فعالین فرهنگی نباید گرفتار مرزبندی‌ها ساختگی شوند/نقش تربیتی بانوان بیشتر از فعالیت‌های فرهنگی است

وی با تأکید بر اینکه معار ما ولایت و انقلاب است و نگاه ما به مردم باید مانند نگاه امام خمینی(ره) به مردم باشد و فعالین فرهنگی نباید گرفتار مرزبندی‌ها ساختگی شوند، عنوان کرد: معیار ما باید به عموم مردم انقلابی‌گری و رهبری ولایت باشد.
فعالین فرهنگی نباید گرفتار مرزبندی‌ها ساختگی شوند/نقش تربیتی بانوان بیشتر از فعالیت‌های فرهنگی است
1403/01/20 - 09:45
تاریخ و ساعت خبر:
191853
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در سومین مجمع نشست مجمع بانوان فعال فرهنگی همدان که به همت مرکز جامع تحکیم خانواده و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان در مجتمع آدینه با محوریت عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار کرد: ما باید بپذیریم امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اقتضائات خودش را دارد حتی نمی‌شود نسخه ده سال پیش را برای این جامعه مطرح کنیم.
وی با بیان اینکه دختران جوان مخاطب‌های خاصی هستند و در یک فضای فکری خاصی رشد پیدا کرده اند، گفت: ده سال پیش مخاطب شما با نیم ساعت حرف زدن قانع می‌شد اما امروزه ما با دنیای جدید مواجهه هستیم که اگر اقتضائات این دنیای جدید را نشناسیم و اگر ندانیم در کدام نظام ترییتی فکر می‌کند و ذهنیت او چیست نمی‌توانیم با او ارتباط بگیریم.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ما باید اقتضائات دنیای خود را بشناسیم، عنوان کرد: یک اگر فعال فرهنگی جامعه شناس نباشد ممکن است فعالیت فرهنگی نتیجه عکس داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه امروز چاره ای نداریم جز اینکه جامعه شناس باشیم ابراز کرد: اگر کسی عالم به زمان خود باشد فتنه ها بر او اثر نمی‌کند.
شعبانی با بیان اینکه یکی از لوازمات عالم به زمان بودن این است که شناخت دنیای امروز، نظام تربیتی و ... بشناسم، ادامه داد: ما امروز قبل از اینکه وارد خط مقدم کارهای فرهنگی شویم باید در پشت صحنه‌ها بنشینیم و فکر کنیم و گفتگو کنیم در غیر این صورت موفق نمی‌شویم.
وی با بیان اینکه دغدغه در خصوص حجاب بسیار بسیار مقدس و ارزشمند است، مطرح کرد: دغدغه شما باید کنشگری مثبت در جامعه منجر شود که لازمه آن گفتکوها و تحلیل‌ها است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه گاهی یک کار خوب انجام می‌شود اما رسانه از آن استفاده می‌کند و به یک معظل اجتماعی تبدیل می‌‌کند و با پای کار آوردن جریان‌های انقلابی به معظل بی حجابی در جامعه دامن می‌زند.
وی با بیان اینکه رسانه گاهی کار غلط را تاثیر مثبت و از کار درست تاثیر منفی بازنشر می‌دهد، افزود: گاهی عمل غلط افراد انقلابی متدین نیز به ایجاد معظل اجتماعی کمک می کند.
شعبانی با بیان اینکه ما به جامعه مبتلا هستیم که به فضایی که باید باید بگوییم اقدامات ما در فضای مجازی به کجا خواهد ختم شد، تصریح کرد: اقدامات ما باید ناظر به فضای رسانه، تاثیر اجتماعی و ناظر بر موفقیت خودمان در برخورد با مخاطب‌های صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه شما باید اتاق فکر‌های تخصصی تشکیل دهید و بعد اقدامی انجام شود، عنوان کرد: ما یک اشتباهاتی در اداره کشور داریم و آن هم خیلی در کشور مرزبندی می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه انقلاب یعنی تمام مردم و برای پیشبرد انقلاب باید مردم پای کار باشند، مطرح کرد: در روز سیزده به در مردم حرمت نگه داشتند و مراکز تفریحی حاضر نشدند.
وی با تأکید بر اینکه معار ما ولایت و انقلاب است و نگاه ما به مردم باید مانند نگاه امام خمینی(ره) به مردم باشد و فعالین فرهنگی نباید گرفتار مرزبندی‌ها ساختگی شوند، عنوان کرد: معیار ما باید به عموم مردم انقلابی‌گری و رهبری ولایت باشد.
شعبانی با بیان اینکه خدا پیامبر(ص) را بعد از نماز و فرائض به مدارا با مردم توصیه می‌کرد، تاکید کرد: فعالیت فرهنگی نباید به خانواده ضرر و آسیب برساند چراکه اصل خانواده است و نقش تربیتی بانوان بیشتر از فعالیت‌های فرهنگی است.
در این نشست نمایندگان فعال حوزه حجاب و عفاف ایده های خود را مطرح کردند و در پایان برنامه از خانم‌ها فاضلیان، طالبیان و ترابیان از بانوان شاخص و پیشکسوت در زمینه فرهنگی که از اول انقلاب برای همدان تلاش کرده اند تجلیل و لوح بانوی پیشکسوت و شاخص از طرف نماینده ولی فقیه به آن‌ها اهدا شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فعالین فرهنگی، بانوان فعال، نقش تربیتی بانوان، آیت الله شعبانی موثقی، همدان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو