یادداشت اختصاصی «زنان نیوز»:

روز قدس، سرمایه ماندگار امام(ره) در حمایت از مردم فلسطین است

راهپیمایی روز قدس، سرمایه ماندگار امام خمینی (ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه زنان و کودکانی که زیر حملات اسرائیل به شهادت رسیدند، است.
روز قدس، سرمایه ماندگار امام(ره) در حمایت از مردم فلسطین است
1403/01/17 - 12:24
تاریخ و ساعت خبر:
191719
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - البرز: حجت‌الاسلام علی ارجمند‌عین‌الدین، مدرس حوزه و دانشگاه در یادداشتی اختصاصی برای زنان نیوز نوشت: حضرت امام(ره) به عنوان یک فقه اعلم، عارف واصل و مصلحی دلسوز و به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در زمان حیات اجتماعی و سیاسی خود همواره با سه ادبیات با مردم سخن می‌گفت:
۱. ادبیات انسانی، فارغ از این که مخاطبانش مسلمان باشند یا غیر مسلمان، دیندار باشند و یا بی‌دین، پیام‌های حضرت امام به مستضعفین و محرمان جهان بر اساس این دیدگاه بود، با این دید، اگر امروز حضرت امام زنده بود شاید به مردم ژاپن نامه می‌نوشت و پیام می‌داد که ننگ تاریخی کاپیتولاسیون را از خود بزدایند و خود را از زیر ننگ سلطه تاریخی آمریکا نجات دهند، یا به مردم کره جنوبی می‌فرمود، چرا سالانه ۴۷ میلیارد دلار از درآمد عمومی خود را به عنوان باج به ارتش قلدر و ضعیف کش آمریکا می‌دهید؟
امروزه کم نیستند آزاداندیشان و مصلحان اجتماعی از آمریکای لاتین تا روسیه و شبه قاره هند و آفریقا، که دیدگاه‌های سیاسی و افکار استقلال طلبانه خود را تحت تأثیر‌اندیشه‌های حضرت امام می‌دانند و به آن افتخار می‌کنند و موج مخالفت با هژمونی آمریکا می‌رود که به یک وفاق بین‌المللی تبدیل شود، شاهد این ادعا این است که طرفداران و وابستگان به آمریکا در اغلب مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در جهان و علی رغم حمایت‌های مالی و رسانه‌ای آمریکا شکست می‌خورند.
۲‌. ادبیات اسلامی، فارغ از این که مخاطب پیام های‌ایشان شیعه باشند یا سنی، انقلابی باشند یا مرتجع، حضرت امام مسلمانان را به مشترکات دینی فرا می‌خواند و به وحدت پیرامون مصحف شریف و دشمنی با دشمنان قسم خوره اسلام و مسلمین دعوت می‌کرد.
تأکید‌ایشان بر برائت از مشرکین در حج، حکم مهدور الدم بودن سلمان رشدی و واجب کفایی بودن اجرای آن برای کل مسلمین، نامگذاری روز قدس و هفته وحدت معلول این نگاه بود، با این که همگان به روشنی میدانستند که مسلمانان ساکن فلسطین نه از شیعیان بلکه از برادران اهل سنت هستند. بیداری‌های اسلامی در منطقه و کشور‌های اسلامی امتداد دستاورد‌های این نگاه حضرت امام است، که اگر چه ظاهراً در مصر، لیبی و تونس و بحرین و غیره، موقتاً سرکوب شده اما این آتش زیر خاکستر به زودی سر برخواهد آورد و طومار سلطه آمریکا و مزدوران آن‌ها را در هم خواهد پیچید.
۳. ادبیات شیعی، حضرت امام به عنوان یک مرجع تقلید جامع الاطراف، تبعیت و ماندن در زیر سلطه طاغوت را حرام میدانست و جهاد با خاندان شوم پهلوی را واجب شرعی، اگر چه بَلَغَ ما بَلَغَ و امروز ثمره این تفکر انقلابی در ایران با پشت سر گذاشتن انواع فشار‌ها و تهدید‌ها می‌رود که به یک قدرت جهانی تبدیل شود اگر می‌بینید در این حرکت خللی اتفاق افتاد به دلیل این بود که ما فراموش کردیم که‌ایشان وصیت کرده بودند: من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد!
چه کسی است که نداند که پیروزی‌های حزب الله لبنان، الحوثی‌های یمن، آزاد‌سازی عراق و سوریه از چنگال داعش و مثلث عبری عربی و غربی و مقاومت جانانه مردم غزه در ۶ ماه گذشته، معلول تفکرات عرفانی حماسی حضرت امام و شاگرد ارشدش امام خامنه‌ای است؟
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز قدس، راهپیمایی، امام خمینی، زنان، کودکان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو