یادداشت

پایان افسانه گنبد آهنین اسرائیل

عملیات وعده صادق برگ زرینی در کتاب سترگ افتخارات ایران اسلامی است ابعاد و پیچیدگی‌های این عملیات در روزها و حتی سال‌های آینده قابل بررسی خواهد بود.
پایان افسانه گنبد آهنین اسرائیل
1403/02/05 - 13:29
تاریخ و ساعت خبر:
192427
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان سمنان، «امید مظفری» در یادداشتی پیرامون عملیات وعده صادق که توسط سپاه پاسداران علیه رژیم غاصب صهیونیستی انجام شد ، نوشت : عملیات بزرگ طوفان الاقصی تحولات منطقه را به دو قسمت قبل و بعد از این عملیات تقسیم می‌کند.عملیات ترکیبی بزرگ و هوشمندانه که توسط جوانان غیور فلسطینی طراحی و اجرا شد .رژیم جعلی صهیونیستی هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که در یک عملیات غافل‌گیرانه در عمق استراتژیک فلسطین اشغالی دچار این‌چنین بحرانی شود .
در یک بررسی اجمالی بعد از تحولات عملیات بزرگ طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی با حمله به غزه سعی کرد با شعار آزادسازی اسرا و از بین بردن رهبران حماس و همچنین از بین بردن سامانه ها و تجهیزات موشکی حماس آبرو و هیمنه ازدست‌رفته خود را بعد از ضربه سنگین توفان الاقصی ترمیم نماید اما به‌دلیل عدم شناخت جریان مقاومت و همچنین ایستادگی و پایداری مردم مظلوم غزه در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی با گذشت چندین ماه از بمباران غزه و تلفات سنگین رژیم صهیونیستی و از بین رفتن تجهیزات و تیپ‌های آموزش‌دیده گولانی و چترباز در ارتش رژیم صهیونیستی نه‌تنها هیچ کدام یک از اسرای مد نظر آنها آزاد نشده است بلکه حماس همچنان مواضع صهیونیست‌ها را در سرزمین‌های اشغالی مورد حمله راکتی و موشکی خود قرار می‌داد.
دراین‌میان حزب‌الله لبنان و مبارزین انصارالله یمن و همچنین گروه‌های مقاومت مردمی عراق اهداف مهم و حیاتی در سرزمین‌های اشغالی را با استفاده از تجهیزات به‌روز و پیشرفته مورد هدف قرار می‌دادند رژیم صهیونیستی از همان ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی سعی بر آن داشت تا با اتهام علیه جمهوری اسلامی ایران در افکار عمومی دنیا این‌گونه القا کند که ایران عامل و بازیگر اصلی این عملیات است این امر درحالی‌ است که در استراتژی راهبردی محور مقاومت گروه‌های مقاومت در منطقه با طراحی خاص و اقتضایی خود نسبت به اجرای عملیات‌های هوشمند علیه نظام سلطه اقدام می‌کنند.
رژیم جعلی صهیونیستی در باتلاق توهمات کابینه نتانیاهو در حال فرو رفتن است و این در حالیست که گروه‌های مقاومت با هدف قرار دادن شریان‌های تجاری و اقتصادی این رژیم توانسته‌اند فشارهای افکار عمومی را در داخل سرزمین‌های اشغالی علیه این رژیم ایجاد کند در عرصه بین‌المللی نیز جنایات و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه موجب شده‌است تا وجدان‌های آگاه و بیدار در سراسر دنیا علیه این رژیم واکنش نشان دهند.
با توجه به موضوعات اشاره شده و این‌که سران رژیم جعلی صهیونیستی به‌خوبی می‌دانند که عمر سیاسی آن‌ها رو به پایان است و در نتیجه با راهبرد ایران هراسی و فرار از واقعیت‌های میدانی در غزه سعی بر آن دارند تا ایران را به‌صورت مستقیم وارد این میدان درگیری کنند.
حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی از سوریه و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران نظامی ایران در این کشور از جمله اقداماتی است که در ماه‌های اخیر توسط این رژیم انجام شد.
اسرائیل در گام بعدی در یک جنگ ترکیبی و شناختی با بهره‌گیری از ابزار رسانه با مظلوم نمایی بدنبال تحریف واقعیت ها بود و سعی بر آن داشت تا با حذف فرماندهان محور مقاومت بخشی از حیثیت و شکست مفتضحانه خود در غزه را جبران کند و به نوعی با استراتژی صید بزرگ بتواند افکار عمومی رژیم صهیونیستی را قانع کند.ترور شهید سیدرضی موسوی چاشمی از جمله این اقدامات بود.
این رژیم در عملیات‌های بعدی با حمله به سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در سوریه جنایت بزرگ دیگری را رقم زد رژیم صهیونیستی درواقع با پا گذاشتن بر قوانین و قواعد بین‌المللی به‌ویژه کنوانسیون ژنو امنیت و ثبات در منطقه را با چالش مواجه کرد جمهوری اسلامی ایران براساس حق طبیعی و قانونی خود در مقابل این اقدام تروریستی و به شهادت رسیدن سردار زاهدی و جمعی از هم‌رزمانش با یک اقدام به‌موقع و موفق توانست در یک دفاع مشروع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.
عملیات وعده صادق نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه زیاده‌خواهی و تجاوز به حریم خود ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد و با همراهی گروه‌های مقاومت در کنار مردم فلسطین ایستاده است، عملیات وعده صادق برگ زرینی در کتاب سترگ افتخارات ایران اسلامی است ابعاد و پیچیدگی‌های این عملیات در روزها و حتی سال‌های آینده قابل بررسی خواهد بود عملیات وعده صادق نشانگر قدرت بازدارندگی ایران اسلامی است، غرش موشک‌های ایرانی و عبور پهپادهای فوق سبک از دیواره‌های دفاعی و گنبد آهنین نشان داد که دانش بومی و فناوری ایرانی توانسته است جایگاه دفاعی ایران را نه‌تنها در منطقه بلکه در دنیا به‌عنوان یک قدرت تعیین‌کننده در معادلات مهم و حیاتی معرفی کند.

ایران در عملیات وعده صادق این پیام را به اسرائیل و امریکا و حامیان منطقه‌ای شان داد که راهبرد ایران از صبر استراتژیک به دفاع استراتژیک تغییر وضعیت داده است.دستاوردهای عملیات وعده صادق در سه سطح داخلی منطقه‌ای و بین‌المللی قابل‌تحلیل است .
در حوزه داخلی ایجاد یک وفاق و وحدت ملی در بین آحاد ملت ایران در نمایش توانمندی و تخصص جوانان غیور ایرانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.در بعد منطقه ای پیام اقتدار و حمایت از مردم مسلمان فلسطین و در بخش بین المللی نشانگر تغییر معادلات در نظم جهانی و افول امریکا و نظام سلطه است.

فارغ از این‌که عملیات وعده صادق نشانه تغییر سیاست‌ها و استراتژی ایران به بازدارندگی مستقیم است هدایت و اجرای این عملیات ترکیبی اعتبار بسیار زیادی را برای نیروهای نظامی ایران به ارمغان آورد.امریکا و اسرائیل و هم‌پیمانانشان به‌خوبی می‌دانند که اگر در مقابل عملیات وعده صادق هرگونه حرکت ماجراجویانه و خباثت آمیز داشته باشند قطعاً با مشت آهنین و ضربه سخت و دردناک از طرف نیروهای نظامی ایران مواجه خواهند شد. امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران توانایی بازدارندگی و مقابله با هرگونه تجاوز و تعدی به حریم ایران اسلامی را دارند و مردم ایران اسلامی به عنوان قدرت نرم و پشتوانه نیروهای نظامی همواره در صحنه دفاع از تمامیت ارضی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حضور مقتدرانه دارند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وعده صادق، یادداشت، گنبدآهنین، قدرت ایران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو