عضو جمعیت دفاع از مردم فلسطین :

طوفان الاقصی ، هیمنه پوشالی و شکست ناپذیر بودن ارتش صهیون را در هم پیچید / روز قدس امسال پاسخ به ندای وجدان بیدار بشریت است

استاد حوزه ودانشگاه و عضو جمعیت دفاع از مردم فلسطین گفت: روز قدس امسال با توجه به شرایط فعلی محاصره و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همگرایی با فلسطین در سطح جهانی از اهمیت بسیار ویژه¬ برخوردار بوده و نقش تعیین¬کننده¬ای در بهبود شرایط فعلی و شکستن محاصره و توقف کشتار زنان و کودکان بی¬گناه در فلسطین اشغالی دارد.
طوفان الاقصی ، هیمنه پوشالی و شکست ناپذیر بودن ارتش صهیون را در هم پیچید / روز قدس امسال پاسخ به ندای وجدان بیدار بشریت است
1403/01/15 - 10:28
تاریخ و ساعت خبر:
191635
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - تهران بزرگ - آخرین جمعه ماه رمضان - روز قدس -هر ساله با راهپیمایی پرشور و شعور مردم آزاده و مسلمان ایران و سایر مسلمانان جهان در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین رنگ و عطر پاسخ این فریاد اباعبدالله است « هل من ناصر الینصرنی » .. فریادی که در طول تاریخ خاموش نشده است و یاران آخرالزمانی امام حسین علیه السلام آن را همواره به بهترین شکل ممکن پاسخگو هستند.
.. اما امسال طوفان الاقصی که ان شاء الله با قدرت ایمان حسینی و صبر زینبی مردم غزه ، طومار عمر رژیم وحشی و متجاوز صهیونیستی و آبروی حامیان آن را در هم خواهد پیچید، مرزهای حمایت از فلسطین را از سرزمین های مقاومت اسلامی ، کشورهای مسلمان و حتی منطقه خارج کرده و به پهنای انسانیت گسترش داده است.
در استانه روز قدس امسال که جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و رفتارهای خارج از عرف انسانیت این رژیم غاصب در تجاوز به جان و ناموس مردم غزه ، تحریم های سنگین غذایی و دارویی ، منجر به نسل کشی در این نوار باریک شده است شاهد حمایت های مردمی و بشردوستانه بسیاری از مردم جهان از ساکنان غزه و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی هستیم و قطعا روز قدس امسال متفاوت تر با شور بیشتری نسبت به سال های گذشته برگزار خواهد شد .
دراین زمینه گفت وگویی انجام دادیم با زهرا سادات حسینی،دانش آموخته سطح چهار حوزه علمیه، مدرس و مبلغ حوزه و دانشگاه، عضو جمعیت دفاع از مردم فلسطین . وی با اشاره به اینکه روز قدس هر سال از اهمیت خاص خود برخوردار است؛ گفت : ولیکن امسال با توجه به شرایط فعلی محاصره و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همگرایی با فلسطین در سطح جهانی از اهمیت بسیار ویژه برخوردار بوده و نقش تعیین کننده ای در بهبود شرایط فعلی و شکستن محاصره و توقف کشتار زنان و کودکان بی گناه در فلسطین اشغالی دارد.
طرح مسأله فلسطین در روز قدس چه ضرورتی دارد؟
فلسفه اصلی نام گزاری و تعیین روز قدس زنده نگه داشتن مسأله تاریخی اشغال فلسطین و لزوم آزادی قدس شریف و طرح موضوع فلسطین به عنوان مسأله اول جهان اسلام است.
امروز فضای منطقه ای و جهانی نسبت به موضوع فلسطین چگونه است؟
مسائل فلسطین در حال حاضر در دو بخش قبل و بعد از عملیات طوفان الاقصی قابل بحث است؛ بعد از این عملیات افکار عمومی مردم جهان در تمام کشورها متوجه مسأله فلسطین و حمایت از آن در بالاترین سطح خود شده است. نمونه آن تظاهرات چند صد هزار نفری در لندن، پاریس و واشنگتن در قلب جهان غرب و در پایتخت کشورهای حامی رژیم صهیونیستی است.
الگوی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تا کنون چه دستاوردهایی داشته است؟
الگوی مقاومت موفق شده مسأله فلسطین را در صدر اخبار جهان قرار دهد و عملیات طوفان الاقصی شایعه و هیمنه پوشالی مبنی بر شکست ناپذیر بودن ارتش اسرائیل از نظر نظامی، اطلاعاتی و امنیتی را از اساس زیر سؤال برده است.
به نظر شما راه نجات قدس و راه حل مناسب برای حل موضوع فلسطین در شرایط کنونی چیست؟
تنها راه حل قانونی و صحیح برای حل مسأله فلسطین پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری همه پرسی در میان عموم فلسطینیان اعم از مسلمان، یهودی و ... به رسمیت شناختن حق انتخاب مردم و ساکنین حقیقی و تاریخی فلسطین است و این امر تنها از راه تقویت جبهه مقاومت صورت خواهد گرفت.
اهمیت روز قدس در سال 1403 نسبت به سالهای قبل چیست؟
روز قدس هر سال از اهمیت خاص خود برخوردار است؛ ولیکن امسال با توجه به شرایط فعلی محاصره و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همگرایی با فلسطین در سطح جهانی از اهمیت بسیار ویژه برخوردار بوده و نقش تعیین کننده ای در بهبود شرایط فعلی و شکستن محاصره و توقف کشتار زنان و کودکان بی گناه در فلسطین اشغالی دارد.
نقش امامین انقلاب در بیداری اسلامی چیست؟
اساساً بیداری اسلامی ریشه در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دارد و نقش محوری و راهبردی این انقلاب تأثیرگزار جهانی همواره با امامین انقلاب بوده است.
از نظر رهبر معظم انقلاب از چند زاویه می توان به مسأله فلسطین نگاه کرد؟
از زوایای مختلفی همچون محور وحدت و انسجام بودن فلسطین برای جهان اسلام و مسأله حقوق بشری بودن آن و الگوی مبارزه و مقاومت در برابر سلطه گری.
پیام شما به مردم ایران جهت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس چیست؟
با توجه به جنایات بی سابقه اخیر رژیم صهیونیستی و به موازات آن مقاومت بی نظیر مردم غزه و پیشگامی کشورمان در یاری مظلومان جهان از همه مردم عزیز ایران دعوت می کنم در پاسخ به ندای وجدان و اعلام برائت از دشمنان بشریت و اسلام، حتماً با شرکت در راهپیمایی جهانی روز قدس در تقویت حق و تضعیف باطل تأثیرگذار باشند.*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز قدس ، شکست اسرائیل، حمایت از مردم غزه، جمعه آخر ماه رمضان، مسئله فلسطین، جنایات جنگی اسرائیل، نسل کشی در غزه ، پایان اسرائیل
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو