گفت و گوی زنان نیوز با رتبه برتر کشوری جشنواره مهراوه

فاطمه جام سحر مدیر مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها دهلران که توانسته است با فعالیت های مؤثر خود حائز رتبه کشوری جشنواره مهراوه از بین 36 هزار شرکت کننده شود، گفت:
گفت و گوی زنان نیوز با رتبه برتر کشوری جشنواره مهراوه
1403/01/21 - 10:10
تاریخ و ساعت خبر:
191887
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ایلام - دهلران : فاطمه جام سحر متولد1355 یکی از خادمان قرآن شهرستان دهلران است که در سال 1402در جشنواره مهرواره با نور در بین ۳۶ هزار شرکت کننده رتبه برتر کشوری و ملی رو کسب کرده است.
او ازهمان دوران کودکی علاقه زیادی به یادگیری قرآن داشته و با حضور در مسجد و شرکت در نمارجماعت مسیر زندگی خود را انتخاب کرده است که امروز به عنوان مدیر مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای شهرستان دهلران و مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری کرامت و هم چنین مدیر و موسس پیش دبستانی و مهد قرآنی آل طاها در شهرستان دهلران مشغول به خدمت است.در ادامه بیشتر می خواهیم با ایشان آشنا شویم.

چگونه وارد حوزه قرآن شدید؟
از دوران کودکی علاقه زیادی به یادگیری قرآن و حضور در مسجد داشتم ولی خادم مسجد ما اجازه حضور در مسجد رابه کودکان نمی داد چون بچه ها همیشه شلوغ می کردند و باعث مزاحمت برای نمازگزارن می شدند. ولی من یه شب با دختر عمویم نقشه کشیدیم که هر طور شده ما باید وارد مسجد شویم و نماز جماعت بخوانیم ازآنجا که خادم مسجد مردی نابینا بود ، چادری که تازه زن داییم بهم هدیه داده بود را سر کردم و دختر عمو را روی کولم گرفتن و قدمون که بلند شد وارد مسجد شدیم و توانسیتم نماز را بخوانیم خانم ها ما را که دیدند خیلی به ما خندیدن و ما را بوسیدند این حرکت باعث شد خادم مسجد دیگه به بچه ها اجازه دهد در مسجد حضور داشته باشند و آغاز کار و فعالیت من از همان جا شروع شد .
از چه سالی وارد حوزه علمیه شدید؟
از سال ۱۳۷۶ ابتدا در حوزه علیمه خواهران ایلام ثبت نام کردم ولی چون مسافت دهلران به ایلام زیاد بود از سال های بعدی تحصیل را در حوزه علمیه خواهران اهواز و شهرستان اندیمشک ادامه دادم .

از سابقه مدیریت حوزه علمیه خواهران بگویید؟
از سال ۱۳۸۲ مدیریت حوزه علمیه خواهران شهر هندیجان را عهده دار شدم و مشغول تدریس دورس حوزه علیمه شدم در واقع از بنیان گذاران حوزه علیمه خواهران در هندیجان بودیم چون آن زمان با رایزنی ها و تلاش های زیادی موفق به راه اندازی حوزه خواهران درآنجا شدیم و در سال ۱۳۸۶ با پیشنهاد امام جمعه وقت به دهلران برگشتیم و با راه اندازی و ادامه فعالیت را در مدرسه علمیه فاطمیه دهلران با تدریس زبان قرآن صرف و نحو مقدماتی و پیشرفته آغاز کردم.
موسسه قرآنی در چه سالی تاسیس شده؟
در سال ۱۳۸۸ در شهرستان برای آموزش و فراگیری قرآن و معارف تربیتی برای کودکان احساس خلاء کردم تصمیم گرفتم موسسه فرهنگی قرآن و عترت تاسیس کنم و به لطف و یاری خداوند موفق شدم و در سال ۱۳۹۰ به صورت رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها دهلران رو در اداره ثبت اسناد با مجوز از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت برسانم. از ابتدای همان سال تاسیس دوره تربیت مربی کودکان ۳ تا ۶ سال با دعوت از استاد برجسته کشوری استاد محسنی موفق به برگزاری این دوره شدم تعداد ۶۸ نفر مربی ویژه کودکان تربیت و جهت گذراندن دوره کارورزی به مراکز آموزشی و پیش دبستانی ها اعزام شدند و شکر خدا بسیار مفید و تاثیر گذار بود.

در مورد تربیت مربیان قرآنی توضیحاتی داشته باشید؟
در کل ۱۸۰ مربی قرآن ویژه کودکان در این موسسه آموزش داده شدند و هر کدام از این مربیان خود کودکان زیادی رو آموزش دادند، خودم از ۵ شاگرد شروع کردم و شکر خدا همین ۵ نفر خود مُبلغانی شدند برای ترویج قرآن و آموزه های دینی به طوری که قرآن آموزان در سال به ۱۰۰ نفر رسیدند و این کودکان نیز خود الان حافظ ، قاری ، مربی، مسئول موسسه، مدیر خانه های قرآنی هستند.
در این راه با سختی ها مواجه بوده اید؟
سختی های زیادی سر راهم بود و ولی چون علاقه شدیدی که به قرآن داشتم و دارم یکی پس از دیگری مشکلات رو پشت سر گذاشتم و شکر خدا الان موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها دهلران نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور مطرح است .چندین سال متوالی به عنوان مدیر و مربی فعال و نمونه استان ، مدیر برتر کشوری چند سال متوالی ، فرمانده پایگاه برتر استان و کشوردر جشنواره مالک اشتر همچنین و امسال هم در جشنواره "مهرواره با نور" در بین ۳۶ هزار شرکت کننده رتبه برتر کشوری و ملی را کسب کردم.

اگرخاطره قرآنی دارید خوشحال می شویم برای ما نقل کنید؟
یکی از بچه های محله به دلایلی از قران کاملا فاصله گرفته بود، طی یک مراسمی در ماه رمضان با فعالیت های موسسه قرآنی ما آشنا می شود و از مادرش درخواست می کند که در موسسه قرآنی ما ثبت نامش کند مادرش اول مخالفت می کند که نکند مجدد کلاس را ترک کند خلاصه بعد از ثبت نام علاقه شدیدی به کلاس های قرآن پیدا می کند به طوری که نیم ساعت قبل از باز شدن موسسه این پشت در منتظر میشد شکر خدا به یک ماه نرسیده جز ۳۰قرآن را با ترجمه حفظ کردند و یکی از برندگان مسابقه سراسری قرآن و
عترت در سطح کشور شد و کمک هزینه حج عمره را هم جایزه گرفت.

در مورد تربیت مربیان قرآنی توضیحاتی داشته باشید؟
دی ماه ۱۴۰۱ با برگزاری دوره تربیت مربی بشری سطح استان به میزبانی طاها دهلران با حضور ۲۰۰ مربی برگزار شد و شکر خدا دوره بسیار پرباری بود و به عنوان مدیر برتر کشور معرفی شدم و مجوز مدیریت دوره های سطح استان رو دریافت و تا کنون در شهرستان آبدانان ۱۲۰ مربی ملکشاهی ۱۰۰ مربی ، بدره ۲۵ مربی و ایوان ۸۵ مربی آموزش داده شد که هم اکنون این مربیان در سطح استان فعالیت قرآنی انجام می دهند.
چه انتظاری از مسئولین دارید؟
از تنها چیزی که رنج میبرم و مشکل اصلی در راه توسعه فرهنگ قرآنی و دینی بخصوص برای کودکان و نوجوانان هست عدم مکانی ثابت برای ادامه فعالیت است هر سال در یک ساختمان استیجاری که هم رهن و هم کرایه های ماهیانه بسیار بالا و سرسام آور است و هر سال جابجایی خود باعث کمرنگ شدن کلاس ها می شود. اگر این مشکل مکان موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها دهلران برطرف شود قطعا قاری و حافظان بیشتری تقدیم جامعه خواهد شد.
از فرصتي که در اختيار ما قرار داديد سپاسگزاريم.
خبرنگار - فاطمه چراغی پور
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جشنواره مهراوه، مسجد، فاطمه جام سحر، مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها، آموزش مربی قرآن ، آموزش مربی قرآن کودک ، حفظ قرآن
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو