روز اولی های ایلامی از حس خوب روزه داری می گویند

دختر روزه اولی شهرستان ایوان درباره حسش از اولین روزه داری در ماه مبارک رمضان می گوید: حس میکنم که یک پاداش بزرگی در نزد خداوند دارم وانتظار دارم که پاداش بزرگی داشته باشه که من خودم هم میدونم که پاداش داره ولی بزرگی و کو چکی پاداش رو نمی دونم هستی خورانی محمدی از روستای خوران شهرستان ایوان هم روزه اولی دیگر ماست.
روز اولی های ایلامی از حس خوب روزه داری می گویند
1403/01/20 - 22:18
تاریخ و ساعت خبر:
191876
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ایلام - شهرستان ایوان: راستی که چه حال خوبی دارد درست سال نو و فصل نو، پایت را بگذاری به ماهی که بهترین ماه دنیاست و تو مهمان ویژه‌ی این مهمانی آسمانی و باشکوه باشی. اما در میان روزه داران فرشتگان کوچکی هستند که نام آنها به «روزه اولی‌ها» شهرت یافته است؛ دختر های کوچکی که به سن 9 سالگی رسیده و به اصطلاح تکلیف شده اند و در این ماه مبارک به شرط داشتن توان بدنی باید روزه های خود را کامل بگیرند.
اکنون با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به سراغ ۵نفراز روزه اولی ها رفتیم و در گفت و گو با آن ها نه تنها از حال و هوای این فرشتگان کوچک جویا شدیم، بلکه سعی در تحلیل و بررسی مسائل و حاشیه های روزه اولی ها داشتیم.
ابتدا به سراغ نازنین زهرا احمدی از شهرک اندیشه ایوان می‌رویم.
نازنین خانم روزه گرفتن برایت سخت بود؟نه روز اول ودوم یه کم سخت بود بعد دیگه تونستم ادامه بدم
زمانی که روزه بودی ازبین گرسنگی یا تشنگی کدام یک بیشتر تو را اذیت میکرد؟ بیشتر تشنگی
خانم هستی آزاد از شهرستان ایوان هم روزه اولی هستند
هستی خانم می‌کنید با روزه گرفتن، درس خواندن و بازی سخت نمی‌شود؟ بازی که شادی داره و سختی نداره .اگه منظور مسابقه ای هست مثل مسابقه ی دویدن برامون سخت میشه. درس خوندنم تشنگی میاره و به نظر من وقتی روزه ایی بازی های نشستنی که برامون سخت نباشه مثل گل یا پوچ باید انجام بدیم
از اینکه میتوانی روزه بگیری چه حسی داری؟حس میکنم که یک پاداش بزرگی در نزد خداوند دارم وانتظار دارم که پاداش بزرگی داشته باشه که من خودم هم میدونم که پاداش داره ولی بزرگی و کو چکی پاداش رو نمی دونم
هستی خورانی محمدی از روستای خوران شهرستان ایوان هم روزه اولی دیگر ماست.
هستی خانم چقدر فایده های روزه را میدانی؟به نظر من برای اینکه بیشتر به خدا نزدیک بشیم، برای اینکه از گناهان جلوگیری کنیم و یادی از خدا کنیم و به یاد فقراء باشیم، و برای سلامتی خودمون خوبه
وقتی روزه میگیری چه دعاهایی میکنی ؟ برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) و برای مریض ها دعا می کنم. برای سلامتی پدر و مادرم دعا می کنم. برای سلامتی همه دعا می کنم
رها شاکری از شهرستان ایوان فرشته روزه اولی دیگرما است
رها خانم به نظرت چرا خدا از ما خواسته که روزه بگیریم و نماز بخونیم ؟ نماز خواندن که واجب است و ما را به خدا نزدیکتر می‌کنه و روزه باعث میشه تا حال گرسنگی بچه هایی که هروقت گرسنه میشوند وپول ندارند چیزی بخرند بخورند، را بیشتر بدونیم.
هستی نظری نیز آخرین مصاحبه شونده روزه اولی ما از شهرستان ایوان می‌باشد
هستی خانم نظرت در مورد انسان هایی که میتوانند ولی روزه نمیگیرند چیست؟
هرکسی که روزه میگیرد مسلمان است و ثواب می کند و روز قیامت را برای خودش به خوبی می سازد. و هر کسی که روزه نمی گیرد تو این ماه رمضان ثوابی نصیبش نمی شود.
اگربخواهی به این انسان هایی که روزه نمیگیرند حرفی بگویی که به سمت روزه گرفتن ترغیب شوند چه میگویی؟ روزه بگیرید هم سلامت می‌شوید و هم خداوند از شما راضی و خشنود می‌شود.
خبرنگار - مهری کریمی نژاد
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روزه اولی ، دختران روزه اولی ، شهرستان ایوان، حال و هوای روزه اولی های ایلامی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
ایلام
V
آرشیو