قرآن مسیری روشن در تربیت و رشد همه جانبه انسان/ هدف اصلی تربیت قرآنی، خودسازی و نهذیب نفس است

جعفری با بیان اینکه قرآن کریم،‌ یگانه معجزه جاوید پیامبر اکرم(ص) و سند حقّانیت مکتب و رسالت او، به عنوان کتاب هدایت و تربیت بشرّیت بر نبّی مکرم اسلام نازل شد، ابراز کرد: قرآن کتابی است که برای رشد و تعالی انسان و رساندنش به کمالات والای انسانی و قرب الهی، در اختیار بشر قرار گرفت و قابلیت تربیت و رشد انسان را در همه ابعاد و ساحت‌های مختلف (اعم از بعد عقلانی، معنوی،‌ اعتقادی، و...) دارد.
قرآن مسیری روشن در تربیت و رشد همه جانبه انسان/ هدف اصلی تربیت قرآنی، خودسازی و نهذیب نفس است
1403/01/06 - 14:52
تاریخ و ساعت خبر:
191346
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سیده سمیه جعفری در گفتگو با خبرنگار ما در کبودراهنگ اظهار کرد: قرآن به‌عنوان بهترین هدایت‌کننده بزرگ‌ترین نسخه نجات‌دهنده بشریت از فتنه‌ها و حیات‌بخش در همه‌ی زمان‌ها و خصوصاً در این عصر از زمان نیاز جامعه بشریت است.
وی با بیان اینکه قرآن کریم کلام بی نظیر خداوند است و در بین این همه موجودات مخاطب او انسان است، انسانی که دارای روحی الهی و قلبی برای فهمیدن و دلی برای ادراک کردن است، گفت: در اعتبار و ارزش قرآن، همین بس که سخن بی مانند خداست و در اعتبار و ارزش انسان همین بس که هم سخن و مخاطب خداوند برای وحی انسان است.
فرمانده بسیج خواهران حوزه حضرت زهرا(س) کبودراهنگ با بیان اینکه قرآن کریم،‌ یگانه معجزه جاوید پیامبر اکرم(ص) و سند حقّانیت مکتب و رسالت او، به عنوان کتاب هدایت و تربیت بشرّیت بر نبّی مکرم اسلام نازل شد، ابراز کرد: قرآن کتابی است که برای رشد و تعالی انسان و رساندنش به کمالات والای انسانی و قرب الهی، در اختیار بشر قرار گرفت و قابلیت تربیت و رشد انسان را در همه ابعاد و ساحت‌های مختلف (اعم از بعد عقلانی، معنوی،‌ اعتقادی، و...) دارد.
وی با بیان اینکه یگانه شرط رسیدن به این آرمان بلند، عمل به دستورات نورانی آن و دل دادن به آن است، عنوان کرد: یکی از ساخت‌هایی که قرآن کریم، انسان را در آن بُعد تربیت می‌کند و رشد می‌دهد، بُعد معنوی و عبادی است تا آنجا که آیات توحیدی قرآن، بیشتر بر توحید در خلق و امر و توحید در عبادت و اطاعت (یکتا پرستی) تکیه دارد.
جعفری با اشاره به اینکه انسان موجودی یکتا پرست است و روح عبودیت، بندگی و اطاعت‌پذیری از خالق هستی دارد آن هم عبودیتی خالص و بی‌‌ریا که هدف خلقت نیز هست، افزود: اصالت عبادت و وسیله بودن آن برای رشد و تعالی انسان را مبرهن می‌سازد.
وی با بیان اینکه اگر انسان در مسیر عبادی و بندگی خدا به طور صحیح و نظام‌مند گام نهد و آن را تداوم بخشد، به اهداف والایی دست پیدا می‌یابد، تصریح کرد: برخی از این اهداف، اهداف ابتدایی، برخی میانی و برخی نهایی است.
جعفری با بیان اینکه مهم‌ترین و اساسی‌ترین هدف رساندن آن ها به مقام والای قرب و لقای الهی است، اظهار کرد: هدف اصلی تربیت، خودسازی و تهذیب نفس است و اصلی بودن آن بدان خاطر است که از این راه می‌توان به حضور راه یافت و به لقاء الله نائل آمد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تلاوت قرآن، تربیت جامعه، تدبر در قرآن
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
دین و اندیشه
V
آرشیو