث فرهنگی و اداره کار دریافت کرده است که این تسهیلات نتوانسته مشکل اجاره محله آموزش برای بانوان و اجاره مغازه برای فروش محصولات کاراموزان را مرتفع کند که نیازمند یاری بیشتری است
وی با بیان اینکه بعضی از خانم ها ازنبود شغل و درآمد گلایه دارند گفت:این یک بهانه واهی است هر خانمی که جویایی کار و اشتغال باشد می تواند باشرکت در کلاس های آموزشی بافندگی برای خود حداقل حقوق 5میلیونی داشته باشد .

در پایان لازم به ذکر است خانم عبدی در نمایشگاه غرفه های عشایری و روستایی کشوری امسال توانسته رتبه اول را کسب نمائید.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایلام ، شهرستان آبدانان ، بانوان آبدانان، بانوی کارآفرین آبدانانی ، خیاطی ، کارگاه خیاطی، اشتغالزایی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو