یادداشت

اسراییل توان پاسخگویی ندارد

تمام تحلیل گران سیاسی بر این باورند که اسراییل توان پاسخگویی ندارد و درنهایت اگر بخواهد اقدامی انجام دهد در حد گروهک های تروریستی خواهد بود. که در اینصورت هم پاسخی کوبنده و قاطع از سوی ایران خواهد گرفت.
اسراییل توان پاسخگویی ندارد
1403/01/30 - 10:17
تاریخ و ساعت خبر:
192146
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان زرندیه، محمد حمدی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت:
یکی از علل تحقق عملیات وعده صادق دلیل قرآنی آن است که فرموده: کسی که به شما تجاوز می کند شما هم می توانید مقابل به مثل کنید و درآیات متعدد دیگر.
علاوه براین صحبت های مقام معظم رهبری که فرمودند اگر دشمن یک ضربه به ما بزند ما با ده ضربه پاسخش را می دهیم.
اسراییل در چند وقت اخیر شرارت های زیادی علیه کشور ما انجام داده؛ از تحریک و تسلیح گروه های تروریستی همچون جیش العدل در منطقه تا اغتشاشات سال گذشته که پایه ی اصلیشان است . و نیز ترور فرماندهان ارشد سپاه و عملیات های تروریستی در زمان سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، و آخرین اقدام شان هم حمله به کنسولگری ایران در سوریه که موجب شهادت ۴نفراز فرماندهان ارشد سپاه شد.
این اقدامات نیازمند پاسخ بود چراکه در غیر اینصورت احساس دشمن براین می شود که ایران توانایی و قدرت بازدارنگی ندارد.
بنابراین لازم است تا پاسخی قاطع و کوبنده به این رژیم منحوس، پلید و کودک کش داده شود. تا علاوه بر حفظ قدرت بازدارندگی مان، توان نظامی و قدرت ایران به نمایش گذاشته شود و هم درس عبرتی باشد برای این رژیم. و نیز کشور های دیگر همچون اردن ، ترکیه، آدربایجان و نیز عربستان که اخیرا شیطنت هایی هم ازسوی آن ها صورت گرفته است.
و اما عملیات وعده صادق چه پاسخی به دنیا ورژیم متجاوز داد؟ پاسخ روشن است: نمایش قدرت و توان نظامی ایران به دنیا و نیز صبر هوشمندانه که ده روز به طول انجامید تا به جهان ثابت کند کشورهایی که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند همچون انگلیس، آمریکا ، آلمان و فرانسه با وجود اینکه حمله به کنسولگری ایران در سوریه خاک ایران بوده و خلاف توافق های بین المللی است، این اقدام رامحکوم نمی کنند. پس در واقع این حق مسلم ما بود که باید دفاع می کردیم و توپ در زمین آن ها می افتاد.
باتوجه به اینکه آمریکا اعلام کرده و از اسراییل خواسته که به ایران پاسخ ندهد و این موضوع را به صورت دیپلماتیک پیگیری می کند و نیز گفته های مسئولین رژیم صهیونیستی که گفته اند ۹۹درصد موشک هایی که ایران زده توسط ما ردیابی شده درمی یابیم که هدفشان کوچک نمایی حمله ی بزرگ ایران است؛ تا از پاسخ دادن فرار کنند، چون در واقع توانش را ندارند.
تمام تحلیل گران سیاسی بر این باورند که اسراییل توان پاسخگویی ندارد و درنهایت اگر بخواهد اقدامی انجام دهد در حد گروهک های تروریستی خواهد بود. که در اینصورت هم پاسخی کوبنده و قاطع از سوی ایران خواهد گرفت، و بعید بنظر می رسد که بتواند به زودی اقدامی انجام دهد.
علاوه براین ها اوضاع سیاسی شان بهم ریخته است و همه ی تیپ های خود را ازغزه خارج کرده و باحمله ی اخیر ایران بسیاری از افراد درحال فرار از اسراییل هستند. که قبلا حدود۵۰۰ ،۶۰۰هزار نفر به نقلی از سرزمین های اشغالی خارج شده اند و این ها تبعاتی است که بر سراسراییل آمده است.
از طرف دیگر ایران یکی از کشتی های اسراییل را گرفته و در واقع محاصره را تنگ ترکرده است. همانطور که می دانید سالانه ۱۰میلیون دلار تجارت نفتی اسراییل است که بخش هایی از آن را ایران ازطریق مقاومت محدود کرد.و با اقداماتی که صورت گرفته در تنگه هرمز این سیگنال به آن ها فرستاده می شود که هر حرکت اضافی که بکنید تنگه بسته شده و برایتان خفگی در اقتصاد ایجاد می گردد که اوضاع از آنچه که هست بغرنج تر خواهد شد.
خبرنگار: زینب پاشاخانی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
یادداشت، عملیات وعده صادق، پاسخ قاطع،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو