در گفتگو با روحانی انقلابی از اصفهان:

انقلاب اسلامی حامی مظلومان جهان/ شهید زاهدی در دامان مادر و پدر مومن پرورش یافت

حجت الاسلام سالک با اشاره به ویژگی های سرلشگر شهید زاهدی خاطرنشان کرد: سردار زاهدی در دامن مادر و پدری بزرگ شده که پدرش عالم عامل بود و هرچه که می‌گفت عمل می‌کرد و این فرزند در دامن این پدر پرورش پیدا کرد و بستر رسیدن چنین انسانی به این مقام، دامن پدر و مادر مومن است.
انقلاب اسلامی حامی مظلومان جهان/ شهید زاهدی در دامان مادر و پدر مومن پرورش یافت
1403/01/19 - 09:25
تاریخ و ساعت خبر:
191935
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام احمد سالک در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز با اشاره به اینکه مقابله با باطل مرز نمی‌شناسد حق جهانی است؟ اظهار کرد: هر کجای جهان سنگر مبارزه با باطل باشد ما آنجا حضور داریم هر کجا می‌خواهد باشد این یک مسئله مهم است و اگر آدم عاقل باشد این موضوع امنیت خانه را فراهم می‌کند و نمی‌تواند در خانه را ببندد و بنا را بر این بگذارد که امنیت کامل است، باید در بالای خانه خود یک دیده بان بگذارد و عاقل‌تر از آن این است که از خانه برود بیرون و اطراف خانه را به یک فاصله زمانی که امکان دارد تامین بگذارد، اگر بیشتر بتواند این کار را بکند نقش عقلانی خودش را به جریان انداخته است.
وی افزود: امنیت ۸۵ میلیون نفر در کشور ما هزاران کیلومتر از مرزهای ما فاصله دارد همین جوان‌های ما در سوریه، عراق، فلسطین و جاهای دیگر، اصل اولشان تامین امنیت کشورهای اسلامی است، مردم مسلمان جهان با حضور این‌ها در تامین و امنیت هستند و این مسئله برای کشور ما یک اصل است که ما از خانه خود برویم از مرزها آن طرف‌تر تا ناموسمان، دینمان، مردممان و صنایع و وسایل دیگر را از نظر امنیت تامین کنیم.
روحانی مبارز انقلابی در ادامه مطالب فوق بیان کرد: دشمن با شبکه‌های نفوذ تلاش می‌کند این امنیت را در داخل کشور در هم بشکند، لذا حضور مستشاران ما به دعوت ریاست‌های جمهوری کشورها در آن سوی مرزها، دو خصوصیت دارد: یک تامین امنیت در داخل کشور و دوم، آموزش های برای جوانانی است که بتوانند از وضع امنیت داخل کشور خودشان دفاع کنند و لیکن این یک مسئله عقلانی و دینی است.
وی گفت: بنده به یاد دارم که داعش در حمله به عراق، پیش بینی میکرد که تا ۳۶ کیلومتری حرم امیرالمومنین علیه السلام پیش رفته و آن زمان بود که عراقی‌ها از ما خواستند حاج قاسم و خیلی‌های دیگر از نیروهای عزیز ما رفتند و با سازماندهی که از نیروهای حشد شعبی و دیگر نیروها کردند، ۴۰۰ کیلومتر این فاصله را به عقب راندند و این مسئله، مسئله حیاتی مردم عراق بود که به کمک مردم عراق تامین کردند و داعش را از آنجا بیرون کردند این مسئله عقلی است، بنابراین شبهات و مسائلی که به وجود می‌آورند دو گروه هستند؛ بعضی از قلب‌های مریض دارند و بعضی‌ها هم اطلاعات ندارند.
حجت الاسلام سالک در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به ویژگی های سرلشگر شهید زاهدی خاطرنشان کرد: سردار زاهدی در دامن مادر و پدری بزرگ شده که پدرش عالم عامل بود و هرچه که می‌گفت عمل می‌کرد و این فرزند در دامن این پدر پرورش پیدا کرد و بستر رسیدن چنین انسانی به این مقام، دامن پدر و مادر مومن است.
وی ادامه داد: در سن ۱۸ سالگی به کردستان رفت و با کومله مبارزه کرد و پس از آن به همراه شهید خرازی و دیگر دوستان به خوزستان رفت از دارالخویین شروع کرد از خط شیر ۹ ماه تجربه کسب کرد و در عملیات ثامن الائمه، بیت المقدس و در عملیات رمضان به عنوان معاون حاج حسین خرازی بود، اما در عملیات رمضان به عنوان فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین انتخاب شد، یعنی در سن ۲۱ سالگی جوانی که در این سن به فرماندهی چنین لشکر مهم و مقتدر شده و ویژگی‌های شهید ایمان خالص، ذکر شبانه، زیارت عاشورا و انس با قرآن بود این‌ها الهام بخش است که انسان به مقام شاخص شهادت برسد.
انتهای پیام/ فاطمه داستانپور

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجت الاسلام سالک، ویژگی های تربیت شهید سردار زاهدی، محور مقاومت، امنیت ایران اسلامی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو