کارشناس مسائل سیاسی:

بشریت آغاز یک عصر جدید را تجربه می کند/ تلاش غرب برای نشنیدن صدای جدید و متفاوت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گوناگون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیک‌تر شدند.
بشریت آغاز یک عصر جدید را تجربه می کند/ تلاش غرب برای نشنیدن صدای جدید و متفاوت
1403/02/12 - 08:54
تاریخ و ساعت خبر:
192762
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی؛ صابر حیدری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما در استان‌ مرکزی با اشاره به اعتراضات ۲۰۰ دانشگاه آمریکا و یورش پلیس به نهاد علم و هتک حرمت اساتید برجسته دانشگاه گفت: آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمی‌بُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود.
حیدری تصریح کرد: در تمدن غرب، مصرف‌گرایی، کوتاه‌خواهی، شهوت‌خواهی، شهرت‌خواهی، انفعال، سکوت، بردگی نوین و... مطلوب است. این تمدن برای بقایش باید هویتی را در مردم بوجود آورد که همین‌ها را بخواهند. همان جور که تمدن‌سازان می‌گویند، زیست کنند.
کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخلاف تمدن اسلام که به سراغ فطرت انسان می‌رود و هدفش شکوفا کردن ظرفیت‌ها و خواست‌های فطری انسان‌ است. اینجا نقطۀ تقابل دو تمدن است، نقطۀ تقابل دو مکتب، دو ایدئولوژی، دو جهان‌بینی.
حیدری تصریح کرد: چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گوناگون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیک‌تر شدند.
کارشناس مسائل سیاسی گفت: اکنون با گذشت چهل و پنج سال از انقلاب اسلامی ایران، یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار می‌دهند، دست‌وپنجه نرم می‌کند و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش می‌رود.
حیدری بیان کرد: شبکه هایی که کشته شدن یک پرنده یا سگ را پوشش می دهند، امروز نسبت به قتل عام وحشیانه غزه که هیچ، حتی در برابر یورش سبعانه پلیس به اعتراضات مسالمت آمیز اهل علم در آمریکا و کشورهای غربی نیز سکوت مرگبار اختیار کرده اند.
خبرنگار: زهرا بختیاری
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارشناس مسائل سیاسی، انقلاب اسلامی، تمدن ساز،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو