ایرانگردی| تبریز، بهشت گردشگری ایران

چنانچه قصد گردشگری در ایام نوروز دارید و می خواهید در چند روز اندازه چند هفته مناطق و مناظر زیبا ببینید در حالیکه از مهربانی سرشار شوید حتما سفری به آذربایجان شرقی و شهر تبریز داشته باشید ..
ایرانگردی| تبریز، بهشت گردشگری ایران
1403/01/03 - 14:47
تاریخ و ساعت خبر:
191300
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آذزبایجان شرقی : شهر تبریز است و جان قربان جانان میکند/سرمه ی چشم از غبارِ کفشِ مهمان می کن."شهریار برای تعطیلات دنبال مقصد سفر هستی؟ می خواهی یک سفر ایده آل تجربه کنی؟ به آذربایجان شرقی بیا! می پرسی چرا ؟ تا پایان یادداشت همراهم باش تا بگویم!

▪︎اهل گشت و گذار در طبیعت ومناظر و هوای بکر هستی؟
به استان ما بیا چون جنگل های ارسباران به قدری زیباست که از تماشایش سیر نمی شوی و هوایش چنان پاک است که روح را تازه می کند.
آبشار آسیاخرابه "فتبارک الله احسن الخالقین" زیر زبانت می آورد و ساحل رود ارس همه خستگی هایت را می شوید و می برد.
▪︎از آثار تاریخی و میراث فرهنگی لذت میبری؟
روستای هفت هزارساله ی کندوان و معماری کله قندی آن مخصوص خودت است!
قلعه بابک ، رصدخانه مراغه ، کلیسای سنت استپانوس ، قلعه ضحاک ،بازار سرپوشیده و ۴۰ موزه ی آدربایجان شرقی هم پذیرا و منتظرت هستند!

▪︎دلت غذاها و خوراکی های خوشمزه میخواهد؟
کوفته ، شوربا ، کباب بناب و دیشلیق و قیقناخ ما حسابی زیر زبانت مزه خواهد کرد و قرابیه و اریس و نوقا و باقلوا سوغاتت را تامین.
▪︎دوست داری در سفر خرید کنی؟

اگر خریدهای سنتی وصنایع دستی بخواهی قالیچه و گلیم ، رودوزی و سوزن دوزی ، نقره کوبی و چرم دوزی اینجا نظرت را حسابی جلب خواهد کرد!
و اگر خریدهای مدرن ، پاساژها و مراکز خرید تبریز به روز ترین و شیک ترین محصولات را عرضه می کنند که بعید است مانندش جای دیگری پیدا شود.
▪︎اگر شنا و درمان بخواهی آبگرم طبیعی بستان آباد را داریم.
▪︎برای کودکان و جوانان تفرجگاه عینالی و سد امند ، پارک ائل گلی و مینیاتور ، باغ وحش و پرندگان ، پارک آبی و دلفیناریوم بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

این ها فقط گوشه ای از مزایای گردشگری استان ما بود و شمردن تمام آنها در این مقال نمی گنجد. خلاصه که اگر شهری پاک و تمیز و میزبانانی مهمان نواز و اصیل و خاطراتی به یاد ماندنی می خواهی سفر به شهر اولین ها را از دست نده! ما چشم به راهت هستیم ♡
مهتاب عالی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایرانگردی ، تبریز ، کلیسای سنت استپانوس، قله ضحاک، بازار سرپوشیده ، موزه آذربایجان شرقی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو