در گفتگو با عضو هیئت علمی دانشگاه فلاورجان؛

روز قدس نشان دهنده صف بندی حق و باطل و عدل در برابر ظلم است

عضو هیئت علمی دانشگاه فلاورجان گفت: روز قدس یک روز جهانی است و یک پیام جهانی دارد و نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی این است که امت اسلامی زیر بار ظلم نمی رود.
روز قدس نشان دهنده صف بندی حق و باطل و عدل در برابر ظلم است
1403/01/17 - 17:09
تاریخ و ساعت خبر:
191740
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اصفهان : همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس و اهمیت این روز برآن شدیم تا گفتگویی با دکتر مریم اله دادیان عضو هیئت علمی دانشگاه فلاورجان داشته باشیم.
متن زیر حاصل گفتگوی یک ساعته زنان نیوز با استاد اله دادیان است.
حضور در راهپیمایی روز قدس چه پیامی برای جهانیان دارد؟
نامگذاری روز قدس از سوی امام راحل از جمله ابتکارات مهم و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام است، روز مقدسی که در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یادگار ماندگار امام راحل (ره) برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تعیین شده تا مسلمانان جهان برای حمایت از آنها و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی یکدل و متحد راهپیمایی کنند.
اتحاد امت اسلامی؛ مهمترین پیام راهبردی راهپیمایی روز جهانی قدس برای جهانیان است. روز قدس ؛ اعلام انزجار امت اسلامی ازحقوق بشر آمریکایی است.

اعلام نفرت جهان اسلام علیه صهیونیست غاصب و کودک کش است.
در واقع روز جهانی قدس زمینه ساز بیداری جهانی برای آزادی قدس شریف است.
طبق فرمایش مقام معظم رهبری شرکت در راهپیمایی روز قدس مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و همه کسانی که توان دارند باید در آن شرکت کنند. چه منکری بالاتر از این که عده ای غاصب آمده اند صاحبان اصلی را از منطقه خود آواره کرده و بیگانگان را در آن جای داده اند.
نابودی رژیم صهیونیستی پیام کلیدی راهپیمایی روزجهانی قدس است که به جهانیان مخابره می شود.
چرا حضور در رهپیمایی روز قدس مورد تاکید امامین انقلاب می باشد؟
روز جهانی قدس، میراث ابتکاری رهبرکبیر انقلاب در راستای دفاع و حمایت از حقوق مستضعفان و مبارزه با استکبار جهانی است.
امام راحل با شناخت دقیق هویت اسرائیل، این دولت را فاقد هرگونه مشروعیت اعلام کردند.حضرت امام، هدف استعمارگران را تنها اشغال فلسطین نمی دانست بلکه به نظر ایشان هدف این رژیم سلطه بر تمام ممالک اسلامی و تبدیل آنها به سرنوشت قدس است.
حضرت امام امیدوار بودند که بازنده نگه داشتن این روز، بی تفاوتی ها نسبت به قدس شریف زائل شود. علاوه بر این از نظر امام، روز قدس، زمینه ای برای تشکیل حزب جهانی مستضعفین به حساب می آمد که گامی اساسی در جهت مقاومت مستضعفین در برابر استکبار است.
به دلیل جایگاه استراتژیکی قدس در اندیشه دفاعی امام خمینی، سرزمین فلسطین از یک مقوله عربی به مقوله اسلامی تبدیل شد که دارای جایگاه ویژه و خاص است.
به نظر ایشان روز قدس، به عنوان یک روز جهانی برای کلیه ملت های اسلامی است که روز مصاف استکبار و استضعاف و قطع ایادی مستکبران از سرزمینهای اسلامی است.
حضرت امام، حضور پرشور مردم را نعمتی قابل شکرگزاری و عظمت و شکوه این روز را مایه رعب و وحشت استعمارگران معرفی می کنند.
طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صهیونیزم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی دست متجاوز اشغالگران و قدرتهای استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس یک روز جهانی است و یک پیام جهانی دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی این است که امت اسلامی زیر بار ظلم نمی رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولتهای عالم برخوردار باشد.امروز، مبارزین فلسطینی و ملت مظلوم فلسطین، نیاز به حمایت جهانی و دلگرمی از سوی برادران مسلمان خودشان دارند، ایشان در ادامه می فرمایند به مردم عزیزمان و همین‌طور به همه ملتهای مسلمان توصیه میکنم که ان‌شاءاللَّه این روز را از گذشته گرمتر و پرشورتر برگزارکنند.
روز قدس، روزِ آزمایش بزرگ ملت‌های مسلمان است؛ روز قدس، آن روزی است که ملت‌های مسلمان بیواسطه‌ی مقامات رسمی حرف‌شان را در دنیا مطرح میکنند. امسال هم روز قدس به دلیل حادثه غزه اهمیت مضاعفی دارد.
روز قدس پشتوانه‌ی امنیت کشورمان هم هست. هر یک نفری که روز قدس توی خیابان می‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک میکند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز قدس، راهپیمایی روز قدس ، نابودی اسرائیل، حمایت از مردم فلسطین
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو