عملیاتی شدن وعده بیمه زنان خانه دار در دولت سیزدهم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در همه دولت ها در خصوص بیمه شدن زنان خانه دار صرفا شعار داده شد اما در دولت مردمی سیزدهم این امر اجرایی شد.
عملیاتی شدن وعده بیمه زنان خانه دار در دولت سیزدهم
1403/01/30 - 23:40
تاریخ و ساعت خبر:
192265
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران از استان سمنان؛ انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشستی با اقشار مختلف بانوان استان سمنان در سالن شهید مطهری سمنان با اشاره به شعار سال اظهار کرد: باید زمینه مشارکت مردمی در عرصه های مختلف در راستای حرکت و سازندگی و تولید در عرصه های مختلف فرهنگی، تولیدی، اقتصادی و ... فراهم شود.
وی با اشاره به شرایط ویژه جامعه به لحاظ معیشتی تأکید کرد: باید به شکل جدی تری به مسأله معیشت توجه شود و این امر توجه به تولید و اقتصاد را بارز می کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مشکلات بانوان کارآفرین اعم از گردش های مالی، تضامین مالی، پایداری اشتغال و ... گفت: ما از ماه های نخست این دولت-دولت سیزدهم- طرح کسب و کار پایدار خانواده محور را در همه استان ها اجرا کردیم که در قالب این طرح ها برخی از خانم های کارآفرین تحت پوشش قرار گرفتند تا مورد حمایت های همه جانبه اعم از مالی، آموزشی و رساندن کالا به بازار فروش و ... قرار گیرند.
خزعلی با اشاره به ایجاد صندوق ضمانت برای زنان سرپرست خانوار در وزارت کار عنوان کرد: در ماه های گذشته همه بانک ها را مکلف کردیم که این ضمانت را بپذیرند.
وی با اشاره به حجم مسئولیت زنان هیأت علمی گفت: بحث بازنگری در این زمینه مطرح شد و در مصوبه ای مراحل اولیه آن در شورای فرهنگی و اجتماعی انجام گرفت و انشاء الله نهایی خواهد شد و مقرر شد به صورت ویژه در مسأله ارتقا و ترفیعات این بانوان مورد توجه قرار گیرند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری بانوان در سال گذشته و افزایش یک درصدی مشارکت آنها گفت: در برنامه هفتم یکی از اهدافمان انعطاف شغلی بانوان است.
خزعلی با اشاره به دغدغه های مادران شاغل گفت: همه اینها در انعطاف شغلی بانوان لحاظ خواهد شد.
وی در مورد مراکز کارآفرینی بانوان اظهار کرد: به دنبال این هستیم که بازارچه های فروش محصولات بانوان را ایجاد کنیم و زمینه فروش مجازی کالاهایی که توسط بانوان تهیه می شود، تسهیل شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تا کنون از خانم های خانه دار کمتر قدردانی شده است، گفت: در صدد هستیم روزی را به نام زنان خانه دار مصوب کنیم تا زمینه حمایت هر چه بیشتر حمایت از زنان خانه دار نیز فراهم شود.
خزعلی گفت: در دولت سیزدهم وعده بیمه زنان خانه دار اجرایی و عملیاتی شد و این طرح با بیمه زنان خانه دار در روستاها آغاز شده است.
وی حمایت ازتولید محفوظ و استاندارد حجاب در دستور کار دولت است گفت: بازارچه هایی را برای لباس حجاب و برای پشتیبانی از آن در دستور کار است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای طرح همساز در دو استان سمنان و قم گفت:مسائل واسطه گری ازدواج و پیشگیری از سقط جنین اینها کارهای مقدسی است که وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم.
احیای جایگاه زن و مادری در نگاه تحولی دولت سیزدهم
سعیده همتی، مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: در نگاه تحولی دولت سیزدهم جایگاه زن و مادری احیا شده است.
وی با اشاره به دیدگاه کسب و کار خانواده محور و اجرایی و عملیاتی شدن این نگاه با توجه به نقش های مادری و همسری گفت: موضوعاتی نظیر توانمندسازی عموم زنان به ویژه زنان سررست خانواده و توجه به مسأله حجاب و عفاف به عنوان مهمترین دغدغه ها مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده تأکید کرد: برای پایداری خانواده ها باید زیرساخت های مورد نیاز تقویت شوند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان خانه دار، دولت سیزدهم، زن و خانواده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زنان و سیاست
V
آرشیو